خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران/ آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان/ اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان/ حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران/ آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان/ اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان/ حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

1518509 586 - ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران/ آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان/ اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان/ حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

بین الملل تابناک: ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران، آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان، اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان، حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد و برگزاری نشست یازده کشور با محوریت سوریه در پاریس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران

 روزنامه هاآرتص به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گزارش داد که دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به نام موساد، مانع انجام سوءقصد به دیپلمات این رژیم شده است.

به نوشته این روزنامه، مقامات اسرائیلی گزارشی مبنی بر خنثی کردن سوءقصد ایران علیه یکی از کارمندان کنسولگری اسرائیل در ترکیه تأیید کردند.

این گزارش مدعی شده که تل آویو توانسته هویت مجری این عملیات را شناسایی کند؛ هرچند همچنان در این گزارش، خبری از تایید کامل هویت همه افراد شرکت کننده در این عملیات نیست.

دیپلمات‌های صهیونیستی، همواره در کشورهای مختلف در معرض بیشترین تهدیدات و حملات هستند و در مواردی حملات علیه آنان منجر قتلشان شده است. با این حال، تل آویو همواره با هدف فضاسازی علیه ایران، اقدام به انتشار خبرها و گزارش‌هایی ضد ایران می‌کند.

آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، همزمان با برگزاری جشن‌های حزب الله لبنان در مناطق مرزی با فلسطین اشغالی، نیروهای رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش شبکه الجدید لبنان، حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس، جشن‌هایی در منطقه مرزی این کشور با شهرک صهیونیستی المطله واقع در اراضی اشغالی برگزار کرد.

1518511 704 - ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران/ آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان/ اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان/ حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

بر اساس این گزارش، لبنانی‌ها در این مراسم ـ که تحت تدابیر امنیتی ارتش و نیروهای امنیتی این کشور برگزار شد ـ با به اهتزاز درآوردن پرچم ‌های مقاومت، فریادهای الله اکبر و اعلام وفاداری به خط مشی مقاومت سر دادند.

این گزارش افزوده است: نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر همچنان در نزدیک مرزهای لبنان در آماده باش نظامی به سر می‌برند و تجهیزات و ادوات نظامی بیش‌تری به آنجا ارسال شده است.

شبکه الجدید لبنان در ادامه گزارش خود آورده است: حزب الله و گروه السرایا اللبنانیه در اطراف «برکه النقار»، نزدیک ورودی مزارع اشغالی شبعا، تجمعی برای اعلام همبستگی با فلسطین تحت عنوان قدس محور است، برگزار کردند و در آن پرچم‌های مقاومت و فلسطین به اهتزاز درآمد و از طریق بلندگوها فریاد الله اکبر و وفاداری به مقاومت سر دادند و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی هم پیرامون مزارع شبعا مستقر بودند.

اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دهم اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان نسبت به امنیت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

در پی حوادث روزهای اخیر در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، شامگاه امشب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، نسبت به تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های کشورمان در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار تدابیر امنیتی کامل برای آنها شد.

گفتنی است، عصر امروز انفجاری در یک خودروی مسافربری در غرب کابل رخ داد که بر اثر آن پنج تن شهید و زخمی شدند. دیروز نیز در پی وقوع انفجار در مسجد خلیفه صاحب اهل سنت کابل دست کم ۱۰ تن شهید و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

1518513 313 - ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران/ آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان/ اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان/ حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی امشب امیرعبداللهیان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر و ارائه ارزیابی خود از تحولات امنیتی افغانستان، روابط دو کشور را مهم خواند.

وی با بیان این‌که دشمنان دو ملت افغانستان و ایران درصددند با اقدامات خود به روابط دو کشور آسیب وارد کنند، خطاب به امیرعبداللهیان اعلام کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی افغانستان کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.

حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

برخی منابع خبری عراقی از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق خبر دادند؛ پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز عراق در این ارتباط گزارش داد که همزمان با این حمله، آژیرهای خطر در داخل این پایگاه نظامی به صدا درآمد.

بر اساس این گزارش در حمله به پایگاه عین الاسد از ۴ موشک نوع گراد استفاده شده است.

شبکه الجزیره هم به نقل از منابع عراقی اعلام کرد، در این حمله از ۳ فروند موشک استفاده شده است.

1518512 815 - ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران/ آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان/ اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان/ حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

الجزیره همچنین به نقل از بیانیه ائتلاف بین المللی حاضر در عراق اعلام کرد، موشک ها به خارج از پایگاه برخورد کرده و هیچ خسارتی به بار نیاورده است.

در آخرین تحول، گروه مقاومت «فصیل المقاومة الدولیة» (گروه مقاومت بین المللی) با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که حمله مذکور با دو راکت گراد ۱۲۲ میلیمتری صورت گرفته؛ به گفته این گروه، این حمله با موفقیت به هدف اصابت کرده است.

حمله به کاروان‌های پشتیبانی، منافع و نیروهای آمریکایی در عراق در یک سال و نیم گذشته افزایش یافته و برخی گروه‌ها توانسته‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار)، «الحریر» (اربیل) و «ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد) هدف قرار دهند.

گروه‌های مقاومت در عراق بارها اعلام کردند، در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، به هر شکل، آنها حق خود می‌دانند با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

برگزاری نشست ۱۱ کشور با محوریت سوریه در پاریس

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان ۱۱ کشور از جمله ترکیه و دو سازمان بین المللی در پاریس، پایتخت فرانسه گرد هم آمده و درباره وضعیت سوریه گفت‌وگو کردند.

به گزارش آناتولی، براساس این بیانیه نمایندگان اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، اردن، نروژ، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، انگلستان و آمریکا روز ۲۸ آوریل در پاریس دیدار و در مورد آینده سوریه تبادل نظر کردند.

در این نشست بر ضرورت تداوم ارائه حمایت معنادار و کافی از پناهندگان سوری و کشورهای میزبان آنان تاکید شده است.

1518510 307 - ادعای موساد درباره ترور ناموفق دیپلمات اسرائیلی در ترکیه توسط ایران/ آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان/ اعلام نگرانی ایران از امنیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان/ حمله به پایگاه عین الاسد در عراق با موشک‌های گراد

در بیانیه مشترک نشست مذکور نیز آمده است: ما از تلاش‌های گیر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای پیشبرد راه حلی سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت، حمایت کرده و به وحدت و تمامیت ارضی سوریه احترام می‌گذاریم.

همچنین بر اهمیت حفظ و افزایش کمک‌ها به سوریه و فشار به رژیم بشار اسد برای پاسخگویی در مورد جنایات جنگی تاکید شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد