خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آشنایی با گیاه جینکو یا همان چهل سکه

دانلود کتاب های امتحان شده

آشنایی با گیاه جینکو یا همان چهل سکه

آشنایی با گیاه جینکو یا همان چهل سکه

گیاه جینکو یا گیاه چهل سکه یکی از گیاهان دارویی با ارزش و سودمند در طب سنتی می باشد که به صورت خودرو در کشورهایی مانند چین و ژاپن می روید .این گیاه دارای خواص بی شماری می باشد که استفاده از آن می تواند در تامین سلامتی و رفع بسیاری از مشکلات موثر باشد.


آشنایی با گیاه جینکو یا همان چهل سکه

جینکو یا درخت چهل سکه قدیمی ترین درخت در جهان است. تنها نماینده زنده از یک خانواده که بیش از 200 میلیون سال پیش وجود داشته است. در حال حاضر بیش از 1000 سال قدمت دارد. فسیل یافت شده نشان می دهد که با دایناسورها زندگی می کردند. اولین نمونه در سال 1916 کشف شد. F مایر کاشف آمریکایی آن را در دره ای پنهان در چین یافت از آن به عنوان یک گیاه مقدس در چین یاد می شود به همین دلیل در اطراف معابد کاشته می شود و ستایش زیادی دریافت شده است.

درخت چهل سکه یا جینکوبیلوبا یکی از بهترین درمان برای بهبود گردش خون است قدرت عصاره این گیاه سبب گشاد شدن عروق خونی که باعث افزایش گردش خون می شود به نظر می رسد که اعمال فلاونوئیدها یک عمل گشادکننده عروق، بر روی دیواره ی عروق و مویرگ ها که سبب جلوگیری از پلاکت به داخل آنها می شود از جینگو برای استفاده در بیماری آسم و برونشیت در 2600 سال قبل از میلاد توصیف شده است. از برگ های درخت چهل سکه و عصاره آن، به عنوان دارو استفاده می شود.

ازعصاره برگ درخت چهل سکه در تولید لوازم آرایشی استفاده می شود. عصاره برگ درخت چهل سکه سبب بهبود دید رنگ در افراد مبتلا به دیابت می شود شواهدی وجود دارد که مصرف عصاره برگ درخت چهل سکه به مدت شش ماه از طریق دهان به طور قابل توجهی می تواند در بهبود دید رنگ در افرادی که شبکیه چشم توسط دیابت آسیب دیده، شود. برگ درخت چهل سکه به طور قابل توجهی در بهبودی علایم سرگیجه و تعادل موثر است.

دانه درخت چهل سکه حاوی موادی است که ممکن است باکتری ها و قارچ ها عامل عفونت را در بدن بکشد دانه ها نیز حاوی ماده سمی است که می تواند سبب عوارض جانبی مانند تشنج و از دست دادن هوشیاری شود.1

خواص درمانی گیاه جینکو

این گیاه دارای خواص درمانی بی شماری می باشد که با استفاده از آن می تواند بسیاری از مشکلات و بیماری ها را مرتفع نموده و سلامتی از دست رفته را بازیابی نمود.

سلامت قلب و عروق

مصرف گیاه جینکو با دارا بودن ترکیباتی به نام فلاوونوئید از عضلات قلب و عروق محافظت کرده وبا محافظت از بدن در برابر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی سلامتی قلب و عروق را تضمین می نماید .نوشیدن یک تا دو فنجان از دم کرده این گیاه با تنظیم فشار خون سبب بهبود گردش خون درون رگ ها می شود و سبب کاهش خطر ابتلا به واریس سیاهرگی می شود .با مصرف این گیاه می توانید از لخته شدن خون جلوگیری نموده و هر گونه بیماری قلبی و عروقی را درمان نمایید .

بهبود وضعیت شنوایی

دم کرده گیاه جینکو تأثیر بسزایی در شنوایی داشته وسبب بهبود سیستم شنوایی می شود .اگر جزو افرادی هستید که از صدا در گوش ،اختلالات شنوایی ، سرگیجه به علت عدم تعادل در گوش داخلی و سایر مشکلات مربوط به این عضو رنج می برید روی این گیاه برای درمان مشکلاتتان حساب ویژه ای باز نمایید .

بهبود وضعیت حافظه

از گیاه چهل سکه برای درمان مشکلات مربوط به حافظه استفاده فراوانی می شود .با مصرف دم نوش این گیاه می توانید بر علایم بیماری آلزایمر غلبه نموده و یا از ابتلا بدان پیشگیری نمایید .این گیاه ، گیاهی فوق العاده در درمان مشکلات خلقی ، از دست دادن حافظه، اشکال در تمرکز ، افسردگی و …. می باشد .

درمان کننده مشکلات چشمی

با مصرف جینکو می توانید بسیاری از مشکلات چشمی مانند آب سیاه، بیماری چشم دیابتی و دژنراسیون ماکولار وابسته به سن (AMD) را درمان نموده و دید رنگ ها را بهبود بخشید .اگر دچار مشکلات شبکیه به علت ابتلا به دیابت می باشید چهل سکه داروی گیاهی فوق العاده ای برای درمان مشکل شما به شمار می رود .

آشنایی با گیاه جینکو یا همان چهل سکه

جوان سازی پوست

این گیاه یک تونیک و تصفیه کننده فوق العاده برای روشن کردن رنگ پوست شناخته شده است. این گیاه با اثرات پیری مبارزه نموده و با دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد آلرژیک در محصولات مراقبت از پوست و مو، توانایی پوست و مو را برای جذب مواد مغذی افزایش داده و با بهبود گردش خون در پوست پوست را شاداب و جوان نموده و از ریزش مو جلوگیری می نماید .

سایر اثرات درمانی گیاه جینکو

این گیاه دارای خواص خارق العاده ای در درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است .با مصرف برگ این گیاه و عصاره آن می توانید با استفاده از فوائد درخت جینکو بر بیماری های زیر غلبه نموده و آن ها را درمان نمایید .

سندرم رینود

بیماری لایم

ناتوانی های جنسی

کاهش ضایعات پوستی مانند ویتیلیگو

کاهش کلسترول

درمان آترواسکلروز

ریشه کن نمودن انواع سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ، سرطان تخمدان و …

درمان بیماری آسم

مشکلات ادراری

بیماری گال

اختلالات هورمونی .2

عوارض جانبی جینکو

عصاره برگ درخت چهل سکه زمانی که در دوز مناسب توسط دهان استفاده شود احتمالا برای بسیاری از افراد بی خطر است برخی از عوارض جانبی جزئی مانند   (ناراحتی معده، سردرد، سرگیجه، یبوست، ضربان قلب قوی و واکنش های آلرژیک پوستی ) گزارش شده است.

برخی از نگرانی ها وجود دارد که عصاره برگ درخت چهل سکه ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد و تیروئید را افزایش دهد اما این تنها در حیوانات با دوزهای بسیار بالای از مصرف چهل سکه رخ داده است اطلاعات به اندازه کافی که می تواند در انسان رخ دهد وجود ندارد.

میوه درخت چهل سکه و خمیر آن می تواند سبب واکنش های شدید آلرژیک پوستی و سوزش غشای مخاطی شود درخت چهل سکه ممکن است در افراد دارای آلرژی به ( پیچک سمی، بلوط سمی، سماق سمی، پوست انبه ) منجر به واکنش های آلرژیک شود.

عصاره برگ درخت چهل سکه ممکن است خطر ابتلا به کبودی و خونریزی را افزایش دهد درخت چهل سکه سبب رقیق شدن خون و سبب کاهش توانایی برای تشکیل لخته می شود عصاره برگ درخت چهل سکه می تواند منجر به واکنش های آلرژیک پوستی در بعضی افراد شود.

خوردن بیش از 10 دانه بو داده چهل سکه در روز می تواند سبب مشکلات ( تنفس ، نبض ضعیف، تشنج، از دست دادن هوشیاری و شوک ) شود دانه های تازه، سمی هستند و خوردن آنها می تواند سبب تشنج و مرگ شود.3

پی نوشت:
1.www.foodregime.com
2.www.salamatweb.ir
3.www.tnews.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها