خانه » همه » خبر » استقبال گسترده هنرمندان کشور از نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد

دانلود کتاب های امتحان شده

استقبال گسترده هنرمندان کشور از نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ احمد آخوندی در نشست خبری به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه اولین رویداد ملی صنایع دستی در کشور پس از دو سال محدودیتهای کرونایی و تعطیلی‌ رویدادها و نمایشگاه‌های ای حوزه است که به میزبانی یزد برگزار خواهد و خوشبختانه با استقبال بسیار وسیعی از سوی هنرمندان کشوری مواجه شده است.

آخوندی با بیان اینکه گردشگری استان نیازمند تدوین سیاست‌های رسانه‌ای در این صنعت است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مقرر است جلسات کارشناسی در این باره با حضور رسانه‌ها برگزار شود. امیدواریم با تدوین این پروتکلهای رسانه‌ای شاهد تقویت این صنعت پاک و درامدزا در استان باشیم.

«محمدرضا دهقان» معاون صنایع دستی اداره کل میراث استان نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی به میزبانی استان،‌ تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه برای هنرمندانی از ۳۰ استان کشور و ۱۴۰ غرفه نیز برای هنرمندان استان منظور شده است.

وی افزود: سیاه چادرهایی از استانهای عشایرنشین کشورمان در این نمایشگاه برپا خواهد شد و ۱۰ غرفه نیز به بخش جشنواره پخت نان سنتی اختصاص یافته است.

دهقان از برگزاری ورکشاپ و کارهای زنده توسط برخی از هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: با توجه به نامگذاری سال به عنوان «تولید، اشتغالزا و دانش بنیان» شاهد حضور شرکتهای دانش بنیان، خانه‌های خلاق صنایع دستی و شرکتهای تولیدکننده محتوی نیز در این نمایشگاه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شبهای فرهنگی برای شهرستانهای مختلف نیز در این نمایشگاه طراحی شده است تا دستاوردهای هر شهرستان بهتر به مردم معرفی و ارائه شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها