خانه » همه » خبر » از آنگولا تا فتح CL؛ داستان جالب ستاره جوان رئال

از آنگولا تا فتح CL؛ داستان جالب ستاره جوان رئال

به طور قطع یکی از مهم‌ترین دلایل صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان تعویض‌های طلایی کارلو آنچلوتی در مرحله حذفی بود که شاید یکی از مهم‌ترین آنها ستاره فرانسوی و تنها 19 ساله این تیم یعنی ادواردو کاماوینگا بوده است. نکته جالب درباره این بازیکن این که او در دیدار برابر پاری‌سن ژرمن که رئال با یک گل از حریف خود عقب بود در دقیقه 57 به زمین آمد و تیم آنچلوتی پس از آن موفق شد سه بار توسط کریم بنزما به گل برسد.

در دیدار یک‌چهارم نهایی نیز اتفاقی مشابه رخ داد و بعد از این که رئال مادرید با دو گل از چلسی عقب افتاده بود، ستاره فرانسوی به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد. بعد از این تعویض رئال دو بار توسط رودریگو و بنزما به گل رسید و راهی نیمه نهایی شد.
پا قدم خوب و البته درخشش این ستاره فرانسوی به‌عنوان یک یار تعویضی فوق العاده در دیدار مقابل منچسترسیتی نیز مشاهده شد. رئال با یک گل از منچستر سیتی عقب بود که آنچلوتی در دقیقه 75 کاماوینگا را به زمین فرستاد. بعد از این تعویض رئال دو بار توسط رودریگو و یک مرتبه به‌وسیله بنزما به گل رسید تا راهی فینال شود.

کاماوینگا اخیر مصاحبه جالبی انجام داده و گفته بود: “من قدردان این که می‌توانم در این سطح بازی کنم هستم و به این که به عنوان یک پناهجوی سابق به اینجا رسیدم افتخار می‌کنم. امیدوارم میلیون‌ها پناهجو در سراسر جهان که فوتبال را دوست دارند بدانند که همه ما در کنار هم ایستاده‌ایم.”

کاماوینگا در فینال لیگ قهرمانان نیز از دقیقه 86 به جای فدریکو والورده به زمین آمد تا در 19 سالگی حضور در چنین مسابقه مهمی را تجربه کرده باشد. اما چند تا نکته جالب توجه در رابطه با ستاره فرانسوی و جوان رئال مادرید وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

*خانواده او در سن 2 سالگی از آنگولا به فرانسه نقل مکان کردند.
*خانواده او در 11 سالگی خانه خود را از دست دادند، پدرش به او گفت: “تو امید این خانواده هستی.”

*جوانترین بازیکن رن و فرانسه شد.
*در 18 سالگی به رئال مادرید می پیوندد.
*در 19 سالگی، قهرمان UCL و لالیگا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد