خانه » همه » مذهبی » نسل سادات و فرزندان فاطمه س

دانلود کتاب های امتحان شده

نسل سادات و فرزندان فاطمه س

نمی شود قضاوت خود از تاریخ و وقایع و حوادث تاریخی را جاهلانه و خرافی دانست .در خصوص مادر ائمه بجای خود در تاریخ صحبت شده و برای اهل تحقیق مشخص است. مثلا عیسی‌بن مریم، حضرت مسیح(ع) به مادرش معروف است.در تمام امت ها و ملت ها اقوام و افراد به قبایل و بزرگان تیره و تبار و قبیله شناخته می شدند، و این در جوامع جزو فرهنگ آن جامعه محسوب می‌شود.عمدتا همیشه مردان، نقش اساسی داشتند و زنان نقش‌های ثانوی و خانه داری را به عهده می‌گرفتند . لذا زنان در جامعه شناخته شده نبودند و مردان در عرصه های عمومی حضور داشتند و شناخته شده بودند . امروز نیز پسران به نام پدران و فامیل پدری شناخته می شوند .
اما در باره پیامبر اسلام ص به دو دلیل فرزندان پیامبر از دختر او شناخته می شوند .
1- از پیامبر پسری باقی نماند و در نگاه عرب جاهلی او معروف به ابتر ( مقطوع النسل و … ) شناخته شد و خداوند در پاسخ به دشمنان پیامبر به او کوثر و فاطمه را عطا کرد . انا اعطیناک الکوثر ….
2- فضایل فاطمه س ، صرفا به دختر پیامبر بودن نیست. بلکه او فضایل و کرامات بسیاری داشت که از جمله آنها کوثر و خیرکثیر بود که در تفسیر خیرکثیر، مادر ائمه س و ام الائمه بودن است و امروزه بیشترین نسل سادات حسنی و حسینی و موسوی به فاطمه و علی ع ختم می‌شوند. حضرت زهرا(س) منشا و سرآغاز شجره طیبه امامان معصوم است.
3- در باره فرزندان و شوهران و ازدواج های حضرت خدیجه نیزاختلاف است . برخی معتقدند حضرت خدیجه س قبل از پیامبر ازدواج کرد و دختران دیگری ( سه دختر ) غیر از فاطمه س داشت . برای مشخص بودن سادات ، فرزندان علی ع و فاطمه( دختر خدیجه و پیامبر) سادات محسوب می شوند. هرچند سرمنشا سادات از هاشم معروف به سید البطحا شروع می‌شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها