خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آموزش خرید از سایت های خارجی

دانلود کتاب های امتحان شده

آموزش خرید از سایت های خارجی

آموزش خرید از سایت های خارجی

بدون شک یکی از جذاب ترین انواع خرید، خرید آنلاین از وبسایت های فروش کالا و خدمات می باشد.اما نکته ای که غالبا ذهن مشتریان ایرانی خریدهای آنلاین را به خود مشغول می کند، این است که آیا امکان خرید از وب سایت های خارجی نیز برای کاربران ایرانی وجود دارد؟


آموزش خرید از سایت های خارجی

خرید از سایت های خارجی

اکثر فروشگاه ها و سایت های خارجی که اقدام به فروش جهانی می کنند، تمهیداتی را برای مشتریان مختلف خود در سراسر دنیا اندیشیده اند که با استفاده از آن ها می توان به سادگی امر خرید را انجام داد.

یکی از مهمترین چالش هایی که اکثر سایت های فروشگاهی و سرویس دهنده با آن روبرو هستند، چگونگی دریافت هزینه خدمات یا بهای جنس فروخته شده، از مشتریان در سراسر دنیاست.

خوشبختانه این مشکل با استفاده از سیستم های پرداخت جهانی همچون ویزا، مستر و پی پل تقریبا حل شده است و بسیاری از سایت ها، امکان خرید با استفاده از این سیستم های پرداخت را فراهم کرده اند.

سایت های فروشگاهی که کالا ارائه می دهند، علاوه بر موضوع ذکر شده، چالش دیگری نیز دارند که آن چگونگی ارسال کالای خریداری شده به دست مشتری می باشد. به عنوان مثال هنگامی که شما از آسیا اقدام به خرید کالا از آمازون که فروشگاهی اینترنتی در امریکا است کنید، کالای شما باید ده ها هزار کیلومتر را طی کند تا به شما برسد!

آموزش خرید از سایت های خارجی

برای این حل این مشکل نیز فروشگاه ها تمهیداتی را اندیشیده اند که آن هم ایجاد شعبات مختلف انبارهای خود در مناطق مختلف دنیا می باشد.

به عنوان مثال آمازون در آسیا دارای چندین انبار بزرگ هست که یکی از آن ها در هندوستان قرار گرفته است. به این ترتیب عملیات ارسال کالا خیلی سریع تر اتفاق افتاده و مشتریان می توانند تنها چند روز پس از سفارش، کالای خود را از طریق پست دریافت کنند.
 

نحوه خرید از سایت های خارجی در ایران

خرید از سایت های خارجی مستلزم داشتن استفاده از سیستم های پرداخت جهانی است که سایت مذکور از آن سیستم ها پشتیبانی کند.

به عنوان مثال تقریبا تمامی سایت های خدمات و فروشگاهی که به صورت فرا منطقه ای تجارت می کنند، از سیستم های پرداخت ویزا و مستر پشتیبانی می کنند و شما برای خرید از آن ها نیاز به داشتن حساب ویزا یا مستر هستید.

اما با توجه به این که این سیستم ها امریکایی بوده دسترسی به حساب ویزا و مستر با توجه به تحریم های جدید امریکا علیه ایران، به سادگی میسر نبوده و به این ترتیب نمی توان به سادگی کاربران کشورهای دیگر، از خدمات سایت های خارجی بهره مند شد.

با این وجود هنوز راهکارهایی برای خرید از سایت های خارجی وجود دارد که با استفاده از این راهکارها می توان تا حدودی به هدف خود نزدیک شده و لذت یک خرید بین المللی را تجربه نمود. در ادامه به تعدادی از این راهکارها اشاره شده است که با یکدیگر مرور می کنیم.

آموزش خرید از سایت های خارجی
 

خرید ویزا کارت و مستر کارت اعتباری

یکی از ساده ترین راه ها برای خرید از سایت های خارجی ، استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت های اعتباری به صورت گیفت کارت می باشد که بسته به میزان مبلغ شارژ شده در آن ها می توان اقدام به خرید نمود.

شما در داخل کشور نیز می توانید سایت های زیادی را بیابید که این گونه کارت ها را در ازای دریافت هزینه شارژ خود کارت و کارمزد، در اختیار شما قرار می دهند.

با استفاده از ویزا و مستر کارت اعتباری که به اندازه مستر و ویزا کارت معمولی معتبر هستند، شما می توانید از هر سایتی که ویزا کارت یا مستر کارت را می پذیرد، خرید داشته باشید.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر شما کالایی را خریداری می کنید که نیاز به ارسال دارد، ممکن است سایت ارسال کننده، از ارسال آن به ایران خودداری کند و در نتیجه خرید شما باطل و هزینه تان بلوکه شود.

پس در چنین مواردی بهتر است از سایت هایی که برای ارسال به ایران مشکلی ندارند خرید کرده و یا حدالامکان تنها سرویس های غیر کالایی را خریداری کنید.

آموزش خرید از سایت های خارجی
 

استفاده از سایر سیستم های پرداخت

همانطور که اشاره شد، سرویس های ویزا و مستر کاملا امریکایی هستند و به اجبار باید قوانین تحریمی امریکا را رعایت کنند.

پس به نظر می رسد استفاده از سایر سیستم های پرداخت بین المللی نظیر پرفکت مانی و وب مانی می تواند روش خوبی برای دور زدن تحریم های امریکایی باشد.

پرفکت مانی یک شرکت پانامایی بوده که به ایرانیان خدمات می دهد و حتی نسخه فارسی زبان سایت خود را نیز در اختیار ایرانیان قرار داده است.

سیستم پرداخت وب مانی نیز یک سیستم پرداخت روسی بوده که با ایران رابطه خوبی دارد و می توان از آن نیز استفاده کرد. علاوه بر این ها، سیستم های پرداختی همچون پی پکس نیز وجود دارند که به تازگی معرفی شده و خدمات خوبی را به کاربران خود ارائه می دهد.

استفاده از سیستم پرداخت پی پال که اعتبار بسیار بالایی دارد نیز به دلیل اینکه مقر اصلی آن در امریکا واقع شده است، برای ایرانیان میسر نیست و همین موضوع سبب می شود استفاده از آن چندان توصیه نگردد.

در استفاده از این سیستم های پرداخت، مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، میزان پذیرش آن ها در سایت های هدف شما می باشد.

به عبارت دیگر، اگر وب سایتی که قصد خرید از آن را دارید، از سیستم وب مانی یا پرفکت مانی پشتیبانی نکند، در نتیجه امکان خرید با وب مانی یا پرفکت مانی از آن فروشگاه را ندارید و باید به فکر تغییر وب سایت هدف و یا تغییر سیستم پرداخت خود باشید.

آموزش خرید از سایت های خارجی
 

استفاده از سایت های واسطه

یک روش دیگر برای خرید از سایت های خارجی ، استفاده از سایت های واسطه می باشد. این سایت ها که در ایران زیاد هستند، به شما کمک می کنند تا اجناس و سرویس های مورد نظر خود را خریداری کرده و حتی آن ها را در منزل خود تحویل بگیرید.

این سایت های واسطه معمولا دارای شعبات مختلف در کشورهای دیگر بوده و از این طریق اقدام به ثبت سفارش می کنند.

برای این کار تنها کافی است به سایت مورد نظر خود وارد شده و کالا یا خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس به وب سایت واسطه وارد شده و کالا یا خدمات مورد نظر خود را اعلام می دارید. در نهایت هزینه ثبت سفارش، ارسال و کارمزد سایت واسطه را به ریال پرداخت کرده و بقیه امور را وب سایت واسطه انجام خواهد داد.

البته در استفاده از اینگونه وب سایت ها باید نهایت دقت را داشته باشید، چراکه ممکن است اعتبار کافی را نداشته باشند و موجب ضرر و زیان شما و حتی کلاهبرداری از شما نیز شوند.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها