خانه » همه » مذهبی » افزایش اطلاعات عمومی

افزایش اطلاعات عمومی


افزایش اطلاعات عمومی

۱۳۹۸/۱۰/۲۹


۱۲۴۹ بازدید

باسلام خدمت شما پاسخگوی محترم و عزیز

سوالی دارم: اینکه دوست دارم هرجا و هرمکانی و باهرکسی که به صحبت میشینم از نظر علمی به هیچ عنوان کم نیارم و بهترین اطلاعات رو از هرموضوعی بدونم و بفههمم اما نمیدونم از کجا و با چه مطالبی و کتابهایی شروع کنم که واقعا مفید باشند و روز به روز به اطلاعاتم اضافه بشه.

بعد اینکه باید ایا از سیاست هم چیزی بدونم یا نه؟ چون این روزا همه جا حرف از مسیولان دولت میشه ایا رواست که در این موضوعات داخل شد یا نه؟

ممنون

خوشحالیم بار دیگر شما مخاطب ما هستید و در مورد مسایل زندگی خود با ما مکاتبه نمودید مطمئنا مکاتبه شما با این مرکزبازگو کننده گرایش های فکری و عقیدتی پاک و تحسین برانگیز و گویای حُسن اعتماد به این مرکز است. امیدواریم راهنمای خوبی در رابطه با این موضوع برای شما باشیم.امروزه با توجه به گستردگی علوم نمی توان از کسی انتظار داشت تا در مورد همه آنها اطلاعات داشته باشد.لذا علاقه خود را به موضوع خاصی در نظر بگیرید.
پرسشگر عزیز حتما این جمله را شنیده اید که می گویند همه چیز را همه کس دانند. قرار نیست ما در رابطه با هر موضوعی اطلاعات داشته باشیم، و عملا هم با وجود رشته های فراوان علمی کار غیر ممکنی است. به عنوان مثال فردی که دانشجوی روانشناسی است باید در زمینه رشته خود و مواردی که به آن مربوط است به کسب اطلاعات علمی اقدام کند و مثلا لزومی ندارد که در ارتباط با رشته زمین شناسی یا هر رشته غیر مرتبط دیگر که علاقه ای هم به آن ها ندارد، دارای اطلاعات باشد، و کسی هم از ما انتظار ندارد که در هر زمینه ای اطلاعات داشته باشیم، زیرا توقع غیر معقولی است. علاوه بر این اگر فرد دارای ظرفیت ذهنی مناسب نباشد، تجمع اطلاعات غیر مرتبط به نوعی باعث تداخل اطلاعات و اغتشاش ذهنی در فرد می شود و ممکن است یادگیری های فرد را دچار مشکل کند؛ البته برخی اطلاعات عمومی را لازم است که هر فردی داشته باشد مانند آگاهی به مسائل دینی و شرایط سیاسی و اجتماعی روز و موضوعاتی از این قبیل. در ضمن نیازی نیست شما بدون هدف هر اطلاعاتی را در ذهنتان انباشته کنید، مهم این است که راه های رسیدن به اطلاعاتی که مورد نیازتان هست را بدانید و در صورت لزوم به آن ها مراجعه کنید و از آن ها استفاده کنید.همچنین کتبی را باید برای مطالعات غیر درسی و افزایش آگاهی های خود انتخاب کنید که به آن ها علاقه مند باشید و برای شما جذاب و دارای کاربرد باشد؛ وقتی شما به موضوعی علاقه مند نباشید پس از مدتی مطالعه طبیعی است که آن را کنار خواهید گذاشت چون مطالعه ای است که بدون توجه به ویژگی ها و شرایط و علایق و توانایی های خود، به خود تحمیل کرده اید. کم حرف زدن و به موقع و به جا حرف زدن و گزیده حرف زدن از نشانه های یک انسان عاقل است. اینگونه نیست که کسی در محیط اجتماعی پر حرف باشد دارای جایگاه بالاتری است. بر عکس پر حرفی بیهوده و بی هدف از نشانه های افراد کم خرد است. به یاد داشته باشید اعتماد به نفس در هر کاری وقتی در انسان شکل می گیرد که انسان توانایی و مهارت لازم را در آن داشته باشد. این شرط اول وجود اعتماد به نفس است. وقتی این توانایی ها در فرد نباشد اعتماد به نفس معنایی ندارد. عدم اعتماد به نفس که همه جا می شنوید از جایی شروع می شود که ما در زمینه هایی که مهارت و توانایی انجام کاری را داریم و خودمان هم به آن اشراف کامل داریم با مشکل روبرو می شویم و نمی توانیم آن توانایی ها را در عرصه های اجتماعی از خود بروز دهیم .مسأله عدم اعتماد به نفس و دست کم گرفتن توانایی هایمان اینجاست که رخ می نماید. اگر شما به خاطر کمبود اطلاعات در میان جمع کم صحبت می کنید، نشانی ازعدم اعتماد به نفس نیست. ولی اگر با وجود اطلاعات لازم هم نمی توانید در جمع صحبت کنید یا کم صحبت می کنید می تواند حاکی از عدم اعتماد به نفس در شما باشد.همچنین برای افزایش اطلاعات عمومی در خود می توانید از رسانه های دیگری به جز کتاب هم استفاده کنید. مانند دیدن فیلم ها، گوش کردن به سخنرانی ها، مراجعه به سایت ها، هم صحبتی با دوستان و استفاده از اطلاعات آن ها، خواندن روزنامه ها و مجلات و … .موفق باشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد