خانه » همه » خبر » احداث باغ گردو بازی دوسر برد اقتصادی است

دانلود کتاب های امتحان شده

احداث باغ گردو بازی دوسر برد اقتصادی است

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، به خاطر افزایش سطح سواد اقتصادی، بیشتر سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند راه و روش‌های جدیدی را امتحان کنند که قبلاً کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کرده و به فکرش هم خطور نکرده باشد. در واقع سرمایه‌گذاران زبردست و چیره دست به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی تفکرات بکر و دست نخورده هستند تا بتوانند اولین‌ها را تجربه کرده و در دنیای اقتصاد حرف اول را بزنند.

سرمایه گذاری مطمئن

صنعت کشاورزی دارای لاین‌های مختلفی بوده که یکی از آنها احداث باغ بادام و احداث باغ گردو است. گردو به خاطر طعم منحصر به فرد و ساخت فوق العاده‌ و همچنین به خاطر تامین کمبودهای نیاز بدن در طب سنتی و علم نوین پزشکی مورد توجه بسیاری از متخصصین قرار گرفته است. مصرف روزانه آن نیز برای عموم مردم تاکید شده است بنابراین به عنوان یک نیاز اساسی در عصر پیشرفته و مدرن حاضر محسوب می‌شود.

احداث باغ گردو را یک بازی اقتصادی دو سر برد در نظر می‌گیرند چرا که آمارها و بررسی‌هایی که توسط اقتصاددانان و متخصصین کشاورزی توسط مسئولین مربوطه انجام شده است، نشان می‌دهد کشاورزانی که در دو دهه گذشته نسبت به احداث باغ گردوی حرفه‌ای و تجاری اقدامات لازم را انجام داده اند، نه تنها سرمایه اولیه خود را به راحتی به دست آورده بلکه سالانه از سود منفعت و تصاعدی آن نیز استفاده می‌کنند. ارزش جهانی میوه گردو و تقاضای بالای آن در بازار جهانی باعث شده است تا به عنوان یک کالای مهم جهت سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

سرمایه‌گذاری در باغ گردو و سودآوری بالای آن وابسته به چه چیزی است؟

البته باید به این موضوع هم دقت داشته باشید، اگر شما یک باغ گردو احداث کنید حتما به سودآوری بالایی نیز می‌رسید. برای این که بتوانید سودآوری بالای باغ گردوی خود را تضمین کنید باید به چند نکته بسیار مهم دقت داشته باشید:

مدیریت صحیح باغ: به منظور مدیریت صحیح باغ بهتر است به موارد زیر اشاره داشته باشیم تا یک پیش زمینه مناسب برای شما ایجاد بشود:

  • خرید نهال گردو با کیفیت
  • کاشت اصولی و مهندسی آن در محوطه باغ
  • مراقبت و نگهداری نهال گردو در طول سال و رساندن آن به رشد تکامل
  • بازاریابی صحیح میوه‌های گردو تولید شده

مشورت گرفتن از افراد متخصص و هر زمینه‌ای از احداث باغ گردو: اگر به دنبال کسب سود تضمینی از باغ گردوی خود هستید، در هر مرحله از احداث آن بهتر است از متخصصین و کارشناسان مربوطه مشورت‌های لازم را کسب کنید. برای این موضوع توصیه می‌شود بهترین مراکز تولید و توزیع گردو در کشور را شناخته، قیمت درخت گردو را از آن ها جویا شده و در احداث باغ گردو از آنان کمک بخواهید تا در تمامی مراحل همراه و پشتیبان شما باشند. متخصصین این مراکز تمامی خصوصیات باغ شما را به دست آورده و سپس نهال گردویی را به شما عرضه می‌کنند که کاملاً سازگار با آب و هوا و اقلیم محیط شما است.

خرید نهال گردو

اگر شما تمام این نکات را رعایت کنید ولی در خرید نهال گردو کوتاهی کنید، مطمئن باشید نمی‌توانید درآمد مناسبی کسب کنید. از خرید نهال گردو پیوندی و اصلاح شده نترسید؛ نهال‌های اصلاح شده که طبق قوانین گیاهپزشکی روز و علمی تولید شده‌اند، ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری شما محسوب می‌شوند. شما با خرید این نهال از چند ویژگی بارز و مشخص استفاده خواهید کرد:

  • بازدهی زودرس نهال گردوی پیوندی و اصلاح شده؛ درواقع باردهی آن ها از سال اول تا سال چهارم حتماً شروع می‌شود.
  • باردهی نهال ژنوتیپ در هر هکتار حداقل یک تا سه تن بالاتر از نهال‌های کلاسیک و بذری است.
  • به خاطر ریشه زایی قوی که نهال ژنوتیپ گردو دارد، هزینه مربوط به آبیاری و کوددهی سالانه آن به نصف کاهش پیدا می‌کند.
  • به خاطر مقاومتی که نهال گردوی در برابر آفات و بیماری‌ها دارد، استفاده از نهال‌ها و سموم برای محافظت از آنها کاهش پیدا می‌کند.
  • کیفیت میوه‌های تولیدی نهال اصلاح شده و پیوندی گردو به نسبت میوه‌های کلاسیک و سنتی بیشتر است.

احداث باغ گردو بازی دوسر برد اقتصادی است

محاسبه سود حاصل از باغ گردو در هکتار

متاسفانه به خاطر نوسانات ارزی و تحریم‌های مشخص شده ما نمی‌توانیم عدد مشخصی برای سود حاصل از کاشت درخت گردو در هکتار برای شما بیان کنیم. البته برای محاسبه سود حاصل از آن شما احتیاج به پارامترهایی دارید تا از روی آن بتوانید این سود را مشخص کنید، ولی تحقیقات میدانی از کشاورزان و همچنین آمار به دست آمده از صادرات میوه گردو به کشورهای اروپایی و عربی نشانگر دریافت سود میلیاردی از احداث باغ گردو است.

از نظر اقتصاددانان بعد از ده سال از احداث باغ گردو، سود حاصل از میوه باغ گردو به عنوان یک درآمد غیر فعال یا منفعل شناخته می شود چون کشاورز بدون هیچ تلاشی می‌تواند از سود سالیانه سرمایه‌ای که از پیش سرمایه‌گذاری کرده و بعد از چند سال از آن را به دست آورده، استفاده کند! به طور کلی اگر شما نهال گردو را به درستی انتخاب کنید، از همان سال سوم و چهارم به یک درآمد و مناسب خواهید رسید.

آمار نشان داده است که باغ گردو در ۱۰ سالگی بازدهی خود را داشته و یک کشاورز حداقل ۵ تا ۸ تن میوه گردوی خشک می‌تواند از آن برداشت کند. اگر با یک حساب سرانگشتی شما هزینه یک تن از گردوی برداشتی را صرف هزینه‌های آبیاری کود و نهاده سموم و آفت کش کنید، حداقل چهار تا هفتاد تن گردوی خشک دیگر را به فروش رسانده و تمام آن برای شما یک سود منفعل محسوب می‌شود.

چرا در ایران سرمایه‌گذاری بر روی زمین زراعی گردو تضمینی است؟

البته باید بگوییم شما علاوه بر سرمایه‌گذاری بر روی زمین زراعی گردو می‌توانید به نهال میوه های دیگر مانند نهال میوه بادام، نهال میوه انگور و نهال میوه سیب و دیگر میوه‌ها نیز فکر کنید، یعنی ذهن خود را بسته و معطوف به احداث باغ گردو نگه ندارید. البته احداث باغ گردو مزایا و ویژگی‌هایی دارد که باعث شده تا در بین کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد.

از لحاظ صادراتی، گردو کشور ایران در کل جهان شناخته شده است. از این رو بازار جهانی به دنبال خرید میوه گردو ایرانی است، یعنی فروشندگان و شرکت‌های صادر کننده میوه گردو در کشور ما به دنبال فروش آن نیستند، چون تقاضاهایی که از سمت بازارهای خارجی برای خرید گردوی ایرانی وجود دارد، بسیار زیاد است.

پس کشاورزان به صورت تضمینی می‌دانند گردوی کاشته شده در باغ آن‌ها حتماً به فروش خواهد رسید. آنها حتی فرصت انبار کردن گردو را نخواهند داشت. در حالی که برای کاشت بیشتر میوه‌های سردرختی، دیگر این تضمین وجود نداشته و بیشتر کشاورزان از پروسه تولید و عرضه میوه‌های دیگر در کشور ناراضی هستند.

چرا نهال گردو ژنوتیپ بخریم؟

معمولاً برای بیشتر کشاورزان و سرمایه‌گذاران این سوال به وجود می‌آید، چرا نهال گردو ژنوتیپ بخریم؟ چه شرایط و ویژگی‌هایی باعث می‌شود تا شما نسبت به خرید نهال گردو ژنوتیپ مشتاق باشید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • علاوه بر بازدهی سریع و باردهی بالا که در مطالب فوق و آن اشاره کردیم، بهتر است به ارتقاء کیفیت میوه تولید شده نیز اشاره داشته باشیم. میوه‌های تولید شده از نهال ژنوتیپ پیوندی دارای کیفیتی منحصر به فرد هستند. درصد چربی آنها بالا بوده، مغز درشت تر و غلاف نازکتری دارند و به اصطلاح پوسته آنها کاغذی است.
  • طول عمر بالای نهال ژنوتیپ را نباید فراموش کنیم، معمولاً نهال‌های اصلاحی و پیوندی چندین سال بیشتر از نهال‌های بذری و سنتی عمر اقتصادی دارند.
  • جثه نهال اصلاحی و پیوندی متناسب است. معمولاً در دسته نهال‌هایی با قامت متوسط و کوتاه قرار می‌گیرند بنابراین رسیدگی به آنها برای کشاورزان بسیار راحت تر است.، علاوه بر آن باعث می‌شود تا فاصله کاشت نهال گردو کاهش پیدا کرده و در هکتار شما تعداد بیشتری نهال گردو را کشت کنید.

احداث باغ گردو بازی دوسر برد اقتصادی است

کلام آخر

به عنوان یک کشاورز سعی کنید قبل از هرکاری حتما اطلاعات لازم و ضروری در مورد احداث باغ گردو به دست بیاورید. برای این منظور می‌توانید نهالستان معتبر و شناخته شده برتر نهال را از طریق سایت‌های اینترنتی شناسایی و با کارشناسان آن در تماس باشید تا اطلاعات لازم و مهم در زمینه شناسایی انواع نهال گردو و نهال میوه به دست بیاورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تماس با ما:

خانم رضایی ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

خانم نوروزی ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها