خانه » همه » خبر » کتابی که ایران به رئیس جمهور عراق اهدا کرد + عکس

دانلود کتاب های امتحان شده

کتابی که ایران به رئیس جمهور عراق اهدا کرد + عکس

کتاب «میهمان عراق به قلم های عراقی» با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر ریاست جمهوری عراق به «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور این کشور اهدا شد.

به گزارش ایرنا، این کتاب دو جلدی را «محمد کاظم آل صادق» سفیر و «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد طی دیداری در دفتر ریاست جمهوری این کشور به عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق اهدا کردند.

کتابی که ایران به رئیس جمهور عراق اهدا کرد + عکس

جلد اول کتاب میهمان عراق به قلم های عراقی (ضیف العراق باقلام عراقیه) زیر نظر «سید یاسر الحیدری»، تدوین و در دو هزار نسخه به چاپ رسید .این کتاب حاوی مصاحبه با ۱۸ نفر از مسئولان سیاسی و شخصیت های دینی، فرهیختگان، کارشناسان و تحلیلگران از جمله «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین و «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق درباره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شخصیت، مکتب، سیره و مجاهدت های این شهید است.

روی جلد این کتاب به تصویری از شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مزین شده و در صفحه اول آن نیز تصویری از آرامگاه این شهید منتشر شده است. در پشت جلد کتاب نیز تصویری از صحنه ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش بسته و نوشته شده که «دولت تروریستی آمریکا در اقدامی بزدلانه و خیانتکارانه، میهمان بزرگ عراق را در دوم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کرد».

همچنین در این پشت جلد کتاب این جمله از مقام معظم رهبری در جریان دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر وقت عراق با ایشان آمده است: آمریکایی ها میهمان شما را در خانه تان کشتند.

پیشتر جلد اول کتاب «ضیف العراق باقلام عراقیه» با حضور شماری از مسئولان کشوری و لشکری در جریان آیین گرامیداشت فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد توسط «ایرج مسجدی» سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

جلد دوم کتاب «ضیف العراق باقلام عراقیه» حاوی مصاحبه با ۲۰ نفر از مسئولان سیاسی و شخصیت های دینی، فرهیختگان، کارشناسان و تحلیلگران از جمله حاج «ابو علی بصری»، دکتر «خالد ملا» و چند چهره دیگر، درباره سردار سپهبد سلیمانی است.

جلد دوم این کتاب در ۱۹۴ صفحه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و زیر نظر سید یاسر الحیدری به چاپ رسیده است.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس جانشین شهید فرمانده نیروهای الحشد الشعبی و چند تن از همراهان آن‌ها ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا ترور شدند و به شهادت رسیدند.

310310

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها