خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آموزش طرز کپی کردن فرمول ها در اکسل به صورت اصولی

دانلود کتاب های امتحان شده

آموزش طرز کپی کردن فرمول ها در اکسل به صورت اصولی

excel

در این مقاله یاد می گیریم که چگونه در نرم افزار اکسل فرمول را از یک محدوده یا سلول به محدوده یا سلول دیگر کپی کنید.

به زبان ساده، وقتی فرمول را از سلول به سلول دیگری کپی می کنیم، مرجع سلول دراکسل تغییر می کند. با این حال، هنگامی که هر فرمول را از سلول به سلول دیگر منتقل می کنیم، مرجع سلول یکسان خواهد بود.

به عبارتی می توانیم فرمول ها را به ۲ روش کپی کنیم و نتایج متفاوتی کسب کنیم.

بیایید یک مثال بزنیم تا بهتر متوجه شویم که چگونه می توانیم توابع را به ۲ روش مختلف کپی کنیم.

یک جدول از محدوده “E8 تا K13” داریم که حاوی جزئیات هزینه های ماهانه نامزد ها است. ردیف اول جدول (E8 تا K8) حاوی عنوان است، ستون اول “E” شامل نام نامزدها و ستون “K” شامل کل هزینه ها است. فرمول جمع مبلغ را برای برگرداندن هزینه کل به نامزد اول در سلول K9 قرار می دهیم.

C:UsersPCDesktopimg158.jpg

مرجع سلول را تغییر دهید

برای به دست آوردن هزینه کل برای بقیه نامزد ها مراحل زیر را دنبال کنید:

با فشار دادن کلید “CTRL + C” سلول K9 را کپی کرده و با استفاده از کلید “CTRL + V” روی صفحه کلید خود آن را در محدوده K10 تا K13 قرار دهید.

سلول K9 در اصل حاوی جمع هزینه ها برای ردیف شماره ۹ است، زمانی که ما فرمول را کپی کردیم و در سلول های پایینی قرار دادیم، مرجع محدوده به صورت خودکار تغییر می کند و نیازی به تغییر دستی نداریم.

C:UsersPCDesktopimg249.jpg

فرمول دقیق را کپی کنید:

پس از اینکه با استفاده از کپی کردن فرمول، جمع هزینه ها برای همه نامزد ها در محدوده “K9 تا K13” را بدست آوردیم، اکنون نمی خواهیم مبلغ در محدوده “K9 تا K13” باقی بماند و می خواهیم موقعیتش را به “M9 تا M13” تغییر دهیم. اگر محدوده “K9 تا K13” را با فشار دادن کلید CTRL + C کپی کرده و آن را در محدوده “M9 تا M13” با فشار دادن CTRL + V بچسبانید، خواهید دید که مرجع محدوده “F9 تا J9” به ” H9 تا L9 “ تغییر می کند، و ما این نتیجه را نمی خواهیم.

برای رسیدن به محدوده واقعی، که همان “F9 تا J9” است، دامنه واقعی هنگام تغییر در موقعیت ستون Total Expenses، یکسان باقی می مانند.

  • ابتدا باید سلول فرمول را انتخاب کنیم.
  • کلید F2 را فشار داده ، فرمول را با استفاده از کلید Ctrl + C کپی کرده و با استفاده از کلید Ctrl + V روی صفحه کلید خود در سلول M9 بچسبانید.
  • خواهیم دید مراجع مربوط به جمع مقادیر، هنوز همان است که در سلول K9 بود.
  • با فشار دادن کلید “CTRL + C” سلول M9 را کپی کرده و با استفاده از کلید “CTRL + V” آن را در محدوده K10 تا K13 قرار دهید.

C:UsersPCDesktopimg344.jpg

بنابراین به زبان ساده، اگر می خواهیم مرجع سلول به صورت خودکار تغییر یابد، باید از عملکرد کپی کردن استفاده کنیم و وقتی نمی خواهیم مرجع تغییر کند، باید از تابع move استفاده کنیم.

آموزش طرز انتخاب بعضی از سلولهای خاص در اکسل

طرز ایجاد یک چک لیست با کمک فرمت شرطی در اکسل

آموزش گام به گام الحاق/ترکیب کردن فرمول ها در اکسل

آموزش آمار توصیفی در اکسل به زبان کاملا ساده

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها