خانه » همه » مذهبی » ابطال سحر و جادو

ابطال سحر و جادو


ابطال سحر و جادو

۱۳۹۸/۰۸/۰۱


۳۰۴۵ بازدید

در دستور برخی دعاها مانند باطل کردن سحر و امثال انها نوشته شده دعا بر پوست آهو نوشته شود، با توجه به نبود پوست آهو در این زمان چه کار کنیم؟

پرسشگر گرامی ، اثبات اینکه بخت شما بسته شده است کار آسانی نیست و دعانویس ها در این زمینه معلوم نیست راست بگویند چون می خواهند از این طریق کسب درآمد نمایند. به مطالب زیر توجه نمایید :1 . رجوع به افراد دعا نویس در سیره معصومین علیهم السلام نبوده ، بنابراین چنین کاری به شما پیشنهاد نمی شود .2 . به شما پیشنهاد می شود که برای رفع مشکل خود به صورت حضوری به یک مشاوردینی امین ومتخصص در امور ازدواج رجوع کنید ، بعضی اوقات مشاهده شده که طولانی شدن دوران عقد و نامزدی قبل از ازدواج موجب مشکلاتی بین زوجین شده که نیاز به رجوع به مشاور را می طلبد.3 . نظر مراجع :ناصر مکارم شیرازی
«نوشتن دعاهایی که از حضرات معصومین (علیهم السلام) رسیده و در کتب معتبر موجود است، اشکالی ندارد. ولی دعا نویسی حرفه‌ای، که شغل افراد سودجوست، صحیح نیست و غالب کتاب‌هایی که به آن استناد می‌کنند، اعتباری ندارد.»[ استفتاء درباره دعانویسی، فالگیری و جن‌گیری]
صافی گلپایگانی
«نوشتن دعاهایی که با دلیل معتبر از ائمه معصومین علیهم السلام نقل شده و اجرت گرفتن در مقابل آن، اشکال ندارد ولی مراجعه به فالگیرها یا دعانویسانی که به صورت‌های مختلفه از منابعی که اعتبار شرعی ندارد نقل می‌کنند یا می‌نویسند جایز نیست و پول گرفتن اینگونه اکل مال به باطل و حرام است. والله العالم»[ استفتاء درباره دعانویسی، فالگیری و جن‌گیری]ابطال سحر و جادو:
سحر و جادو از اموری است که واقعیت دارد البته یادگیری و یاددادن آن حرام است. شایان ذکر است: گرچه سحر و جادو واقعیت دارد چنین نیست که هر کس ادعا کند ادعای او پذیرفته باشد. اکثر کسانی که به این امور می پردازند کلاه بردارانی هستند که از این طریق قصد اخاذی و پر کردن جیب خود را دارند. لذا همان گونه که هر کسی نمی تواند ادعای طبابت کند سحر کردن نیز کار هر کس نیست ولی اگر بر فرض موردی پیدا شد که سحری در کار بود راه هایی برای بطلان آن وجود دارد: 1- استعاذه به خداوند و خواندن سوره های فلق و ناس. 2- خواندن و نوشتن آیات 75 تا 82 سوره یونس. 3- دعا وتضرع به درگاه خداوند.
4- درخواست دعا از اولیای واقعی خداوند. در مورد دعا نویسی اکثر دعا نویس ها شیادانی حرفه ای هستند. اگر کسی خواهان دعاست باید با زبان خویش و با کمال توجه به مفاهیم و مضامین آن به درگاه خداوند دعا کند و از او حوائج خویش را طلب نماید نه اینکه شیادی برای او چیزهایی بر روی کاغذ بنویسد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد