خانه » همه » مذهبی » استخاره با نرم افزار موبایل

استخاره با نرم افزار موبایل


استخاره با نرم افزار موبایل

۱۳۹۸/۰۱/۱۵


۴۶۸ بازدید

باسلام آیا با برنامه های که برای استخاره در گوشی میتوان نصب کرد می توان به استخاره اش اعتماد کرد؟

خبرنگار خبرگزاری برنا حکم فقهی این مساله را از مراجع عظام تقلید سوال نموده که می توانید پاسخ آن را ببینید.استخاره با کامپیوتر و نرم افزارها صحیح است؟ آیا می توان به آنها اعتنا کرد؟الف- رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی): موارد مختلف است. اگر طبق روش های معمولی است مانعی ندارد.ب- حضرت آیت الله مکارم شیرازی: هرگاه طوری تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکی از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلی منعکس کند مانعی ندارد.ج- حضرت آیت الله سیستانی: روش استخاره گرفتن در مفاتیح الجنان موجود است مراجعه شود.د- حضرت آیت الله نوری همدانی: اگر استخاره کننده وارد در آن رشته باشد و بتواند از قرآن مجید برداشت مناسب و نزدیک به واقع داشته باشد اشکال ندارد.ه- آیت الله علوی گرگانی: اگربگونه صحیح انجام شود مانعی ندارد گرچه اعتنا کردن به این گونه استخاره ها از نظر ما محل تردید است.
چند نکته:
1- هر چند استخاره وجوب و لزوم عمل را بر طبق نتیجه به دنبال نمی آورد اما مناسب است که به آن ترتیب اثر داده شود .
2- در مورد استخاره باید به همان نتجه استخاره اول اکتفا نمود و موردی برای تکرار ان وجود ندارد مگر این که موضوع و شرایط عوض شود .
3- به طور کلی استخاره در مورد شک و تردید است و در صورتی است که مشورت ، تفکر و تحقیق در مورد موضوع مورد نظر به جایی نرسد و راه مناسبی ارائه ندهد و شک و تردید ما را بر طرف نکند .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد