خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آشنایی با خواص چای جینسینگ

دانلود کتاب های امتحان شده

آشنایی با خواص چای جینسینگ

آشنایی با خواص چای جینسینگ

مزایای چای جینسنگ عبارتند از: بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش مشکلات قاعدگی و کاهش چاقی. این چای در کاهش اختلال روانی و مشکلات جنسی نیز کمک می کند.


آشنایی با خواص چای جینسینگ

جینسینگ یکی از گیاهان نیروزا و مقوی می باشد که دارای شهرت جهانی است، چون در حفظ سلامتی بدن نقش مهمی را ایفا می کند. مصرف چای جینسینگ باعث افزایش توان درونی و توان می شود و همچنین مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

در کتاب‌های سنتی و به عربی ریشه گیاه را “جنسه” و “جنسا” می‌نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می‌شود.

گیاهی است از خانواده عَشقه Araliaceae که نام علمی‌آن Panax ginseng می‌باشد.

ترکیبات شیمیایی

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول‌ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می‌باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز رویاست.

جینسینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت‌های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

خواص جینسینگ عبارتند از:

افزایش توان ذهنی

افزایش قدرت جسمانی

بهبود فعالیت حافظه

افزایش شادابی و نشاط

افزایش قدرت تحمل و پایداری

از بین بردن استرس

مقابله با پیری و عوارض آن

تقویت سیستم ایمنی بدن

تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

جلوگیری از سردرد

بهبود بی خوابی و بد خوابی

کاهش عوارض یائسگی

برطرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی

رفع خستگی، ضعف و بی حالی

افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

تنظیم فشار خون (کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

تنظیم سطح قند خون بدن

مقابله با افسردگی

تقویت ‌کننده قوای عمومی‌بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

خواص فوق به دلیل وجود ترکیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می‌یابد. لذا می‌توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می‌یابد.

ریشه جینسینگ می‌تواند بیشتر از صدها سال زندگی کند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می‌گردد.

شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی‌موثر است و برای درمان بیمارانی که از دردهای سینه (بیماری‌های ریوی) شکایت دارند نیز پیشنهاد می‌شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

مطلب مهم این است که علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری کننده دارد و کمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری‌ها موثر است.1

آشنایی با خواص چای جینسینگ

چای جنسینگ چیست؟

چای جینسنگ از ریشه گیاه جنسینگ استخراج می شود. مزایای عمده سلامت این چای به علت مواد شیمیایی طبیعی است که به نام “ginsenosides” در ریشه وجود دارد.

چای جینسنگ ابتدا در کره مصرف پیدا کرد و در از انواع مختلف جنسینگ استفاده شد. یک وعده از این چای (۳ گرم) حاوی ۳ گرم کربوهیدرات و ۱۱ کالری است. چای جنسینگی که اکنون در دسترس است از ۳ نوع مختلف جینسنگ ساخته شده است که همه آنها برای سلامتی و سلامت انسان مفید هستند. این جنسینگ ها عبارتند از:

جنسینگ آمریکایی

در آمریکای شمالی می روید.

جنسینگ آسیایی

در آسیای شرقی می روید. همچنین این جنسینگ به عنوان جنسینگ کره ای یا چینی نیز شناخته می شود.

جنسینگ سیبری

در شمال شرقی آسیا می روید.

خواص و مزایای چای جنسینگ

جلوگیری از سرطان

جنسینگ غنی از خواص ضد سرطانی است. تحقیقات نشان می دهند افرادی که چای جنسینگ مصرف می کنند، شانس ایتلا به سرطان کمتری دارند.

کاهش گرفتگی های قاعدگی

جنسینگ آمریکایی برای زنانی که دچار گرفتگی قاعدگی و پریشانی می شوند توصیه شده است.

مبارزه با چاقی

این چای گیاهی بعنوان یک مهارکننده طبیعی مطرح است و می تواند با افزایش متابولیسم بدن، به چربی سوزی و لاغری کمک کند.

تنظیم فشار خون

چای جنسینگ آسیایی یک نوشیدنی بسیار قوی است که می تواند فشار خون شما را در طول روز تنظیم کرده و انرژی و نشاط را به شما هدیه کند.

بهبود عملکرد مغز

چای جنسینگ یک نوشیدنی گیاهی است که به عنوان محرک سلول های مغز عمل می کند. این چای قدرت تمرکز و توانایی های شناختی را افزایش می دهد.
شما می توانید جهت بهره مندی از خواص ارزشمند چای جنسینگ، از چای جنسینگ و عسل کیسه ای نیوشا استفاده نمایید.2

تهیه چای جینسینگ

برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود 1 تا 3 گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید بیشتر از این مدت نیز آن را بجوشانید، تا جایی که آب به نصف مقدار اولیه اش برسد.

حال صبر کنید تا چای کمی سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد(این توصیه ای است که در طب سنتی چین به آن اشاره شده و پیشنهاد شده است که چای به صورت ولرم نوشیده شود).

بهتر است که روزانه، 1 یا 2 فنجان از این چای بنوشید.

ریشه گیاه جینسینگ را می توان به صورت قطعه قطعه استفاده کرد. توجه کنید که ریشه ها در هنگام تهیه چای آن و نیز تا پایان مرحله خنک شدن، باید در داخل قوری بمانند.

دم کردن ریشه کمک می کند تا نرم و قابل استفاده شود. علاوه بر این می توان با قرار دادن تعدادی از ریشه ها در ماکروویو، آنها را نرم و قابل برش کرد.

دقت کنید که ریشه ها هنگام گرم کردن، نسوزند. می توانید آن ها را به تنهایی یا همراه عسل میل کنید.

مصرف 1 تا 2 گرم پودر جینسینگ خالص و مرغوب در روز توصیه شده است. یا این که می توانید قطعه ای از ریشه آن را به اندازه یک سکه، روزانه مورد استفاده قرار دهید.3

پی نوشت:
1.www.hidoctor.ir
2.www.paktanteb.com
3.www.shamiim.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها