خانه » همه » مذهبی » آیا «سعسع» رویای دسترسی تروریست‌ها به دمشق را محقق خواهد کرد

آیا «سعسع» رویای دسترسی تروریست‌ها به دمشق را محقق خواهد کرد


آیا «سعسع» رویای دسترسی تروریست‌ها به دمشق را محقق خواهد کرد

۱۳۹۳/۰۹/۱۴


۶۹ بازدید

گزارش خبرنگار فارس از ریف دمشق

آیا «سعسع» رویای دسترسی تروریست‌ها به دمشق را محقق خواهد کرد

جدیدترین گزارش‌های میدانی سوریه از گشوده شدن جبهه‌ای جدید در ریف دمشق حکایت دارد که محور «سعسع» را دربرمی‌گیرد، شهری که تنها ۴۰ کیلومتر با دمشق فاصله دارد و تروریست‌ها تلاش دارند،‌ از این طریق رویایی دسترسی به دمشق را محقق کنند.

گزارش خبرنگار فارس از ریف دمشق

آیا «سعسع» رویای دسترسی تروریست‌ها به دمشق را محقق خواهد کرد

جدیدترین گزارش‌های میدانی سوریه از گشوده شدن جبهه‌ای جدید در ریف دمشق حکایت دارد که محور «سعسع» را دربرمی‌گیرد، شهری که تنها 40 کیلومتر با دمشق فاصله دارد و تروریست‌ها تلاش دارند،‌ از این طریق رویایی دسترسی به دمشق را محقق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، همچون چند روز اخیر روز گذشته نیز شهر استراتژیک «سعسع»،‌ از توابع استان ریف دمشق شاهد حملات مکرر گروهک‌های تروریستی تکفیری بود تا امکان نفوذ به داخل این شهر را فراهم کنند که به لحاظ در بر داشتن مراکز امنیتی مهم، هم برای ارتش سوریه و هم برای گروهک‌های تروریستی نقطه‌ای بسیار حساس و استراتژیک به شمار می‌آید.

این درحالی است که به موازات درگیری‌های جاری در شهر سعسع، شهرهای «خان ارنبه» و «البعث»، واقع در ریف قنیطره و در نزدیکی شهر سعسع شاهد درگیری‌های مشابهی میان ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح است.

یک منبع میدانی سوری با اشاره به شدت و گستردگی درگیری‌ها در شهر سعسع، دلیل شلعه‌ور شدن این جبهه را نیاز مبرم گروهک‌های تروریستی مسلح به گذرگاهی جدید به عنوان نزدیک‌ترین نقطه برای فراهم کردن زمینه دسترسی آنها به «دمشق»، پایتخت سوریه است، به ویژه پس از آنکه دریافتند، امکان نفوذ به این شهر از منطقه «غوطه شرقی» که این روزها شاهد عملیات‌های موفق ارتش سوریه در آن هستند، به امری غیر ممکن تبدیل شده است.

براین اساس منابع میدانی سوری تصریح کردند که شهر سعسع که تنها 40 کیلومتر با پایتخت سوریه فاصله دارد و مناطق اطراف آن مانند شهرک‌های «حسنو» و «تل الشحوم» که در کنترل ارتش سوریه است،‌ شاهد درگیری‌های شدید و سخت طرفین است.

مهمترین گروهک حاضر در نبردهای سعسع، گروهک تروریستی موسوم به «جبهه انقلابیون سوریه» است که این منطقه را به این جهت برای نبردهای خود انتخاب کردند، تا از یک سو رویایی دسترسی به دمشق را این‌بار از این محور آزمایش کنند و از سوی دیگر پس از شکست‌های سنگین در ریف ادلب از گروهک تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و از دست دادن بسیاری از مناطق تحت تصرف خویش که منجر به فرار سرکرده آن یعنی «جمال معروف» به ترکیه شد، این منطقه را به عنوان منطقه‌ای برگزدیدند تا شاید بار دیگر قدرت و موجودیت خویش را احیا کنند.

البته در پس حملات جبهه انقلابیون سوریه در این منطقه جبهه النصره قرار دارد تا در صورت عدم موفقیت مزدوران جمال معروف خود وارد عرصه شود، این موضوع موجب شده تا برخی از کارشناسان نظامی تاکید کنند، النصره تلاش دارد، به این طریق انقلابیون سوریه را درگیر جنگ فرسایشی و تحلیل بیش از پیش قوایش کند و با تحقق این هدف، خود وارد عرصه نبرد و درگیری‌ها شود.

جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از منطقه سعسع اظهار می‌کند که عناصر جبهه انقلابیون سوریه دو شهرک حسنو و تل الشحوم را با هدف تصرف و نزدیک شدن بیش از پیش به شهر سعسع آماج حملات خود قرار داده‌اند و در این نبردهای شدید و سخت گروهک تروریستی موسوم به «اجناد شام» نیز با انقلابیون سوریه همراه شده،‌ بی‌آنکه تاکنون موفق به تصرف منطقه‌ای شده باشند.

بدین ترتیب می‌توان پیش بینی کرد که این جبهه ظرف روزهای آینده باید شاهد تشدید اوضاع امنیتی و میدانی باشد، به ویژه آنکه ارتش سوریه با توجه به اهمیت شهر سعسع هر روز بر استحکامات و نیروهای خود در این منطقه می‌افزاید.

شهر سعسع یا دروازه جنوب غربی دمشق

شهر سعسع از حیث اداری و تقسمیات کشوری تابع منطقه «قطنا» در استان ریف دمشق است. این شهر در 40 کیلومتری جنوب غربی دمشق، پایتخت سوریه قرار دارد و دارای حدود 50 هزار نفر جمعیت است و از حیث جغرافیایی در دشت «جبل الشیخ» واقع شده و روستاها و شهرک‌هایی مانند ریما،‌ شورى،‌ المغر،‌ بیت جن و مزرعة بیت جن از مهمترین مناطق مسکونی اطراف آن به شمار می‌آید. سعسع از جمله شهرهای باستانی و قدیمی سوریه شمرده و از آن تحت عنوان دروازه جنوب غربی دمشق یاد می‌شود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930914000025#sthash.53M8YLob.dpuf

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد