خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » ادعای روسیه مبنی بر تسلط کامل بر ماریوپل/ لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛ “تمساح”/آغاز آموزش نیروهای توپخانه‌ای ارتش اوکراین توسط آمریکا/ نامه گوترش به پوتین و زلنسکی

ادعای روسیه مبنی بر تسلط کامل بر ماریوپل/ لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛ “تمساح”/آغاز آموزش نیروهای توپخانه‌ای ارتش اوکراین توسط آمریکا/ نامه گوترش به پوتین و زلنسکی

1514269 196 - ادعای روسیه مبنی بر تسلط کامل بر ماریوپل/ لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛ "تمساح"/آغاز آموزش نیروهای توپخانه‌ای ارتش اوکراین توسط آمریکا/ نامه گوترش به پوتین و زلنسکی

بین الملل تابناکپنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: کی یف هنوز به پیشنهادهای تازه روسیه پاسخ نداده است
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۹:۱۹

کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که هنوز در انتظار پاسخ اوکراین به پیشنهاد کتبی تازه روسیه در مذاکرات صلح ۲ جانبه است و نمی داند چرا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در این باره اظهار ناآگاهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ زلنسکی روز گذشته (چهارشنبه) گفته بود که متنی را که کرملین از ان سخن می گوید، ندیده و مطلبی در باره اش نشنیده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: من دوباره سخن روز گذشته (چهارشنبه) را تکرار می کنم که راه حل ما و در واقع تازه ترین نسخه آن را به دشمنانمان یعنی هیئت نمایندگی اوکراین در مذاکرات تحویل داده ایم. اظهارات زلنسکی در باره این پیشنهاد، پرسش های ویژه ای در باره چرایی آگاهی نداشتن او از این متن، به وجود می اورد.

آمادگی آلمان برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۸:۵۴

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، برلین آماده است تسلیحات سنگین به اوکراین ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در دومین روز سفر به کشورهای حوزه بالتیک، انتقاد متحدان و مفسران از عقب نشینی آشکار آلمان از تحویل سلاح به اوکراین را مورد توجه قرار داد و گفت که باید جلوی حملات روسیه گرفته شود.

وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری با همتای استونیایی خود افزود: برای ما در مورد خودروهای زرهی و تسلیحات دیگر مورد نیاز اوکراین، هیچ منع و تابویی وجود ندارد.

پیشتر روزنامه آلمانی بیلد، اولاف شولتس صدراعظم آلمان را به جلوگیری از تحویل تانک به اوکراین متهم کرده بود.

بسیاری از تحلیل گران می گویند اوکراین برای دفع تهاجم روسیه، به تسلیحات سنگین نیاز دارد. آنها معتقدند در حالی که تسلیحات سبک و تاکتیک های اوکراین در جلوگیری از پیشروی روسیه تا حدی موفقیت آمیز بوده، متوقف و معکوس کردن این تهاجم به تسلیحات سنگین میدان نبرد همچون تانک نیاز دارد.

در همین حال، وزیر امور خارجه آلمان گفت که اولویت این است که اطمینان حاصل شود اوکراین به سرعت تجهیزات قدیمی ساخت شوروی را که ارتش آن می تواند بدون آموزش اضافی به کار گیرد، دریافت می کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح آلمان خود با کمبود تجهیزات روبه رو هستند، یادآور شد که ماموریت های صلحبانی آلمان در آفریقا از همه بالگردهای مورد نیاز برخوردار نیست.

بائربوک تحت فشار خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آلمان تانک لئوپارد را به اوکراین ارسال می کند، گفت که نظامیان برای استفاده از این تجهیزات پیشرفته به آموزش نیاز دارند و برلین هزینه این آموزش را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: ما یک میلیارد یورو اختصاص می دهیم، زیرا نه فقط به فکر روزها و ماه های آینده، بلکه باید به فکر سال های آینده باشیم که اوکراین به سیستم هایی برای دفاع از خود نیاز دارد و حتی برای اوکراینی آزاد در آینده مورد نیاز است. ما می دانیم که هر روز به حساب می آید.

سازمان ملل: بیش از ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین آواره‌اند
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۸:۵۳

سازمان ملل متحد تعداد افرادی را که به دلیل جنگ اوکراین آواره شده اند، بیش از هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان بین‌المللی مهاجرت، امروز (پنجشنبه) شمار افرادی را که از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین در این کشور آواره شده اند، هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل پیشتر در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) شمار اوکراینی هایی را که با آغاز جنک مجبور به رها کردن خانه‌های خود شدند را هفت میلیون و یکصد هزار نفر اعلام کرده بود.

اعلام آمادگی اوکراین برای مذاکره ویژه و بدون پیش شرط با روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۳:۱۹

مایکالو پودولیاک مذاکره کننده ارشد اوکراین در پیام توییتری نوشت، این کشور آماده مذاکره ویژه و بدون پیش شرط با روسیه در شهر ماریوپل است.

به گزارش “رویترز” وی بامداد پنجشنبه ادامه داد: این مذاکره می‌تواند فردی یا گروهی با هدف نجات نیروها، ارتش، غیرنظامیان، زنده‌ها و مجروحان اوکراینی باشد.

دیوید آرخامیا مذاکره کننده دیگر اوکراینی نیز اعلام کرد که آماده است در ماریوپل در مورد تخلیه نیروهای نظامی و غیرنظامیان از این شهر با طرف روس مذاکره کند.

روسیه هنوز به این پیشنهاد واکنش نشان نداده است.

گروه هفت برای دادن ۲۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین متعهد شد
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۳:۱۸

وزیران دارایی کشورهای گروه هفت در بیانیه‌ مشترک متعهد به ارائه ۲۴ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین برای سال ۲۰۲۲ شدند.

به گزارش”فرانس ۲۴” وزیران گروه هفت همچنین در بیانیه خود از حضور روسیه در نشست‌های هفته جاری مجامع بین‌المللی از جمله گروه ۲۰، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی ابراز تاسف کردند.

وزیران گروه هفت گفتند که سازمان‌های بین‌المللی و مجامع چندجانبه دیگر نباید مانند سابق با روسیه ارتباط داشته باشند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، یک و نیم میلیارد یوروی دیگر کمک تسلیحاتی به اوکراین اختصاص می‌دهد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه در جریان سفر خود به کی‌یف گفت که اتحادیه اروپا ۱.۶میلیارد دلار (۱.۵ میلیارد یورو) تسلیحات نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد کرد.

میشل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما موفق شدیم در چند ساعت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین متقاعد کنیم. امروز تصمیم گرفتیم ۱.۵ میلیارد یورو تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه کنیم.

آغاز آموزش نیروهای توپخانه‌ای ارتش اوکراین توسط آمریکا
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۳:۱۷

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که این کشور آموزش شماری از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از سامانه توپخانه “هویتزر” آغاز کرده است.

به گزارش تارنمای شبکه الجزیره انگلیسی، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد که آموزش این نیروها در خارج از اوکراین انجام می‌شود.

آموزش نیروهای اوکراینی توسط آمریکا در حالی انجام می شود که کی‌یف همچنان خواستار تسلیحات بیشتر از سوی غرب برای مقابله با حملات روسیه است.

این مقام آمریکایی گفت، آموزش این نیروهای اوکراینی که بیش از ۵۰ نفر هستند، برای استفاده از توپخانه “هویتزر” حدود یک هفته بطول خواهد انجامید.

آمریکا تحت بسته ۸۰۰ میلیون دلاری انتقال تسلیحات به اوکراین قرار است این سیستم توپخانه را به اوکراین تحویل بدهد.

پنتاگون اخیرا اعلام کرده بود که آمریکا درحال ارسال ۱۸ توپ ۱۵۵ میلیمتری هویترز، مهمات مربوطه و رادارها به اوکراین است.

کمک های جدید نظامی آمریکا همچنین شامل ۱۱ فروند بالگرد می ۱۷ که پیش از این برای افغانستان درنظر گرفته شده بودند و ۳۰۰ فروند پهپادهای انفجاری می شوند.

انگلیس: نیروهای روسیه در حال پیشروی در شرق اوکراین هستند
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۳:۱۶

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین عنوان کرد که نیروهای روسیه در حال پیشروی در مناطق شرق اوکراین هستند.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد افزود: روسیه احتمالاً می خواهد موفقیت های چشمگیری را پیش از جشن سالانه ۹ «می» (۱۹ اردیبهشت) به نمایش بگذارد و این امر می تواند بر سرعت و قدرت آنها برای انجام عملیات تا پیش از این تاریخ تأثیر بگذارد.

نهم ماه «می» یک تعطیلی برجسته در تقویم روسیه است. در این روز روسیه تسلیم شدن نازی ها در جنگ جهانی دوم را با رژه عظیم نیروها و تسلیحات در سراسر میدان سرخ در مقابل کرملین جشن می گیرد.

این درحالیست که مقامات آمریکایی نیز معتقدند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر روی این تاریخ به عنوان روز پیروزی در اوکراین تمرکز کرده است. آن‌ها می‌گویند که روسیه برای کسب یک پیروزی تحت فشار قرار گرفته است و به احتمال زیاد قصد دارد در شرق اوکراین به یک پیروزی دست یابد.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع انگلیس نیز آمده است: نیروهای روسیه اکنون در حال پیشروی از مناطق مستقر در دونباس به سمت کراماتورسک (در شرق اوکراین) هستند که همچنان از حملات موشکی مداوم رنج می برد.

این بیانیه می‌افزاید: سطوح بالای فعالیت هوایی روسیه برای پشتیبانی نزدیک از حملات در شرق اوکراین ادامه دارد تا قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین را سرکوب و نابود کند.

ادعای روسیه مبنی بر تسلط کامل بر ماریوپل
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ – ۱۳:۱۴

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار امروز (پنجشنبه) خود با رئیس‌جمهور این کشور به وی گفت که روسیه «ماریوپل» را تحت کنترل خود درآورده است.

شویگو به پوتین گفت کل این شهر به استثنای کارخانه فولاد «آزوفستال» که حدود ۲۰۰۰ شبه‌نظامی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، به تصرف نیروهای روس درآمده است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - ادعای روسیه مبنی بر تسلط کامل بر ماریوپل/ لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛ "تمساح"/آغاز آموزش نیروهای توپخانه‌ای ارتش اوکراین توسط آمریکا/ نامه گوترش به پوتین و زلنسکی

 

وزیر دفاع روسیه همچنین خبر داد که روسیه بیش از ۱۴۲ هزار غیرنظامی را از ماریوپل تخلیه کرده است. به گفته وی، اوضاع در این شهر آرام است که امکان بازگشت غیرنظامیان را فراهم می‌کند.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، پوتین طرح‌های اولیه برای حمله به کارخانه فولاد آزوفستال را که در محاصره نیروهای روس است، به دلیل عدم ضرورت لغو کرد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که مسکو جان نیروهای اوکراینی را که تاسیسات آزوفستال را ترک کنند تضمین می‌کند و با آن‌ها با احترام رفتار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین ضمن تحسین «آزادسازی» ماریوپل توسط نیروهای روسیه، گفت این منطقه صنعتی را مسدود کنید تا حتی یک حشره هم نتواند فرار کند. 

به گفته وزیر دفاع روسیه، حدود ۱۵۰۰ ملی‌گرا در ماریوپل تسلیم شده‌اند، در حالی که باقی‌مانده‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در منطقه صنعتی استفاده می‌کنند.

پیش‌تر «رمضان قدیروف» رئیس منطقه چچن در روسیه و از متحدان قدرتمند پوتین گفته بود که شهر محاصره شده ماریوپل قبل از ظهر امروز (پنجشنبه) به دست نیروهای روسیه خواهد افتاد. او همچنین گفت قبل از وقت ناهار یا بعد از آن، آزوفستال به طور کامل تحت کنترل نیروهای فدراسیون روسیه خواهد بود.

ماریوپل یک بندر استراتژیک در دریای «آزوف» است که در روزهای اخیر در مرکز فشارهای روسیه برای پیوند دادن نیروهای خود در شرق و جنوب اوکراین قرار داشته است. پیش‌تر نیروهای مسلح روسیه به نظامیان اوکراینی در ماریوپل مهلت تسلیم‌ شدن داده بودند. مسکو گفته بود که نیروهای این کشور منطقه شهری ماریوپل را از نظامیان اوکراینی پاکسازی کرده‌اند و تنها گروه کوچکی از آن‌ها در یک کارخانه فولاد در بندر محاصره‌شده جنوبی باقی مانده‌اند.

خبرگزاری رویترز در خصوص اهمیت کنترل روسیه بر این شهر نوشته بود:‌ اگر ماریوپل سقوط کند، این بزرگترین دستاورد روسیه در این جنگ تاکنون خواهد بود. این بندر اصلی منطقه دنباس است، منطقه‌ای متشکل از دو استان در جنوب شرقی که مسکو خواستار واگذاری کامل آن به جدایی‌طلبان است.

پیش از این، «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که مردم شهر محاصره شده ماریوپل این اختیار را دارند که در برابر روس‌ها تسلیم شوند یا به جنگ ادامه دهند. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» در واکنش به ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپل گفت که در صورت کشته شدن نظامیان اوکراینی در ماریوپل، مذاکرات با روسیه متوقف خواهد شد.

لقب توهین آمیز و عجیب نخست وزیر انگلیس به پوتین؛ “تمساح”

نخست وزیر انگلیس در اظهارنظری اهانت آمیز، رئیس جمهوری روسیه را به «تمساح» تشبیه کرد که برای مذاکره درباره پایان دادن به جنگ اوکراین قابل اعتماد نیست.

 بوریس جانسون هنگام عزیمت به هند به خبرنگاران گفت که مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین محکوم به شکست است زیرا نمی توان به ولادیمیر پوتین اعتماد کرد.

او با اصرار بر اینکه پوتین را نمی توان به عنوان یک “همکار معتبر” نگریست، عنوان کرد: “چگونه می توانی با تمساح مذاکره کنی وقتی پای تو را در آرواره هایش فرو کرده است؟” این مشکلی است که اوکراینی ها با آن روبرو هستند.

نخست وزیر انگلیس ضمن تاکید بر اینکه هر تصمیمی در مورد آینده اوکراین به مردم این کشور بستگی دارد، مدعی شد که مذاکره با پوتین “بسیار سخت” است و باید ببینیم چگونه اوکراینی‌ها می‌توانند با پوتین مذاکره کنند.

جانسون اضافه کرد: نظر رئیس‌جمهور اوکراین، اگر من به درستی فهمیده باشم، با او زیاد صحبت می‌کنم، این است که او در واقع مایل است نیروهای روسی از موقعیت‌های فعلی خود در دونتسک و لوگانسک بیرون رانده شوند. بنابراین، این یک موضع کاملاً حداکثری است، اما در مورد کریمه آن‌ها به این اندازه حداکثرگرا نیستند.

وی همچنین ادعا کرد که پوتین می‌خواهد قلمروی بیشتری از اوکراین را تصرف کند و می‌تواند یک حمله مجدد به کی‌یف پایتخت این کشور را آغاز کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه اشاره کرد که در گفت‌وگوهای تلفنی روز سه‌شنبه با رهبران گروه ۷ از جمله جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و همسایگان اوکراین، لهستان و رومانی، توافق شد که به حمایت از اوکراین پایبند بمانند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای تغییر موضع هند در قبال تحولات اوکراین، راهی دهلی‌نو شده تا این کشور را برای محکومیت مسکو متقاعد کند.

بورل: اروپا در خطر است

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اروپا به خاطر اوضاع اوکراین با “جدی‌ترین بحران امنیتی از زمان جنگ جهانی دوم” مواجه است.

به گزارش تاس، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانسی در شهر مادرید اسپانیا، با توصیف وضعیت کنونی اوکراین به‌عنوان “جدی‌ترین بحران امنیتی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم” گفت: “امروز هیچ‌کس در این موضوع شک ندارد. اروپا در خطر است”.

وی خواستار افزایش هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

بورل خاطرنشان کرد که فعلا موضوع ایجاد ارتش مشترک اروپایی در دست بررسی نیست.

این مقام اروپایی در گفتگو در جمع خبرنگاران در مورد آزمایش موشک سارمات توسط روسیه اظهار نظر نکرد، اما خاطرنشان کرد که “روسیه در حال حاضر یک تهدید آشکار است. “

وی افزود: ما تا جایی که می‌توانیم به اوکراین کمک می‌کنیم و به دنبال راه حل‌های دیپلماتیک برای درگیری هستیم.

بورل ادامه داد: “ما باید به آتش بس و مذاکراتی برسیم که به ما امکان دهد دوباره به صلح دست یابیم. اما تا زمانی که پوتین برای این کار آماده نشود، ما باید به حمایت از اوکراین برای دفاع از خود ادامه دهیم.”

تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو

ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ده‌ها فرد و نهاد روسی از جمله بانک تجاری روسیه و یک شرکت استخراج ارز دیجیتال اعمال کرد؛ از طرفی سفارت روسیه در آمریکا این تحریم‌ها را “بی‌منطق” خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که برای اولین بار یک شرکت استخراج ارز دیجیتال روسی را به همراه ۴۰ فرد و نهاد این کشور که توسط «کنستانتین مالوفیف»، الیگارش روس اداره می‌شود، هدف قرار داده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه‌ای عنوان داشت: «وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آن دسته از افراد و نهادهایی را که از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه پیروی نمی‌کنند و یا می‌خواهند آن‌ها را دور بزنند، مورد هدف قرار می‌دهد. این افراد و نهادها از “خشونت و جنگ” ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حمایت می‌کنند.»

وی افزود: «ایالات متحده می‌خواهد اطمینان حاصل کند که تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و شرکای بین‌المللی این کشور، توانایی کرملین را در اعمال قدرت و حمله‌اش علیه اوکراین تضعیف می‌کند.»

سفارت روسیه در ایالات متحده در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام کرد: این تحریم‌ها و محدودیت‌ها بسیار “بی‌منطق” هستند و نشان می‌دهد که واشنگتن در برابر تسلیم کردن مسکو “ناتوان” است.

زلنسکی: پسکوف با خودش فوتبال بازی می‌کند!

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد، کی‌یف هیچ پیش‌نویس سندی از سوی روسیه به عنوان بخشی از مذاکرات برای پایان این جنگ دریافت نکرده است.

به گزارش هندوستان تایمز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با شارل میشل، رئیس شورای اروپا در کی‌یف گفت: اصلاً معلوم نیست که چنین پیش‌نویسی وجود داشته باشد یا خیر.

وی تاکید کرد: من مطمئنم که آنها هیچ سندی به ما نداده‌اند.

زلنسکی همچنین درباره اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین که گفته بود “توپ در زمینه کی‌یف است” گفت: در اصل من فوتبالیست بسیار خوبی هستم. در فوتبال چند قانون وجود دارد؛ باید دو تیم و یک توپ وجود داشته باشد. اما در اینجا به نظر می‌رسد که پسکوف با خودش فوتبال بازی می‌کند.

وی افزود: به محض آنکه آنها توپ را به ما بدهند، قطعاً نشانشان خواهیم داد که چطور گل می‌زنند.

پیش‌تر کرملین اعلام کرده بود که سندی را درباره مذاکرات صلح به اوکراین داده است.

گوترش به لاوروف و زلنسکی نامه داد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، با ارسال دو نامه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستاراستقبال از وی در مسکو و کی‌یف جهت دیدار با رهبران دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه دو نامه جداگانه به دو رئیس جمهور در این زمینه ارسال کرده است.

روز، سه‌شنبه هم گوترش خواستار توقف چهار روزه درگیری‌ها در اوکراین از ۲۱ تا ۲۴ آوریل و بازشدن کریدورهای انسانی شد.

وی گفت: سازمان ملل آماده است تا در صورت آتش بس در عید پسح”پاک”، کاروان‌های بشردوستانه به ماریوپل، خرسون، دونتسک و لوهانسک اعزام کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد