خانه » همه » خبر » استقلال در چه صورت بدون باخت جام را از دست می‌دهد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

استقلال در چه صورت بدون باخت جام را از دست می‌دهد؟

بازیکنان استقلال از ابتدای فصل جاری لیگ برتر در هیچ یک از مسابقات رفت و برگشت (تا پایان هفته بیست و چهارم) مقابل رقبای خود تن به شکست نداده اند. این رکورد پیش از این در اختیار تیم سپاهان (با ۲۱ بازی بدون شکست) بود اما از هفته بیست و دوم به بعد رکورد شکست ناپذیری منحصراً به استقلال اختصاص پیدا کرد تا فرهاد مجیدی و بازیکنان تیمش به عنوان شکست ناپذیرترین تیم تاریخ لیگ برتر طی ۲۱ سال اخیر شناخته شوند.

اما استقلال که در حال حاضر با ۵۶ امتیاز از ۲۴ بازی، ۱۶ برد و هشت مساوی کسب کرده، در چه صورتی می‌تواند این رکورد را حفظ کند، اما دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه بماند؟ سوالی که شاید برای خیلی از طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس جالب توجه و پاسخش مهم باشد.

حالت اول – شش مساوی متوالی

تیم استقلال همچون دیگر ۱۵ تیم لیگ برتری ۶ مسابقه تا پایان فصل جاری پیش رو دارد. این تیم باید به ترتیب مقابل تیم‌های سپاهان، شهرخودرو، فولاد، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان ۶ مسابقه را برگزار کند. اگر این تیم در این شش مسابقه شکست نخورد و در هر شش بازی به نتیجه تساوی دست یابد (که احتمالی دور از انتظار است) و در نقطه مقابل تیم دوم جدول یعنی پرسپولیس که در حال حاضر با ۵۰ امتیاز در رده دوم لیگ برتر قرار دارد تنها ۵ مسابقه پیش روی خود تا پایان فصل را با برد پشت سر بگذارد، این تیم به امتیاز ۶۵ در مقابل ۶۲ امتیاز استقلال رسیده و قهرمانی این فصل را به نام خود می‌زند. این در حالی است که رکورد استقلال دست نخورده باقی مانده است.

لازم به ذکر است هم امتیاز شدن پرسپولیس با استقلال در عدد ۶۲ یا هر عدد دیگری بخت قهرمانی را شامل حال تیم آبی تهرانی می‌کند.

حالت دوم – ۵ تساوی و یک برد

دومین حالت این است که استقلال از ۶ بازی ۵ دیدار را با تساوی پشت سر بگذارد و در یک دیدار برنده زمین را ترک کند. در آنصورت استقلال ۵۶ امتیازی در پایان با ۸ امتیاز دیگر، جمعا به امتیاز ۶۴ می‌رسد و اگر پرسپولیس هر ۶ بازی اش را با برد پشت سر بگذارد در آنصورت باز هم پرسپولیس با ۶۸ امتیاز قهرمانی را از آن خود می‌کند، در حالی که استقلال همچنان رکورد شکست ناپذیری اش را حفظ کرده ولی نایب قهرمان می‌شود.

حالت سوم – ۴ تساوی و ۲ برد

تنها حالت باقیمانده که ممکن است استقلال نبازد ولی قهرمان هم نشود این است که این تیم ۴ مسابقه خود را با تساوی پشت سر بگذارد و در دو مسابقه برنده شود تا از ۱۸ امتیاز باقیمانده ۱۰ امتیاز کسب کند و به امتیاز ۶۶ برسد. اما اگر پرسپولیس هر ۶ بازی آخرش را با برد تمام کند باز هم تیم قرمز تهرانی به امتیاز ۶۸ رسیده و استقلال بدون شکست نایب قهرمان می‌شود.

ناگفته نماند؛ هر نتیجه و امتیازی غیر از این که منجر به قهرمان نشدن استقلال باشد، قطعا با شکست این تیم در یک یا بیش از یک دیدار این تیم در شش مسابقه پیش رویش اتفاق خواهد افتاد و رکورد شکست ناپذیری اش را از بین می‌برد، که البته با نتایج خوب استقلال در فصل جاری و شرایط خوب خط دفاعی این تیم، این احتمال خیلی کم به نظر می‌رسد، اما! غیرممکن نیست.

بیشتر بخوانید:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها