ممکن است شما نیز برنامه‌ها و نرم‌افزارهای خاصی را داشته باشید که تنها بر روی یک سیستم عامل قدیمی مثل DOS و ویندوز 95 قابل اجرا هستند. اما آیا می‌دانید چگونه می‌توان این برنامه‌ها را بر روی ویندوز XP نیز اجرا نمود؟ در ویندوز XP قابلیت جالبی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید برنامه مورد نظر را جوری تنظیم کنید که گویی با یکی از سیستم عاملهای قدیمی در حال اجراست!

بدین منظور:
بر روی فایل اجرایی برنامه قدیمی و ناسازگار، راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده به تب Compatibility رفته و از این قسمت نام سیستم عاملی را در آنجا می‌توانستید برنامه را اجرا کرده و با آن کار کنید را انتخاب کنید.
سپس OK کرده (ترفندستان) و از آن خارج شوید.
حال برنامه را اجرا کنید. احتمالاً برنامه اجرا خواهد شد. در صورتی که مشکل شما همچنان وجود داشت و با این کار نتوانستید آن را حل کنید لازم است تغییرات دیگری را نیز امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر تمام تلاش‌های شما با شکست مواجه شدند تنها یک راه حل دیگر در اختیار دارید و آن استفاده از Application Compatibility Tookit است. این ابزار در CD ویندوز XP قرار دارد.
برای استفاده از آن باید در ابتدا CD ویندوز XP را در CD-ROM قرار داده و به سراغ پوشه Support tools بروید حال باید برنامه Act20.exe را اجرا کنید.
این ابزار حمایتی، تمامی تغییراتی که لازم است برای سازگاری یک برنامه داده شود تا بدون اشکال اجرا شود را در سیستم اعمال می‌کند پس از طی این مرحله دیگر مطمئن باشید که هیچ برنامه ای غیر قابل استفاده در ویندوز XP نیست.