خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » ابهام جدید؛ واگذاری تبلیغات محیطی تیم ملی فوتبال در بازی فرداشب با الجزایر!

ابهام جدید؛ واگذاری تبلیغات محیطی تیم ملی فوتبال در بازی فرداشب با الجزایر!

از ساعت 22:30 فردا شب (یکشنبه 22 خرداد) تیم های ملی ایران و الجزایر در دوحه به مصاف هم می روند. این تنها بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در فیفادی طولانی خردادماه است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بازی ایران و الجزایر در حالی قطعی شده است که‌ هزینه های میزبانی و برگزاری اين مسابقه در استادیوم دوحه احتمال زیاد برعهده فدراسیون فوتبال ایران است چراکه تیم ملی ایران دعوت کننده این مسابقه خواهد بود. به همین دليل در کنار مخارج اجاره ورزشگاه و سایر هزینه‌ها، تبلیغات محیطی این مسابقه و درآمدهایش هم نصیب فدراسیون کشورمان می‌شود.

1535328 555 - ابهام جدید؛ واگذاری تبلیغات محیطی تیم ملی فوتبال در بازی فرداشب با الجزایر!

فدراسیون فوتبال که مدتهاست کارگزار مخصوص برای تیم‌های ملی ندارد و در آستانه جام جهانی فاقد قرارداد اسپانسری است، قاعدتا باید براي واگذاری فرصت های تبلیغاتی هر مسابقه یا چند مسابقه یکجا، اقدام به برگزاری مراسم مزایده نماید.

اما در کمال تعجب، چهارشنبه هفته گذشته ۱۸ خرداد شرکتی که پیش از این به عنوان کارگزار پرسپولیس شناخته می شد، با ارسال نامه‌ای برای اغلب شرکت هایی که غالبا در تبلیغات محیطی بازی های لیگ برتر حضور دارند، اعلام کرد هزینه تیزر ال ای دی تبلیغات محیطی بازی ایران و الجزایر 600 میلیون تومان در ازای 300 ثانیه (5 دقیقه) است!

این شرکت که روابط حسنه‌ای با صادق درودگر مسوول بازاریابی سازمان لیگ داشته و این مسوول بارها با مثال زدن عملکرد آن مقابل اصرار باشگاه استقلال ایستاد، لابد مجوزی از سوی رئیس موقت یا دبیرکل فدراسیون فوتبال دریافت کرده که تعرفه تبلیغات برای مشتریان ارسال کرده است. نحوه ارتباط گیری این شرکت و راهیابی آن به لایه های بالایی فدراسیون به چه صورت رخ داده است؟

 

از آنجایی که هیچگونه فراخوانی برای انتخاب شرکت مجری تبلیغات محیطی بازی ایران و الجزایر منتشر نشده بود، بسیاری از فعالان عرصه تبلیغات از این کار کارگزار پرسپولیس متعجب و شوکه شدند.

واگذاری یک فرصت درآمدی میلیاردی بدون تشریفات قانونی، قطعا برای مسوولان فدراسیون عواقبی خواهد داشت؛ مشخص نیست میرشاد ماجدی و حسن کامرانی فر، چگونه با این اقدام موافقت کرده اند و اگر شرکت مذکور به دروغ خودرا دارنده امتیاز تبلیغات محیطی بازی فرداشب معرفی کرده، چرا از او شکایت نمی کنند.

آیا فدراسیون اگر فرصت کافی برای انتخاب قانونی کارگزار را نداشت، فاقد توان حداقلی برای ارسال دعوتنامه از طریق کمیته بازاریابی به شرکت های متقاضی حضور در تبلیغات دور زمین تنها مسابقه دوستانه تیم ملی بود؟

چرا دبیرکل فدراسیون به عنوان پست محوری و اجرایی فدراسیون، از ایجاد هماهنگی و دادن ماموریت در این مورد ساده هم عاجز و ناتوان است؟

گفته می‌شود فدراسیون فوتبال در جواب این ابهام؛ نامه ای برای تمامی شرکت های تبلیغاتی ارسال کرد و موضوع واگذاری فضاهای تبلیغاتی بازی ایران و الجزایر را با آن ها درمیان گذاشت.

این نامه که به امضای حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون موقت رسیده، تاریخ پنجشنبه 19 خرداد را روی سر برگ خود دارد اما شرکت های تبلیغاتی مدعی هستند نامه را صبح شنبه دریافت کردند و این نامه نگاری فرمالیته است چون صاحبان آگهی اطلاعیه اعلام قیمت را قبل از نامه دبیرکل رویت کرده‌اند.

حالا پرسش اینجاست که قیمت گذاری تبلیغات در این بازی با چه فرمولی انجام شده است و این شرکت با پرداخت چه عددی این فرصت تبلیغاتی را تصاحب کرد؟ آیا پیش قرارداد یا تضمینی دریافت شده است؟ درآمد فدراسیون و تیم ملی از این بازی چقدر خواهد بود و آیا مخارج را پوشش می‌دهد؟

در همین حال هیچگونه فراخوانی در مورد بازی ایران و الجزایر روی سایت فدراسیون فوتبال دیده نمی شود و آخرین باری که فدراسیون فوتبال برای بازی های تیم ملی فراخوان داد، هیچ نتیجه ای از سرنوشت پاکت های رسیده به اطلاع افکار عمومی نرسید.

در ابن میان سکوت اعضای هیات رئیسه هم در نوع خود سوال برانگیز و شائبه ساز است. چرا بالاترین مرجع اجرایی فوتبال ایران خاموش است و از مدیران پاسخ قانع کننده و مستند نمی‌خواهد؟ 

آیا باید ابتدا منتظر برگزاری مسابقه و ایجاد ابهام باشیم و سپس نهادهای نظارتی برای شناسایی دست های پشت پرده ورود کنند؟ کارگزاری که در باشگاه پرسپولیس هم طی دوره فعالیت خود حرف و حدیث های زیادی ایجاد کرد، چگونه و از کدام مسیر فراقانونی به تیم ملی راه پیدا کرد؟

نویسنده: پژمان حسین‌زاده 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد