خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آیا می توان به کودکی که به طور دائم دچار عفونت گوش می شود و از خوردن آنتی بیوتیک خودداری می کند، آمپول آن را تزریق کرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا می توان به کودکی که به طور دائم دچار عفونت گوش می شود و از خوردن آنتی بیوتیک خودداری می کند، آمپول آن را تزریق کرد؟

سؤال روز سیصدم تولد

آیا می توان به کودکی که به طور دائم دچار عفونت گوش می شود و از خوردن آنتی بیوتیک خودداری می کند، آمپول آن را تزریق کرد؟

در این مقاله به نکاتی در خصوص تزریق آمپول به جای مصرف آنتی بیوتیک خوراکی برای کودکان اشاره شده است.


آیا می توان به کودکی که به طور دائم دچار عفونت گوش می شود و از خوردن آنتی بیوتیک خودداری می کند، آمپول آن را تزریق کرد؟

آمپول عفونت گوش که عنوان کردید را روسفین گویند که از آنتی بیوتیک سفتریاکسون تهیه می شود. عوارض جانبی آن بسیار شبیه به هر آنتی بیوتیک دیگری است و اسهال، بثورات پوستی اطراف ناحیه پوشک و واکنش های آلرژیک احتمالی را شامل می شود. گرچه روسفین در درمان عفونت گوش مؤثر است، اما پزشکان ترجیح می دهند استفاده از آن را محدود سازند به این دلیل که بیش از حد قوی است. در ثانی آنتی بیوتیک های خوراکی با قدرت کمتری وجود داشته که به همان اندازه کارایی دارند. از آنجا که این دارو بسیار قوی است، اکثر باکتری های ضعیف را از بین می برد و قوی ترین گونه ها باقی مانده و تکثیر می یابند. این بدان معنا است که کودک شما ممکن است حتی در مقابل عفونت های حتی مهلک تر آتی آسیب پذیر شود. همچنین استفاده غیر ضروری از قوی ترین آنتی بیوتیک های مؤثر برکل گونه ها ممکن است موجب ایجاد مقاومت دارویی نسبت به باکتری ها شود. بنابراین گرچه می دانیم که ترغیب کودک به مصرف داروهای خود کار سختی است، اما کارشناسان عقیده دارند که بهتر است از روسفین تنها برای عفونت های بسیار جدی یا کشنده مانند سپسیس (عفونت باکتریایی خون) یا مننژیت استفاده شود.
 
چنانچه کودکتان در مصرف دارو بسیار لجوج است، از داروخانه بخواهید در صورت وجود انواع طعم دار آن را به شما بدهند. بدین ترتیب طعم دارو چندان ناخوشایند نخواهد بود. برای نوزادان و کودکان تازه به راه افتاده یا نوپا بهتر است دارو را در قسمت پشتی دهان در داخل گونه ها بریزید تا احتمال تف کردن آن توسط کودک پایین بیاید. برای کودکان بزرگتر یک جدول پاداش در نظر بگیرید و هر زمان که دارو را به خوبی مصرف کرد و در صورتی که این کار را بدون کشمکش و در تعداد خاصی مصرف نمود به او پاداش بدهید. همچنین می توانید به کودک اجازه دهید قبل از مصرف دارو کمی یخ بمکد تا پرزهای چشایی او بی حس شده یا به انتخاب خود نوعی نوشیدنی را پس از مصرف دارو بنوشد تا طعم بد دارو از دهان او شسته و از بین برود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها