خانه » همه » آموزشی » آموزش فعالسازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

دانلود کتاب های امتحان شده

آموزش فعالسازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

فرض کنیم به یک سفر خارج از کشور رفته اید یا از محدوده آنتن دهی کشوری خارج شدید، تمایل دارید با اشخاص مورد نظرتان تماس بگیرید. در چنین شرایطی می توانید قابلیت رومینگ تلفن همراه خود را به منظور ارتباط بهتر فعال نمایید چرا که اپراتورها تنها در مناطق تعریف شده ای خدمات ارائه می کنند. در صورتی که از این محدوده خارج شوید می بایست رومینگ سیسم کارت خود را فعال نمایید. روند کار وابسته به اپراتور سیم کارتتان متفاوت خواهد بود. نحوه فعالسازی roaming همراه اول زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که شما به یک سفر کاری یا تفریحی رفته و نیاز داشته باشید با اشخاص مختلفی در ایران ارتباط برقرار کنید. در این مقاله از میزبان فا مگ تصمیم داریم آموزش فعالسازی رومینگ همراه اول را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در ادامه به شما خواهیم گفت که بعد از فعالسازی رومینگ این سیم کارت چگونه از آن برای دنبال کردن خدمات ارتباطی خود مثل برقراری تماس یا استفاده از اینترنت بهره ببرید.

امکان فعالسازی رومینگ همراه اول

خیلی اوقات شرایطی فراهم می شود که شما بنا به دلایل مختلف مثل تفریح یا امور کاری نیاز دارید که به خارج از کشور سفر کنید. در چنین شرایطی و در حالت عادی امکان استفاده از سیم کارت اپراتور داخلی در مناطق خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش آن اپراتور برای شما فراهم نمی باشد. این موضوع زمانی که نیاز دارید از خط تلفن فعلی خود استفاده کنید می تواند برای شما دردسرساز باشد. در چنین شرایطی کاری که شما می توانید انجام دهید، فعالسازی رومینگ سیم کارت است. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی از سیم کارت خودتان برای برقراری تماس، ارسال پیامک یا خدمات اینترنتی استفاده نمایید.

همراه اول یک اپراتور محبوب در میان افراد است که توسط بخش زیادی از مردم مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله تصمیم داریم به نحوه فعالسازی رومینگ همراه اول بپردازیم. در نظر داشته باشید که امکان فعالسازی رومینگ همراه اول هم برای سیم کارت های دائمی و هم برای سیم کارت های اعتباری فراهم می باشد و شما می توانید به سادگی این قابلیت را فعال نمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت که روش فعالسازی هر یک از آنها به چه شکل است پس با ما همراه باشید. ?

روش فعالسازی رومینگ سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول

در ابتدا لازم است در نظر داشته باشید کدی که برای فعالسازی رومینگ همراه اول مورد استفاده قرار می گیرد برای سیم کارت های دائمی و اعتباری مشترک می باشد. در همین راستا به منظور فعالسازی یا غیرفعال کردن رومینگ همراه اول می توانید به روش های مختلفی اقدام کنید که عبارتند از:

  1. شماره گیری کد دستوری #29*10*
    روش فعالسازی رومینگ سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول
  2. شماره گیری کد دستوری #6#1#
    نحوه فعالسازی رومینگ سیم کارت همراه اول

بعد از شماره گیری هر یک از کدهای عنوان شده منویی به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود که با استفاده از آن و با وارد کردن عدد قرار گرفته در کنار گزینه مورد نظر در فیلد مشخص شده می توانید به راحتی رومینگ سیم کارت خود را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین با وارد کد عدد 9 می توانید درخواست ارسال راهنما از طریق پیامک را داشته باشید.

فعالسازی رومینگ سیم کارت همراه اول

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول

بعد از اینکه به یکی از روش های عنوان شده فرآیند فعالسازی رومینگ همراه اول را پشت سر گذاشتید، به راحتی می توانید از سیم کارت خود برای انجام خدمات مختلف مثل برقراری تماس، ارسال پیامک و… استفاده نمایید. باید به این نکته توجه داشته باشید روش استفاده از roaming همراه اول برای برقراری تماس، ارسال پیامک یا خدمات اینترنت متفاوت است. در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

1- استفاده از roaming همراه اول به منظور برقراری تماس

به منظور برقراری تماس از طریق رومینگ همراه اول باید به یک نکته اصلی دقت لازم را داشته باشید و آن نکته این است که قصد برقراری تماس با شماره موبایل را دارید یا شماره مورد نظرتان شماره تلفن ثابت است. روش شماره گیری در زمان استفاده از رومینگ همراه اول با توجه به این موضوع متفاوت است.

  • اگر قصد برقراری تماس با یک شماره تلفن همراه را دارید، باید شماره مورد نظر را با پیش شماره 009891 شماره گیری نمایید.
  • اگر قصد برقراری تماس با یک شماره ثابت در ایران را دارید نیز باید شماره مورد نظر را با پیش شماره 0098 شماره گیری نمایید.

2- استفاده از خدمات اینترنت رومینگ همراه اول

اما اگر قصد دارید از اینترنت رومینگ سیم کارت خود استفاده کنید، باید در ابتدا شبکه اینترنت رومینگ خود را جستجو نمایید. منوی مورد نظر در گوشی های مختلف به شکل های متفاوت قابل دستیابی خواهد بود که در ادامه به روش دسترسی به این گزینه در گوشی های آیفون و اندروید خواهیم پرداخت.

فعال کردن roaming در گوشی های اندرویدی

به منطور فعالسازی شبکه اینترنت رومینگ همراه اول در گوشی های اندرویدی شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا وارد بخش تنظیمات (Setting) گوشی تلفن همراه خود شوید.
    فعال کردن roaming در گوشی های اندرویدی
  2. در گام بعد باید از میان منوهای موجود در این صفحه منو اتصالات (Connection) را انتخاب نمایید.
    نحوه فعال کردن رومینگ در گوشی های اندرویدی
  3. در این منو گزینه ای تحت عنوان شبکه های تلفن همراه (Mobile networks) وجود دارد که باید وارد آن شوید.
    طریقه فعال کردن رومینگ همراه اول در گوشی های اندرویدی
  4. سپس از میان گزینه های موجود در این منو گزینه اپراتورهای شبکه (Networks operators) را انتخاب نمایید.
    آموزش فعالسازی رومینگ همراه اول
  5. در صفحه جدید می توانید تعیین کنید که شبکه به صورت جستجوی خودکار پیدا شود (Select automatically) یا اینکه با انتخاب گزینه Select manually خودتان به صورت دستی اطلاعات شبکه مورد نظر خود را وارد نمایید.
    آموزش نحوه فعالسازی رومینگ همراه اول

فعال سازی roaming در گوشی آیفون

در راستای فعال کردن رومینگ همراه اول در گوشی های آیفون نیز باید یک مسیر مشخص را دنبال کنید. در چنین حالتی باید:

  1. در اولین گام وارد بخش تنظیمات گوشی تلفن همراه خود شوید.
  2. سپس از میان گزینه های موجود در این صفحه منو Cellular یا Mobile Data را انتخاب نمایید.
    اموزش فعالسازی رومینگ همراه اول در آیفون
  3. در منو نامبرده گزینه Cellular Data options را پیدا کرده و انتخاب نمایید.
    فعال سازی roaming در گوشی آیفون
  4. در این زیرمنو بخش های مختلفی وجود دارد که شما باید گزینه Data Roaming را فعال نمایید.
    آموزش فعال سازی رومینگ همراه اول در آیفون

هزینه فعالسازی رومینگ همراه اول

به طور کلی تعرفه رومینگ همراه اول برای کشورهای مختلف، متفاوت می باشد. به همین دلیل نمی توان یک نرخ مشخص برای تمامی کشورهایی که از رومینگ همراه اول پشتیبانی می کنند، در نظر گرفت. در راستای آشنایی بیشتر با هزینه فعالسازی رومینگ همراه اول برای کشورهای مختلف باید از طریق وب سایت همراه اول و صفحه رومینگ به آدرس www.mci.ir/roaming اقدام نمود. در این صفحه زبانه ای تحت عنوان تعرفه و کمپین ها وجود دارد که از طریق فیلد جستجو قرار گرفته در آن می توانید تعرفه فعالسازی رومینگ همراه اول برای کشور مورد نظر را به دست آورید.

هزینه فعالسازی رومینگ همراه اول

در نظر داشته باشید که چه در سیم کارت های دائمی و چه در سیم کارت های اعتباری امکان افزایش اعتبار برای فعالسازی و استفاده از رومینگ همراه اول برای شما فراهم می باشد. این امر سبب می شود تا بتوانید با خیال راحت از رومینگ خود استفاده کرده و نگران قطع شدن آن به دلیل کمبود موجودی نباشید. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با روش های خرید شارژ همراه اول می توانید مقاله آموزش نحوه شارژ کردن سیم کارت همراه اول را مطالعه نمایید.

آموزش نحوه شارژ کردن سیم کارت همراه اول

یادگیری طریقه فعالسازی roaming همراه اول موضوعی است که در هنگام تلاش برای برقراری تماس یا استفاده از اینترنت این اپراتور در طول سفر به خارج از کشور می تواند بسیار ضروری به شمار برود. در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش ما بر این بوده است تا نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول را به شما آموزش دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی در خصوص آموزش های ارائه شده در این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

آموزش کدهای همراه اول

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها