خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » استقبال رئیسی از اردوغان در کاخ سعدآباد/ پوتین امروز وارد تهران می شود

دانلود کتاب های امتحان شده

استقبال رئیسی از اردوغان در کاخ سعدآباد/ پوتین امروز وارد تهران می شود

استقبال رئیسی از اردوغان در کاخ سعدآباد

 

بین الملل تابناک: رؤسای جمهور روسیه و ترکیه برای نشستی سه‌جانبه با ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرده اند. سفری با محوریت سوریه که توجهات منطقه ای و بین المللی زیادی را به خود جلب کرده است. قرار است در این سفر پوتین با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار کند. رسانه‌ها همچنین از سفر وزیر امور خارجه سوریه به تهران خبر داده‌اند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در مجموعه کاخ سعدآباد تهران از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه استقبال رسمی بعمل آورد.

این مراسم استقبال با نواخته شدن سرود ملی دو کشور ایران و ترکیه همراه بود.

اردوغان از شب گذشته وارد تهران شده و امروز علاوه بر دیدار رسمی و دوجانبه با رئیسی، در هیئت عالی دو کشور و جلسات کمیسیون مشترک حضور می‌یابد و ضمنا در هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه که عصر امروز با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

همچنین حضور رییسان جمهوری ایران و ترکیه و روسیه در هفتمین اجلاس روند صلح آستانه از دیگر برنامه‌های اردوغان به تهران است. 

در این نشست سه جانبه آیت الله رئیسی، اردوغان و ولادیمیر پوتین درباره تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌کنند. اردوغان قرار است در حاشیه این نشست، دیداری دوجانبه با همتای روسی خود داشته باشد. رییس جمهور روسیه هم امروز به تهران سفر می‌کند.

نشستی برای جلوگیری از حمله به خاک سوریه

نشست تهران در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها با ترکیه در یک سو و روسیه و ایران از سوی دیگر در حال شدت گرفتن است. در اول ژوئن، ترکیه اعلام کرد که به زودی عملیات نظامی جدیدی را در حداقل دو شهر شمالی سوریه برای هدف قرار دادن گروه‌های مسلح کرد که آنها را «تروریستی» می خواند، آغاز خواهد کرد.

روسیه و ایران بزرگ‌ترین حامیان دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند که در طول جنگ داخلی در این کشورش که بیش از 10 سال پیش آغاز شد، توانسته قدرت را حفظ کند.

در حالی که اردوغان از ایجاد یک «منطقه امنیتی» 30 کیلومتری با «پاکسازی» دو شهر تل رفعت و منبج صحبت می کند، مسکو و تهران از آنکارا خواسته اند تا از شروع حملات جدید خودداری کند. این در حالی است که واشنگتن هم با اقدام برنامه ریزی شده آنکارا مخالف است.

اخیرا اردوغان هم اهرم خود را در ناتو در تلاش برای تقویت موقعیت خود در قبال کردها در سوریه آزمایش کرد. در اواخر ماه ژوئن، او در نهایت پس از مخالفت اولیه خود با پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف را پس از موافقت این کشورهای شمال با توقف حمایت از گروه‌های کرد و استرداد ده‌ها نفر از افرادی که ترکیه آنها را «تروریست» می‌داند، کنار گذاشت.

از سوی دیگر هم روسیه در اوایل این ماه (جولای) قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید کمک های فرامرزی به مردم سوریه به مدت یک سال وتو کرد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها