ترکیب پیشرانههای ۲ لیتر و ۴ لیتر AMG با موتور برقی و فناوری پلاگین هیبرید مرسدس بنز قدرت فراوان و مصرف سوخت کمی فراهم میکند. دپارتمان پیشرانهی قدرتمند مرسدس AMG پرفرمنس بهتازگی دو نسخهی جدید از قوای محرک پلاگین هیبرید معرفی کرده است که به سیستم دودیفرانسیل مجهز خواهد بود و در مدل قویتر، ۸۰۴ اسببخار قدرت دارد.
برای خودروهای آینده، موتور برقی در فناوری پلاگین هیبرید مرسدس ۹۴ اسببخار قدرت تولید میکند؛ اما در شرایط نیاز و دور موتور ۱۳،۵۰۰ دوربردقیقه برای مدتی کوتاه، ۲۰۰ اسببخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. این سیستم متمرکز بر دیفرانسیل عقب عمل میکند؛ اما هنگام نیاز به حالت چهارچرخ محرک تبدیل میشود.
سیستم برق ۴۰۰ ولت همراه باتریهای لیتیومیون ۶/۱ کیلوواتساعت با آرایش سلولهای سیلندری مجموعا ۸۹ کیلوگرم وزن دارد. دپارتمان فرمول یک مرسدس AMG در بریتانیا این فناوری را با قدرت ۹۰ کیلووات (۱۲۰ اسببخار) توسعه داده است. در این خودروها، پنج حالت رانندگی وجود خواهد داشت: تمامبرقی، آرام، اسپرت، اسپرتپلاس و مسابقهای.
پیشرانهی پلاگین هیبرید با موتور بنزینی ۲ لیتر تویینتوربوشارژ روی مرسدس AMG C63e نصب میشود که ۴۴۳ اسببخار قدرت و ۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این فناوری برای AMG GT73e با پیشرانهی ۴ لیتر، ۸۰۴ اسببخار قدرت و ۱،۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید خواهد کرد که در ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت خواهد رسید.
احتمالا در آینده، مرسدس کلاس C پلاگین هیبرید با ۵۰۳ اسببخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمترگشتاور، در ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت میتواند برسد. ناگفته نماند نسخهی جدید از فناوری پلاگین هیبرید مرسدس AMG، روی خودروهای مدل ۲۰۲۲ نصب خواهد شد.