در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه‌های محلی باشید مطمئناً به این موضوع بر‌خورده‌اید که زمانی که شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستم‌های موجود در شبکه خود استفاده می‌کنید، ممکن است مدت زمان نسبتاً طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراکی در بین سیستم‌های شبکه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمان‌بندی (Scheduled Tasks) هر یک از سیستم‌های تحت شبکه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراکی هر یک از این سیستم‌ها می‌باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید این افت سرعت را میان بردارید.

این بررسی معمولاًً نیاز نمی‌باشد و در شرایط عادی واقعاً نیازی به آن نیست اما جالب است بدانید همین بررسی بی‌مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تأخیر برای بسیاری از کاربران کسالت‌آور می‌باشد و ممکن است کاربر را به مشکلات سخت‌افزاری مشکوک نماید.
شما قادر هستید با یک ترفند ساده رجیستری این بررسی بی‌مورد را غیرفعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تأخیر طولانی نباشید.

ابتدا از طریق منوی Start و ابزار Run، ابزار Regedit را اجرا نمایید (تایپ کنید regedit و Enter بزنید).
مسیر زیر را در آن بیابید :

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Remote Computer/NameSpace

در زیر مجموعه کلید NameSpace کلیدی با نام

{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

وجود دارد.
اگر (ترفندستان) به صفحه سمت راست دقت نمایید مشاهده خواهید کرد که مقدار کلید Default در آن برابر Scheduled Tasks می‌باشد که نشان‌گر همان بررسی با تأخیر می‌باشد.
بر روی کلید

{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

راست‌کلیک نموده و گزینه‌ی Delete را انتخاب نمایید و این کلید را از مسیر ذکر شده حذف نمایید.
برای اطمینان بیش‌تر می‌توانید قبل از حذف این کلید آن را با کمک گزینه Export در مسیری مطمئن بر روی هارد دیسک خود ذخیره نمایید و نسخه‌ی پشتیبانی از آن در اختیار داشته باشید.
برای اعمال تغییرات از رجیستری خارج شده و در صورت نیاز سیستم خود را از نو راه‌اندازی نمایید.
به این ترتیب پس از اعمال این ترفند دیگر شاهد آن تأخیر نسبتاً طولانی نخواهید بود.