خانه » همه » مذهبی » آماده باش گارد ملی عربستان

آماده باش گارد ملی عربستان


آماده باش گارد ملی عربستان

۱۳۹۳/۱۱/۰۳


۵۹ بازدید

گزارش لحظه به لحظه مشرق از مرگ عبدالله؛

آماده باش گارد ملی عربستان/ سلمان بن عبدالعزیز ۷۸ ساله پادشاه عربستان شد/اولین نطق پادشاه جدید/تسلیت مقامات کشورها

ساعاتی پیش ملک عبدالله، سرسلسله وهابیت عربستان مرد. تلویزیون عربستان در ساعت های اولیه امروز جمعه، پس از پخش آیاتی از قرآن خبر مرگ ملک عبدالله را اعلام کرد.

گزارش لحظه به لحظه مشرق از مرگ عبدالله؛

آماده باش گارد ملی عربستان/ سلمان بن عبدالعزیز 78 ساله پادشاه عربستان شد/اولین نطق پادشاه جدید/تسلیت مقامات کشورها

ساعاتی پیش ملک عبدالله، سرسلسله وهابیت عربستان مرد. تلویزیون عربستان در ساعت های اولیه امروز جمعه، پس از پخش آیاتی از قرآن خبر مرگ ملک عبدالله را اعلام کرد.

گروه بین الملل مشرق- ساعاتی پیش ملک عبدالله، سرسلسله وهابیت عربستان مرد. تلویزیون عربستان در ساعت های اولیه امروز جمعه، پس از پخش آیاتی از قرآن خبر مرگ ملک عبدالله را اعلام کرد. دقایقی پیش نیز شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی مبسوط از وضعیت کنونی عربستان سعودی مرگ این پیرمرد وهابی را تایید کرد.

– پادشاه جدید عربستان در اولین سخنرانی خود پس از مرگ ملک عبدالله که به نوعی سخنرانی به قدرت رسیدن وی محسوب می‌شود، تاکید کرد که راه پادشاهان پیشین خود را ادامه می‌دهد و از مسائل مربوط به جهان اسلام و جهان عرب حمایت می‌کند.

– باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، جان کری و جورج بوش پسر بلافاصله پس از مرگ ملک عبدالله با صدور پیامی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفتند.

– دربار عربستان سعودی اعلام کرد که با سلمان بن عبدالعزیز 78 ساله به عنوان پادشاه جدید این کشور بیعت شد.

– شبکه تلویزیونی «العربیه» بامداد امروز جمعه (3 بهمن) اعلام کرد پادشاه عربستان که در بستر بیماری به سر می‌بُرد، درگذشت.

– «مجتهد» فعال توئیتری که به انتشار اخبار محرمانه آل سعود مشهور است، در جدیدترین اخبار خود از ریاض اعلام کرد که «متعب بن عبدالله» فرزند ملک عبدالله، رئیس گارد ملی، به همه نیروهای تحت امر خود دستور آماده‌باش داده است.

– گزارش‌های فعالان شبکه‌های اجتماعی عربستانی حاکی است که ملک عبدالله مرگ مغزی شده و تنها با استفاده از دستگاه‌های پزشکی زنده نگه داشته شده است.

– پایگاه خبری «الوعی» اعلام کرد که علاوه بر «متعب بن عبدالله» فرزند پسر ارشد شاه سعودی، «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد و برادر ناتنی وی به همراه «مقرن به عبدالعزیز» جانشین ولیعهد حق ملاقات حضوری با ملک عبدالله را دارند.

– پایگاه خبری «الوعی»، گزارش داد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر که در سفری کوتاه به عربستان رفته بود نیز از ملاقات خصوصی پادشاه این کشور بی نصیب مانده است.

– آژانس خبری یهود طی گزارشی از دیدار میان مقامات آمریکا و عربستان خبر داد. در این خبر آماده است که هیئتی از سناتورهای آمریکایی از چند روز پیش به منطقه خاورمیانه سفر کرده و با سران رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

– شمخانی در دیدار با سفیر ایران در عربستان اعلام کرد که ایران برای تداوم گفت‌وگوهای صریح، شفاف و فراگیر درباره موضوعات مورد علاقه تهران و ریاض آماده با عربستان است.

– پایاه خبری «النبأ»، به نقل از صفحه توئیتر «مجتهد» کاربر نام آشنای عربستانی در توئیتر گزارش داد که مک‌کین هنگامی که به شهرک پزشکی ملک عبدالله در ریاض رفته قصد داشته شخصا از وضعیت جسمی شاه سعودی با خبر شود که با مخالفت اطرافیان وی مواجه می‌شود.

– منابع خبری گزارش دادند که سفر السیسی به منظور کسب اطمینان از اوضاع ملک عبدالله که به دلیل وخامت حال در بیمارستان بستری است، به عربستان سفر کرده است.

منابع خبری گزارش دادند که وی برای کسب اطمینان از اوضاع ملک عبدالله که به دلیل وخامت حال در بیمارستان بستری است، به عربستان سفر کرده است. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931029001697#sthash.pouKcGQG.dpuf

– ملک عبدالله ۱۰ دی دربیمارستان بستری شد. تاکنون رسانه های عربستان تنها عکس های دیدار پسر پادشاه سلمان بن عبدالعزیز با عیادت کنندگان را منتشر کرده اند.

– شبکه خبری المیادین گزارش داد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سفری از پیش تعیین نشده راهی عربستان شد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد