خانه » همه » مذهبی » ویدیویی به نام حماس پخش شده مدعی کافر بودن و ناصبی بودن ایرانیان است. اگر ایرانیها برای کمک بیایند و کشته شوند؛ شهید محسوب نمی شوند‌. چنین ویدیویی صحت دارد؟

ویدیویی به نام حماس پخش شده مدعی کافر بودن و ناصبی بودن ایرانیان است. اگر ایرانیها برای کمک بیایند و کشته شوند؛ شهید محسوب نمی شوند‌. چنین ویدیویی صحت دارد؟

امروزه کمک به فلسطین واجب است. فلسطین کلید رمز آلود ظهور، جنگ بین حق و باطل و جنگ یهود و کفر علیه اسلام است. مکلف به یاری و مساعدت مسلمین هستیم. بسیاری از شبکه ها و سایتهای خبری و خود فلسطینی ها و اسرائیلی ها به مقدم بودن ایران در جبهه حمایت از مردم غزه اعتراف دارند. پیامهای تشکر رئیس دفتر حماس و جهاد اسلامی نسبت به ایران در تمام رسانه های رسمی بسیار بارز و آشکار است . یهود استاد در تحریف حقایق بوده و عوامل صهیونیسم در سرتاسر جهان و حتی گاهی اوقات در داخل کشور سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارند. با هدف اختلاف افکنی و ایجاد دشمنی بین مسلمانان مدتهاست برای ایرانیها و دیگر مسلمین فلسطینی‌ها و نیروهای حماس را کافر و ناصبی و برای فلسطینیها نیزایرانیها را ناصبی، نجس و کافر معرفی مینمایند. واقع مطلب و میدان بر خلاف این مطالب جعلی است. ساده‌ترین تعریف از فرد ناصبی یعنی دشمنی نمودن با اهل البیت علیهم السلام؛ «استاد شهید مرتضی مطهری» در یک سخنرانی در سال 1349 به این شبهه در مورد فلسطین پاسخ داده است(1)؛ بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی بوده و در بین فرقه‌های چهارگانه اهل سنت از نظر احکام، علاقه و احترام به اهل البیت علیهم السلام نزدیک‌ترین فرقه به تشیع هستند. به زیارت مشاهد مشرفه منتسب به تشیع می‌روند. اشعار و مدایح آنها برای خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در طول تاریخ شهرت دارد. مساجد آنها به نام مبارک معصومین علیهم السلام بوده و بیش از 35 درصد از شهدای طوفان الاقصی تاکنون دارای نامهای معصومین علیهم السلام یا منسوب به آنهایند. مباحث مهدویت و گرایش به تشیع در بین مردم فلسطین دارای رشد بسیار سریعی است. حضور ده ها هزار نفری شیعیان فلسطینی در مناطق اشغالی غیر از کرانه باختری یا غزه در آمار رسمی وجود دارد. مساجد شریفه متعددی به نامهای مبارک معصومین علیهم السلام … توسط ددمنشان صهیونیست بمباران شده اند.(2)؛ ــــــــــــــــ(1). شهید مطهری،آشنایی باقرآن، جلد4، پاورقی صفحه 32.
(2). مسجد علی بن ابی طالب، مسجد «فاطمة الزهراء» در شهر نابلس .ـ مسجد «فاطمة الزهراء» واقع قریه ارتاح، واقع در جنوب طولکرم و دیگری در شهر نابلس .ـ مسجد «الحسین بن علی» واقع در خیابان عین سارة شهر الخلیل.ـ مسجد «الحسین بن علی» واقع در حی الصبرة در نوار غزه .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد