گوگل کروم به عنوان مرورگری که منابع زیادی از سیستم را مصرف می‌کند شناخته می‌شود و کاربرانی که از سخت‌افزارهای قدیمی استفاده می‌کنند از این موضوع بیش از دیگران رنج می‌برند. در خصوص کروم نکته‌ای که وجود دارد این است که حتی با خروج از مرورگر، پروسه‌ی اجرایی کروم همچنان در پس‌زمینه‌ی ویندوز در حال اجرا باقی می‌ماند. میزان مصرف این پروسه، از زمانی که مرورگر باز است بسیار کم‌تر است اما همچنان مقداری از حافظه را مصرف کرده و پردازنده را اشغال نگه می‌دارد. در این ترفند به نحوه‌ی جلوگیری از اجرای گوگل کروم در پس‌زمینه‌ی ویندوز می‌پردازیم.

اجرای کروم در پس‌زمینه‌ی ویندوز دو جنبه‌ی مثبت و منفی دارد. هنگامی که مرورگر در پس‌زمینه در حال اجراست، شما می‌توانید همواره به‌روز بمانید. چرا که پیام‌های اطلاع‌رسانی مختلف با وجود بسته بودن مرورگر به اطلاع شما می‌رسد و مرورگر نیز به‌روزرسانی‌های خود را انجام می‌دهد. اما جنبه‌ی منفی آن کاهش سرعت سیستم است. به ویژه اگر از سیستمی قدیمی بهره می‌برید و یا یک بازی ویدیویی سنگین را اجرا می‌‌کنید که نیاز به اختصاص تمامی منابع سیستم به آن دارید. در هر صورت در این زمینه تصمیم با شماست که بر حساب کاربرد خود این قابلیت را فعال نگاه دارید یا خیر.
 

برای جلوگیری از اجرای گوگل کروم در پس‌زمینه‌ی ویندوز ابتدا مرورگر را اجرا نمایید.

سپس بعد از کلیک بر روی دکمه‌ی همبرگری، بر روی Settings کلیک کنید.
 

اکنون (ترفندستان) در پایین صفحه بر روی Show advanced settings کلیک نمایید.
 

سپس در محدوده‌ی System، تیک گزینه‌ی Continue running background apps when Google Chrome is closed را غیرفعال نمایید.
 

با این کار با فشردن دکمه‌ی ضربدر در نوار بالای مرورگر، مرورگر به طور کامل بسته می‌شود و دیگر پروسه‌ای در پس‌زمینه‌ی ویندوز اجرا نخواهد شد.

برای بازگردانی به حالت اولیه کافی است تیکی که برداشته‌اید را مجدد فعال کنید.