خانه » همه » مذهبی » اعتبار حدیث کرونا

دانلود کتاب های امتحان شده

اعتبار حدیث کرونا


اعتبار حدیث کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۲۴


۳۸۹۵ بازدید

سلامکلیپی در فضای مجازی منتشر شده که شخصی روحانی که شیخ کمال الدین فراهانی معرفی می شود روایتی از حضرت علی (ع) نقل می کند که مضمون فارسی ان تقریبا به این صورت است:زمانی می اید که پس از گذشت قرون، کرون (کرونا) از فعل بشر گمراه شده می اید و افراد سالخورده را می کشد و کوچکتر ها و ثروتمندان را بیمار می کند. از طریق ریه ها تاثیر می گذارد و علم پزشکی را به زانو در می اورد. اغاز این کرون از خفاش از چین است و تا اروپا و روم می رود. انسان ها از مجاورت هم در امان نیستند. اخیار و فساق از ان می ترسند و کشته ها را در اعماق زمین دفن می کنند. اراضی و کشورهای زمین از این بیماری در خسارت فرو می روند و عاجز می شوند. سپس هم و غم از امت به واسطه ظهور امام زمان رفع می گردد.لطفا در خصوص این روایت و منبع ان توضیح فرمایید. ایا این حدیث درست است؟

مطالب نقل شده از قول امیرالمومنین (علیه السلام) در برخی سایت های عربی و فضای مجازی به نقل از کتابی به نام «عظائم الدهور اثر ابی علی الدبیزی یا الدبیسی، ۵۶۵هجری» نادرست است.علمای شیعه و اهل سنت وجود چنین کتابی و چنین مؤلفی را منکر شده اند و در هیچ کدام از کتابخانه های دنیا حتی یک نسخه از این کتاب، وجود خارجی ندارد.انتساب این مجموعه به مرحوم علامه امینی و دفتر ایشان هم صحیح نیست. با توجه به قدمت ادعایی کتاب و ادعای تألیف آن در قرن ششم هجری، علامه امینی نامی از وجود این نویسنده و کتابش نبرده است.علاوه بر عدم وجود کتاب عظائم الدهور، یکی از نکات مهم این است که آن چه که به عنوان متن کتاب عظائم الدهور در فضای مجازی نقل شده، به لحاظ محتوایی دارای اشکالات متعددی بر اساس قواعد و ادبیات زبان عربی است.چرا که حضرت علی (علیه السلام) به عنوان «افصح الناس» نباید این قدر بی محتوا سخن گفته باشند.
بنابراین از این کتاب نامی تاکنون دیده نشده و در فهرست کتابخانه امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) نیز نامی از آن و مؤلفش وجود ندارد و انتساب حدیثی با متنی پر از غلط ها و خطاهای خلاف قواعد و ادبیات به امیرالمؤمنین (علیه السلام) که امیر البیان و افصح الناس هستند را نمی توان پذیرفت و کاملا واضح است که این عبارات ساختگی بوده و انتساب آن به حضرت علی (علیه السلام) صحیح نیست.
همچنین دیده شده در فضای مجازی عده ای کرونا و حدیث فوق را به کتاب شریف نهج البلاغه منتسب نموده اند که باید گفت حتی کسانی که با عبارات و کلمات نهج البلاغه آشنایی مختصری هم دارند؛ می‌‌دانند که سیاق این مطالب با نهج البلاغه سازگاری ندارد و بیان این همه خصوصیات جزیی که اتفاقاً در حال وقوع هم است، روش حضرت و هیچ کدام از معصومین (علیهم السلام) نبوده است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها