خانه » همه » مذهبی » آیا استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ کاملاً بی‌خطر است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ کاملاً بی‌خطر است؟

عصراسلام: ضدواکسن‌ها اشکالات و ابهاماتی را پیدا می‌کنند و اغلب، داستان را با بیانی گمراه‌کننده مطرح می‌کنند و در موارد زیادی، آن‌چه ممکن است باشد را به‌عنوان آن‌چه هست و با اغراق مطرح می‌کنند و آن‌چه نیست را بر آن‌چه هست و ممکن است باشد می‌افزایند و مخاطبان را گمراه می‌کنند. مطالب را طوری مطرح می‌کنند که انگار طرفداران واکسن، عوارض احتمالی واکسن را نمی‌دانند…
به پنهان کردن بخش مهمی از واقعیت که اگر واکسن کووید-۱۹ نباشد، کووید-۱۹ با بشر چه می‌کند راضی نیستند و دست به جعل هم می‌زنند. نمونه‌اش حرف‌های دکتر مونتانیه که گرچه سرشار از غلط و مغلطه علیه واکسن بود، ضدواکسن‌ها به آن بسنده نکردند و حرفی را که نزده بود هم روی آن گذاشتند: این دروغ که مونتانیه گفته است کسانی که واکسن زده‌اند ظرف دو سال می‌میرند!
دربارۀ حرفهای مونتانیه:
۱. چیزی که مراکز معتبر علمی دربارۀ واکسن‌های «تأییدشدۀ» کووید-۱۹ می‌گویند این است که «فوایدشان از مضرات احتمالی‌شان بیشتر است» این به معنی این‌که صد در صد عارضه‌ای ندارند نیست، مانند داروها. داروها هم عوارض دارند اما فوایدشان از عوارضشان بیشتر است.

۲. واکسن‌ها صد در صد از ابتلا پیشگیری نمی‌کنند. کسانی که واکسن مورد تأیید مراکز معتبر علمی را دریافت می‌کنند احتمال مبتلا شدنشان و در صورت ابتلا، احتمال شدید شدن بیماری‌شان  و در نتیجه احتمال مرگ بر اثر کووید-۱۹ برایشان کمتر از حالتی است که واکسن دریافت نکرده باشند.

۳. واکسن‌ها به شکستن زنجیرۀ انتقال بیماری کووید-۱۹ کمک می‌کنند و به کمک آن‌ها شانس اینکه بتوان در جوامعی که به واکسن مناسب کافی دسترسی دارند زنجیرۀ انتقال بیماری را شکست افزایش می‌یابد.
شرایط بشر در مقابل کروناویروس جدید مثل شرایط جمعیتی است که در جنگلی نشسته‌اند و یک گله گرگ به آن‌ها حمله کرده. یا باید فرار کنند (قرنطینه، ایزولاسیون، فاصله فیزیکی، ماسک زدن، تهویۀ مناسب و …) یا باید بجنگند (واکسن زدن، ضد عفونی کردن و …)

وقتی از گرگ‌ها فرار می‌کنیم ممکن است در چاله بیفتیم، ممکن است زمین بخوریم و …
وقتی با گرگ‌ها می‌جنگیم بعضی از ما آسیب می‌بینیم، بعضی کشته می‌شویم

کسی که از او چماق خریده‌ایم نمی‌تواند تضمین کند که هیچیک از ما آسیب نمی‌بینیم یا حتماً بر گرگ‌ها پیروز می‌شویم اما اگر درست و هماهنگ عمل کنیم، احتمال پیروزی‌مان زیاد است.

هرچه کمتر هماهنگ باشیم و هرچه عدۀ کمتری از ما با نهایت توان به مقابله برخیزیم، تلفات و خسارات ما بیشتر خواهد بود و ممکن است به شکست سنگین ما منتهی شود. متأسفانه در مقابل کوروناویروس جدید عدۀ کسانی که با تمام توان و با هماهنگی کافی عمل می‌کنند کافی نیست و با نگاه جامع به شرایط می‌بینیم که در جمع، تا اینجا کروناویروس موفق‌تر بوده و پیشروی چشمگیری داشته و در کشورهای زیادی کنترل اوضاع را به دست گرفته …

نیاز به تغییر روند مقابله با کروناویروس است. مهم‌ترین کاری که باید بکنیم آموزش نکات درست و مقابله با اطلاعات نادرست است؛ در سطح بسیار وسیع و با سرعت بسیار زیاد. هرچه زمان از دست برود بر خسارات و تلفات افزوده می‌شود و ممکن است به جایی برسیم که پیروزی بر کروناویروس جدید ناممکن شود.
کانال nouritazeh

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها