خانه » همه » خبر » انتخابات هیات رئیسه ؛ بزنگاه آینده سیاسی قالیباف

انتخابات هیات رئیسه ؛ بزنگاه آینده سیاسی قالیباف

پرستو بیرانوند : بهارستانی‌ها درگیر انتخابات هیات رئیسه هستند و در ۴ خرداد سومین انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم برگزار خواهد شد اما هنوز نامزدهای هیات رئیسه و ریاست مجلس ، اعلام رسمی و قطعی نشده اند.

شاید تا مدتی قبل، ریاست چند باره محمدباقر قالیباف، حتمی به نظر می رسید اما رسانه ای شدن خرید سیسمونی خانواده او از ترکیه و بازتاب انتقادی گسترده آن ، تردیدهایی جدی درباره میزان سبد رای او ایجاد کرده است .

از درون مجلس، تاکنون فقط فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از ریاست قالیباف اعلام حمایت کرده و بقیه فراکسیون ها ، فعلا ، سکوت را ترجیح داده اند و همین نکته ، به تردیدها و شائبه ها دامن زده است .

باتوجه به فضای موجود ، کارشناسان معتقدند انتخابات چهارم خرداد ، نه فقط از زاویه ریاست مجلس بلکه فراتر از آن ،نقطه تعیین تکلیف و بزنگاه آینده سیاسی قالیباف است زیرا رای نیاوردن احتمالی در این انتخابات ، قالیباف را به حاشیه میدان سیاست در ایران خواهد راند و بازگشت او به رقابت های سیاسی را بسیار دشوار خواهد کرد اما تمدید ریاست بر قوه مقننه ، جایگاه او در سپهر قدرت کشور را تا حدود زیادی حفظ و تضمین می کند و مرحله بازسازی اعتبار اجتماعی لطمه دیده اش، ماموریت ناممکن نخواهد بود.

در تحلیل رای گیری روز چهارم خرداد مجلس ، عده ای از رسیدن «سردار خلبان» به خط پایان سیاست ورزی سخن می گویند و عده دیگری تاکید دارند ، قالیباف به علت نداشتن رقیب جدی ، همچنان گزینه برتر بهارستان نشینان برای ریاست خواهد بود.

در این میان ، سخنگوی فراکسیون مستقل ولایی ،تاکید دارد که در این مجلس ، هیچ چیز مشخص نیست و ممکن است خروجی رای گیری چهارم خرداد ، همه معادلات و پیش بینی ها را زیر و رو کند.

گفت و گوی خبرآنلاین با محمدعلی محسنی بندپی را بخوانید :

نامزدهای هیات رئیسه قطعی شده‌اند؟

این روزها ، مجلس به شدت درگیر انتخابات هیات رئیسه است و تعداد زیادی به نامزدها اضافه شده اند و این موضوع، انتخابات هیات رئیسه را پیچیده تر و خیلی سخت‌تر خواهد کرد..

موضع فراکسیون مستقلین ولایی درباره این انتخابات چیست؟

فراکسیون مستقلین ولایی نیز شاخص‌ها و عملکرد هیات رئیسه فعلی و همچنین انتظارات از هیات رئیسه قبلی را به طور کلی بررسی کرده است. چند باری هم درباره رئیس مجلس صحبت شده اما هفته آینده، تک تک نامزدها را بررسی و به جمع بندی و نتیجه نهایی خواهیم رسید.

سوای قالیباف چه کسانی برای ریاست مجلس نامزد شده اند؟

از گزینه‌های دیگر ریاست مجلس ، آقای میرتاج الدینی هستند که البته اعلام رسمی نکرده اند اما شنیده ها از نامزدی ایشان حکایت دارد .آقای آقاتهرانی هم گویا قصد اعلام نامزدی دارند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - انتخابات هیات رئیسه ؛  بزنگاه آینده سیاسی قالیباف

بیشتر بخوانید:

نمایندگان مجلس به حضور اعضای جبهه پایداری در هیات رئیسه ، اقبال و تمایلی دارند؟

برای صندلی ریاست مجلس ، بعید می‌دانم نمایندگان از نامزد پایداری استقبالی کنند. اما فراموش نکنیم ، این مجلس، مجلسی انقلابی است و تجربه نشان داده تا دقیقه نود هر احتمالی ممکن است رخ دهد و خروجی رای گیری ، همه پیش بینی ها را زیر و رو کند. بنابراین باید منتظر ماند و دید ۴ خرداد ، انتخابات چگونه پیش خواهد رفت و نتیجه آن چه خواهد شد.

انتقادها از خرید سیسمونی خانواده قالیباف از ترکیه می‌تواند بر میزان آرای او برای کسب کرسی ریاست مجلس تاثیری داشته باشد؟

ما در سوزاندن مدیران ، سابقه طولانی و کارنامه بلندبالایی داریم اما بعید می‌دانم نمایندگان مجلس برای اشتباهی که رخ داده ، بخواهند توانمندی، سوابق، تجربیات و دانش یک نامزد را در نظر نگیرند و او را حذف کنند. بخشی از نقدها به آقای قالیباف ، درست بود اما دلیل نمی شود ، کل تجارب و توانمندی او را بابت این نقدها ، نفی و طرد شود.

فراکسیون مستقلین ولایی، نامزدی برای حضور در هیات رئیسه معرفی خواهد کرد؟

تا روز یک‌شنبه که فراکسیون جلسه خواهد داشت، نتایج قطعی خواهد شد و مشخص می‌شود که‌ آیا فراکسیون مستقلین ولایی نماینده‌ای خواهد داشت یا خیر.

۲۱۲۱۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد