خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » انتقاد از کوتاژ صوری در وزارت جهاد کشاورزی / دو سوال از وزیر صمت وصول شد / ریزگردها نفس مردم استان‌های غربی و جنوبی را گرفته است / دولت وعده قطع وابستگی سفره مردم به دلار را محقق نکرد / دعوت کردیم تا در مورد مذاکرات هسته‌ای به مجلس پاسخ بگویند؛ نیامدند

دانلود کتاب های امتحان شده

انتقاد از کوتاژ صوری در وزارت جهاد کشاورزی / دو سوال از وزیر صمت وصول شد / ریزگردها نفس مردم استان‌های غربی و جنوبی را گرفته است / دولت وعده قطع وابستگی سفره مردم به دلار را محقق نکرد / دعوت کردیم تا در مورد مذاکرات هسته‌ای به مجلس پاسخ بگویند؛ نیامدند

تابناک : نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه تشکیل تشکل های صنفی و تخصصی را تعیین تکلیف کردند به نحوی که شرط و شروط دریافت مجوز و پروانه فعالیت، تعیین مرجع رسیدگی به شکایات تشکل ها و پیش بینی منابع مالی و حقوق آنها مشخص شد.

نمایندگان مجلس امروز ( یکشنبه 26 تیرماه) در نشست علنی رسیدگی به نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی را در دستورکار داشتند و برخی مواد آن را تصویب کردند. اما پیش از ورود به این دستور محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور ضمن تبریک عید غدیر خم، سالروز تاسیس شورای نگهبان و روز بهزیستی در بخشی از نطق خود تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهادهای حمایتی به خصوص در قانون بودجه 1401 به انجام رسانده است.

سپس دو نفر از نمایندگان مجلس در قالب اخطار و تذکر خواهان رسیدگی به برخی امور از جمله قانون رتبه بندی معلمان و وضعیت دامداران شدند. رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس با تاکید بر اینکه موضوع قانون رتبه بندی فرهنگیان باید در هیات تطبیق مصوبات مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر تیمی مانع اجرای دقیق قانون شده اند، انتظار می رود با بررسی این امر در هیات تطبیق مصوبات قانون رتبه بندی فرهنگیان مورد حمایت قرار گیرد.

رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: موضوع قانون رتبه بندی فرهنگیان باید در هیات تطبیع مصوبات مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، با توجه به تاکیدات مجلس و دولت و مقام معظم رهبری در تمدن نوین، معلمان عزیز طلایه داران هستند، لذا با توجه به حمایت‌هایی که صورت گرفته، این قانون باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس یازدهم یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر تیمی مانع شده اند، از این جهت تقاضا داریم همانطور که تاکنون از این قانون دفاع شده، بعد از این نیز با بررسی در هیات تطبیق مصوبات مورد حمایت قرار گیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: موضوع مورد اشاره دیروز و امروز آقای نوروزی پیگیری خواهد شد، وظیفه ما در هیات تطبیق مصوبات بررسی و تطبیق مصوبات هیات دولت با قانون است، این موضوع به تازگی به هیات تطبیق رسیده و در مهلت قانونی رسیدگی و به وقت اعلام می‌شود. در صورت مغایر بودن نیز موارد اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر محمدتقی نقدعلی با اشاره به وضعیت دامدران و کوتاژ صوری( به مرحله ی ثبت اظهارنامه صادرات و واردات در گمرک کوتاژ گفته می‌شود) که در وزارت کشاورزی اتفاق افتاده است، تذکر داد که امروز علاوه بر اینکه ارز حمایتی حذف شده، تحویل نهاده های دامی نیز با مشکل روبرو است.

انتقاد از کوتاژ صوری در وزارت جهاد کشاورزی

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: قرار بود با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی به وفور در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، اما امروز علاوه بر اینکه ارز حمایتی حذف شده، تحویل نهاده‌های دامی نیز با مشکل روبرو است.

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره وضعیت دامداران برای تهیه نهاده‌های دامی، گفت: کوتاژ صوری که در وزارت کشاورزی اتفاق افتاد و اخیرا نیز مرغداران و گاوداران تجمعی داشتند نشانه این است که وضعیت نامناسب است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که ما گفتیم ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود، اما در مقابل نهاد‌های دامی به وفور در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد. با این وجود امروز علاوه بر اینکه ارز حمایتی حذف شده، تحویل نهاده‌های دامی نیز با مشکل روبرو است؛ بنابراین گزارش به مرحله‌ی ثبت اظهارنامه صادرات و واردات در گمرک کوتاژ گفته می‌شود.

در ادامه جلسه علنی امروز با توجه به اینکه مهلت ریاست کمیسیون اصل 90 برای اجلاسیه دوم به اتمام رسیده بود، انتخابات ریاست این کمیسیون برای سال سوم انجام شد. بر اساس اعلام هیات رئیسه دو نماینده پژمانفر و شجاعی کاندیدای تصدی ریاست کمیسیون اصل 90 بودند که با 131 نمایندگان، پژمان فر مجددا ریاست را برعهده گرفت، این نماینده سال اول مجلس یازدهم نیز مسئولیت ریاست کمیسیون اصل 90 را بر عهده داشت.

پس از تعیین تکلیف ریاست کمیسیون اصل 90، صحن وارد دستور شد و مواد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی مورد بررسی قرار گرفت به نحوی که شرایط ارائه تقاضای صدور مجوز اولیه تأسیس تشکل توسط هیئت مؤسـس، اعتبار این مجوز، شروط صدور و تمدید پروانه فعالیت برای تشکل های استانی یا ملی، تدوین اساسنامه و انتشار آن در روزنامه رسمی، شخصیت حقوقی گرفتن تشکل ها، اعلام تغییرات مربوط به اساسنامه، اعضای ارکان و صورتجلسات برگزاری مجامع عمومی، تعیین دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات تشکل ها و منابع درآمدی تشکل ها مشخص شد.

در این میان نمایندگان ماده 13 طرح مذکور را که در خصوص حقوق تشکل ها پس از دریافت پروانه بود به کمیسیون ارجاع دادند تا ابهامات و اشکالات آن رفع شود.

شرایط صدور یا تمدید مجوز فعالیت تشکل‌های استانی مشخص شد

با رأی نمایندگان در چارچوب طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی– تخصصی، شرایط صدور یا تمدید مجوز فعالیت تشکل‌های استانی مشخص شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها درمورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی– تخصصی، مواد ۸، ۹، ۱۰ و تبصره‌های آن به تصویب رساندند.

براساس ماده ۸ این طرح؛ پروانه فعالیت برای تشکل‌های استانی یا ملی در صورتی صادر یا تمدید می‌گردد که حائز شرایط زیر باشند: الف- ارائه اسناد مبنی بر تایید برگزاری مجمع عمومی با حضور حداقل دو سوم اعضای تشکل و تصویب اساسنامه مطابق شرایط قانونی توسط نماینده کمیته حاضر در جلسه مجمع عمومی؛ ب-عدم ارتکاب تخلف از مفاد این قانون.

تبصره ۱- در صورتی که کمیته ظرف سه ماه پس از تایید اسناد برگزاری مجمع عمومی توسط تشکل و اسناد مربوط به تعداد اعضا و تأسیس دفتر حسب مورد، به هر دلیلی پروانه فعالیت را صادر نکند، دبیر موظف است ظرف یک ماه پس از انقضای مهلت، پروانه فعالیت نهائی را در صورت وجود شرایط صادر کند.

تبصره ۲- در صورت عدم احراز شرایط صدور پروانه فعالیت، نتیجه درخواست مستند و مستدل به صورت کتبی به متقاضیان اعلام می‌شود. متقاضیان پروانه فعالیت می‌توانند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ نظر کمیته، به دبیرخانه کمیته اعتراض خود را ارسال نمایند. در صورت اعتراض، کمیته موظف است حداکثر ظرف سه ماه نسبت به اعتراض متقاضیان پروانه فعالیت رسیدگی و اعلام نظر کند. در صورت رد درخواست اعتراض از سوی کمیته، تشکل‌ها می‌توانند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ نتیجه اعتراض، در دیوان عدالت اداری طرح شکایت نمایند.

تبصره ۳ – در صورت عدم احراز شرایط صدور پروانه فعالیت، مجوز اولیه صادرشده باطل می‌شود و هیئت مؤسس حق هیچ‌گونه فعالیتی تحت عنوان مجوز اولیه مذکور را ندارد.

براساس ماده ۹ این طرح پس از صدور پروانه، اساسنامه باید از طریق کمیته با هزینه تشکل در روزنامه رسمی چاپ و منتشر گردد.

همچنین در ماده ۱۰ نیز آمده است؛ تشکل‌ها پس از اخذ پروانه فعالیت نهایی و ثبت در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری دارای شخصیت حقوقی می‌گردند.

دو سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد

با تعیین تکلیف برخی مواد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی، نوبت به اعلام وصول، نطق نمایندگان، تذکر شفاهی و تذکرات کتبی به مسئولان دستگاه های اجرایی رسید. دو سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد این دو سوال را موسوی لارگانی نماینده فلاورجان مطرح کرده است که در خصوص عدم اجرای برنامه اعلامی به مجلس، عملکرد ضعیف در بنگاه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه و ضعف عملکرد سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بود.

طبق روال همیشه مجلس 5 نماینده نطق میان دستور داشتند:

شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب: ریزگردها نفس مردم استان‌های غربی و جنوبی را به شماره انداخته است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس، گفت: دولت مسئول باید دولت مختار باشد یعنی در قبال مسئولیت باید اختیار داشته باشد و این حق دولت است که مسئولین را بدون هیچگونه فشاری انتخاب کنند.

شهریار حیدری در نشست صحن علنی امروز ( یکشنبه 26 تیرماه ) در نطق میاندستور خود ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان و قدردانی از سفر از هیات دولت به استان کرمانشاه ، گفت: جا دارد از رئیس جمهور تشکر ویژه‌ای داشته باشم که دعوت من را پذیرفته و در شهر مشهد مظلوم فاتحان یعنی سرپل‌ذهاب حضور پیدا کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید از مردم همیشه سربلند و مهمان ‌نواز قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و برادران و خواهران اهل سنت، اهل حق و شیعه تشکر ویژه‌ای داشته باشم که با همان وحدت و اتحاد همیشگی میزبانی دولت را به نحو احسن انجام دادند و از همین تریبون جا دارد به مناسبت سفر دولت به استان کرمانشاه نکاتی را نسبت به موضوعات حاشیه‌ای که در سفرها عموما شکل می‌گیرد متذکر شوم.

حیدری، افزود: دولت مسئول باید دولت مختار باشد یعنی در قبال مسئولیت باید اختیار داشته باشد و این حق دولت است که مسئولین را بدون هیچگونه فشاری انتخاب کنند، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند جریانات سیاسی نیز باید سهم‌خواهی و دخالتی در این خصوص نداشته باشند چراکه رئیس جمهور، دولت، وزرا، استانداران و مدیران در مقابل خدا، رهبری و مردم مسئول هستند. اگر هر مسئولی تخلف دارد این وظیفه نظارتی است که مجلس و آحاد نیروهای انقلابی به وظیفه شرعی مطابق قانون عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به صورت مثال در استان کرمانشاه همه نمایندگان عضو ستاد آقای رئیسی بوده و تمامی جریان‌های انقلابی حامی وی بودند و نباید جریان خاصی دولت مردمی، فراگیر و انقلابی آقای رئیسی را مصادره و سهم‌خواهی کند.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: از نزدیک مشکلات را مشاهده و دردها را لمس کردید و به درستی اشاره شد که مشکل اصلی استان کرمانشاه و خصوصا شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب بیکاری جوانان است. خوشبختانه مصوبات خوب و امیدوارکننده‌ای برای استان در نظر گرفته شد از جمله راه اندازی مناطقه آزاد تجاری – صنعتی قصرشیرین و دستور رئیس در اجرا، تکمیل راه آهن کرمانشاه – خسروی، تکمیل و بهره برداری کامل از سامانه گرمسیری، تعریض، ترمیم و استانداردسازی راه‌های مواصلاتی گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین، رفع مشکل آب شرب شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه و مناطق حاشیه نشین، امهال وام مناطق زلزله زده و توجه جدی به سرمایه گذاری مولد، زیرساختی و اشتغال آفرین.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از تصمیم و مصوبات تا اجرا و عمل یک گام مهم و بلند به نام پیگیری و تعهد به تصمیم تا حصول نتیجه وجود دارد.

حیدری، افزود: قصرشیرین، خسروی، گیلانغرب، سومار و سرپل‌ذهاب دروازه‎‌های تاریخی تشرف به عتبات عالیات بوده و هستند، مردم این شهرستان‌ها در طول تاریخ همواره مفتخر به میزبانی زائرین عتبات عالیات بوده‌اند، من به عنوان نماینده مردم مهمان نواز این شهرستان‌ها جهت میزابانی از زائرین اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده و از مسئولان کشوری و لشگری تقاضا دارد تا هماهنگی‌های لازم جهت تشرف این عزیزان از مرزهای خسروی و سومار را به عمل آورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون دیپلماسی زیست محیطی از هر زمانی ضروری تر است، ریزگردها بی‌صدا و مشکوک نفس مردم استان‌های غربی و جنوبی کشور را به شماره انداخته و مهاجرت مردمان این مناطق را تسریع کرده. این موضوع اگر مشکلی امنیتی و ملی نیست پس چه نوع مشکلی به حساب می‌آید.

وی خارنشان کرد: اگر امروز هزینه پیشگیری از ریزگردها به عنوان مشکلی زیست محیطی را نپردازیم، تهدیدات در آینده‌ای نزدیک هزینه‌های به مراتب بالاتری را باید برای درمان بیماری‌هایی ناشی از آن پرداخت کنیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور در جنگ تحمیلی» بوده و این لقب پرافتخار از سوی مقام معظم رهبری به این شهر داده شده که حاصل جانفشانی‌های بسیار مردم این دیار قهرمان پرور است. درخواست داریم نسبت به ثبت روز 4 مهرماه به عنوان روز مقاومت گیلانغرب در تقویم کشور اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سند توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه در خردادماه سال گذشته از سوی وزارت نفت ابلاغ شد که یکی از راه‌های خروج از بحران بیکاری استان محسوب می‌شود. ضمن ابراز گلایه‌مندی جدی از وزیر نفت به دلیل تعلل در مسیر اجرای سند راهبردی با جدیت خواستار اجرای کامل و بدون کم و کاست پروژه‌های پیش بینی شده در این سند راهبردی خصوصا پالایشگاه سیروان هستم.

وی، گفت: به عنوان نماینده مردم غیور و شرافتمند استان کرمانشاه، مدیران ارشد اجرایی استان، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و همکاران خود در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم به هیچ عنوان قصور و کم‌کاری در زمینه اجرای سند راهبردی را نخواهم پذیرفت و در صورت ایجاد اخلال احتمالی در مسیر اجرای این پروژه‌ها از بانیان و مسببان آن گذشت نمی‌کنم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در تذکر به مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگان، سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی ، اضافه کرد: چرا بند (ج) ماده 87 قانون ششم توسعه که در آن استخدام تمام فرزندان شهدا و جانیازان 70 درصد و بالاتر را که تکلیف شده را اجرایی نمی‌کنید.

حیدری خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگان ، ادامه داد: اواخر آبان‌ماه سال گذشته درخواستی به شما دادیم برای تعیین تکلیف جانبازان حوزه انتخابی خصوصا جانبازان شیمیایی گیلانغرب، دهستان گیره و سرپل‌ذهاب دستور دادید اما تاکنون کمیسیون پزشکی حضور پیدا نکرده و با دستور آنی شما اقدام فوری صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: قانون نظام رتبه بندی معلمان را اجرایی کنید.

حجت اله فیروزی نماینده فسا: دولت وعده قطع وابستگی سفره مردم به دلار را محقق نکرد

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: کارنامه یکساله دولت شما با وجود توجیهاتی که داشته‌اید چشم اندازی روشنی را به نمایش نمی‌گذارد و بی شک با تیم کنونی، دولت موفق به تحقق شعارهای خود نخواهد بود.
 
حجت اله فیروزی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، 26 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با تبریک عید خم خدمت ملت شریف ایران به مردم شهید پرور فسا، گفت: گهی رحمان و گه جبّار می شد/گهی غفار و گه قهّار می شد/عبایش را که می‌پوشید حیدر/خودش یک کعبه یِ سیّار می شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تیر امید از انتخابات ریاست جمهوری 1400 رها گردید و ناگزیر این تیر باید به هدف موفقیت برخورد گردد؛ میلیون‌ها زن و مردم وطن وست ایرانی و میلیون‌ها عاشق و دلداده ایران در اقصی و نقاط جهان چشم به امید به موفقیت مجلس شورای اسلامی و دولت مردمی دوخته‌اند، به لطف الهی مجلس در دوسال گذشته از عمر خود قوانین مهم و تاثیر گذاری را در حوزه‌های مختلف تصویب نموده است و همچنین شاداب و چابک رفع مشکلات اصلی مردم از جمله دغدغه‌‌های مهم خود می‌داند؛ امیدواریم دولت مردمی با تمرکز بر روی اهداف و هدفمندی برنامه‌ها و توان و ظرفیت خود تحرکی اساسی در میدان اجرا را به نمایش بگذارد.

فیروزی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد:جناب آقای دکتر رییسی، یکسال از عمر دولت مردمی شما سپری شده است اما مردم همچنان چشم انتظار تحقق شعارهای دولت مردمی شما هستند. ریشه کنی فقر مطلق، رفع محرومیت و عدالت گستری، ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال، تک رقمی شدن تورم، کاهش هزینه‌های درمان، قطع وابستگی سفره مردم از دلار، ایجاد اشتغال و ده‌ها شعار دیگر وعده دولت مردمی است؛ کارنامه یکساله دولت شما با وجود توجیهاتی که داشته‌اید چشم اندازی روشنی را به نمایش نمی‌گذارد و بی شک با تیم کنونی، دولت موفق به تحقق شعارهای خود نخواهد بود، از دولت تک صدایی به گوش نمی‌رسد.

نماینده مردم فسا با اشاره بروکراسی اداری در دولت سیزدهم گفت: بروکراسی اداری همچنان نارضایتی ایجاد می‌کند و مردم چشم به معجزه تحولی شما دارند، لیکن می‌دانیم که عدم موفقیت جنابعالی هزینه ای به مراتب سنگین تر از دولت های پیشین برای کشور و نظام به همراه خواهد داشت، لذا لازم است تا زمان بیشتری از دست نرفته با یک ارزیابی مناسب از عملکرد مسئولان تا پایین ترین سطح، وزرا و مدیران ضعیف و فاقد کارآیی، جای خود را به مدیران قوی تر واگذار کنند .مدیران قوی و با تجربه و مسئولان کاریزماتیک علاوه بر تاثیر در پیشرفت امور، حضورشان آرامبخش مردم و تکیه گاه ایام سخت کنونی خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه ضمن طرح مشکلات آب شرب در کشور تاکید کرد: مشکل آب شرب به معضلی بزرگ در کشور تبدیل شده و صدای وا عطشای مردم در بسیاری از نقاط کشور به گوش می‌رسد ،اما برنامه مدونی نیز برای علاج این مشکل فراگیر کشور ارائه نمی‌شود ،بسیاری از صنایع، کارخانجات و سرمایه گذاران نیز در صورت تامین آب پایدار فعالیت های خود را شروع خواهند کرد، شاید اگر ساختار بودجه کشور با هدایت بخش مهمی از بودجه به سمت انتقال آب به مناطق مختلف کشور اصلاح شود، فضای سرمایه گذاری تولید ،اشتغال ،معیشت و اقتصاد متحول گردد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: پس از حذف ارز ترجیحی که با اصرار دولت صورت گرفت، دولت می‌باید بر اساس مصوبه مجلس قیمت‌ها را معادل قیمت‌های شهریور سال ۱۴۰۰ حفظ می‌کرد ،اما متاسفانه نه مصوبه مجلس توسط دولت درست اجرا شد و نه قیمت ها حفظ گردید. اکنون سفره کوچک مردم کوچک تر و بسیاری از کالاها از سفره مردم حذف شده است .

وی در ادامه یادآور شد: مشکل اشتغال همچنان مهم ترین مشکل جوانان بوده و میلیون‌ها جوان تحصیلکرده چشم به اقدامات سریع دولت دوخته‌اند ،مشکل اشتغال با ایجاد قرارگاه، ستاد کمیته و کمیسیون برطرف نمی‌شود،ایجاد اشتغال روشی ،منطقی علمی و اقتصادی دارد،لذا تا بخش خصوصی محترم شمرده نشود و توان بخش خصوصی پای کار نیاید و سرمایه گذاری تسهیل و از سرمایه گذار حمایت واقعی نشود،هیچ تحولی در اشتغال صورت نخواهد گرفت.

فیروزی در مورد دامداران کشور تصریح کرد:دامداران کشور این قشر مولد و پرتلاش در سخت ترین شرایط تاریخی کشور قرار دارند،کمبود و گران بودن نهادهای دامی، نگهداری آن را برای آنها سخت کرده و محدودیت صادرات و نابسامان بازار، شرایط فروش را برای آنان غیر ممکن کرده است نه توان نگهداری دام و نه امکان فروش آن را دارند.

وی با اشاره به اجرای صحیح طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: اجرای صحیح رتبه بندی فرهنگیان کما کان در هاله‌ای از ابهام است و تبدیل وضعیت کارکنان رسمی و غیر رسمی دولت و شرکت مخابرات بلاتکلیف باقی مانده است.

بازنشستگان در انتظار همسان سازی و تحول در حقوق خود هستند،مطالبه تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان غیر رسمی وزارت بهداشت که در ایام سخت کرونا ایثار گرانه برای حفاظت از جان و سلامتی مردم تلاش کرده اند بی پاسخ مانده و روزی نیست که جمعی از کارکنان دستگاه های اجرایی تعدیل نشوند و برای بازگشت به کار به نمایندگان مراجعه نکنند .

وی در ادامه افزود:بانک‌ها همچنان تسهیلات را با دشواری به تولیدکنندگان و مردم عادی می‌دهند ،که انتظار مردم، نخبگان برای تحول در نظام بانکی کشور تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

حجت آله فیروزی در پایان خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد: توان کم نظیر مجموعه‌های بزرگ عمرانی و اجرایی کشور از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که تجربه گرانقدر اجرای چند هزار پروژه مهم تخصیصی، ملی و منطقه‌ای را در کارنامه خود دارد توسط دولت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد،نمایندگان مجلس به جهت حضور مستمر و ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم ضربه گیر دولت و آرامبخش فضای سخت وسنگین کنونی کشور شده اند

محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان : برخی مدیران ضعیف با تنظیم آیین‌نامه‌ها، قانون خوب مجلس را با تلخی به خورد جامعه می‌دهند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: رئیس جمهور محترم؛ در زمان فعلی وجود تیمی مدّبر کنار شما که منجر به تصمیم قاطع و درست شود، ضرورتی انکار ناپذیر است. مجریان نمی توانند خود مشاوری خوب و اتاق فکری قوی باشند. مجری درگیر اجراست و همه چیز را خوب نمی بیند و نمی تواند رصد کند؛ اکنون وقت تصمیم های به موقع در اجرای قوانین است.

وی تصریح کرد: آیا از آئین نامه ابلاغی رتبه بندی که چه بلایی سر قانون آورد، اطلاع دارید؟ از کیفی سازی خودروی داخلی در رقابت با بازار جهانی چه خبر؟ حمایت سیستم های پولی و مالی و بانکی از تولید، در کدام نقطه قرار دارد؟ چرا تولید مسکن روستایی در کشور را تعطیل کرده اند؟ چرا هزاران خودور سنگین وارداتی که می تواند موتور حرکت تولید و جابجایی کالای مورد نیاز مردم و کاهش هزینه ها باشد، و اکثراً متعلق به قشر مظلوم راننده است را بلا تکلیف گذاشته اند؟ چرا سالم سازی ناوگان عمومی اتوبوس و تاکسی تعطیل شده است؟

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: چرا تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی و قراردادی در دستگاه ها که فاقد امنیت شغلی با پرداخت‌های نابرابر می باشد، به جایی نرسیده است؟ چرا حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی در موضوع همسان سازی در شرایط تورمی شدید به فراموشی سپرده شد؟

وی اضافه کرد: حال که در هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی هستیم، وقت حمایت درست از جامعه معلولین و سالمندان کشور و توجه به توانمندی آن ها نرسیده است؟

وحیدی با طرح این پیشنهاد افزایش حقوق ده درصدی کارکنان دولت با چه منطقی همراه بود، گفت: گرانی های کمر شکن و افزایش اجاره بهای مسکن برای کدام دسته از مدیران قابل درک است؟ آیا وقت آن نرسیده است که از کشاورز و دامدار تولید کننده با نظام قرارداد تضمینی خرید حمایت شود و دست دلال ها کوتاه شود.

وی تأکید کرد: این دست امور ربطی به روابط خارجی و دشمنی دشمنان ندارد، به تصمیم قاطع و به موقع نیاز دارد. مگر آن که شبکه هایی از مدیران غیر تحول گرا آدرس غلط بدهند یا قصد پوشش ضعف های قبلی خود را در عدم موفقیت دولت قوی و مردمی داشته باشند. مطمئن باشید با نام و مشخصات می توان اسم برد که برخی از این افراد معلوم الحال از موفقیت این دولت نگران هستند و همچنان مدیر هستند.

نایب رئیس فراکسیون راهبردی مجلس تأکید کرد: چرا برخی از انتقاد ناراحت و نگران می شوند و پرخاش می کنند؟ مگر هر کسی در سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ها نشست، عقل کل است که هر نقدی را بر نمی تابد؟ برخی اعتراضات و مطالبات ناشی از بی عدالتی ها؛ عدم رفتار عقلانی و تصمیمات پنهان و غیر شفاف در همه بخش های کشور و عدم توانایی در اقناع عمومی توسط مدیران تصمیم ساز است. همواره درستی یک تصمیم و یک اقدام به همراهی مردم توأم با اقناع آن ها بستگی دارد.

وی افزود: جناب آقای رئیس جمهور؛ همانگونه که در سفرتان به خراسان شمالی ملاحظه نمودید، استان در شاخص فقر و فلاکت رتبه دوم، شاخص امید به زندگی رتبه سی ام و در تورم رتبه دوم کشور و به دلیل عدم گردش های مالی صنایع بزرگ در بانک های استان و منابع مالی بانکی، آخرین استان کشور است، دستور فرمائید مصوبات سفر شما به موقع ابلاغ شده و اجرایی گردد، چرا که مردم استان از عدم اجرای مصوبات هیئت دولت در گذشته خاطره ی خوشی ندارند.

وحیدی اضافه کرد: اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی دارای تنش، اجرا و تکمیل طرح های فاضلاب و پساب و تکمیل سدهای نیمه تمام، اجرای فاز دوم پتروشیمی بجنورد، تکمیل فازهای شمش آلومینای جاجرم و عدم حمایت از برداشت از معادن دارای مجوز قانونی آن در تاش، اتمام بزرگراه ها و جاده های اصلی و فرعی، گلستان به بجنورد، میامی سنخواست بجنورد، راه های راز و جرگلان و مانه و سملقان، تا بلا تکلیفی راه آهن مشهد بجنورد گرگان، صنایع رها شده مثل سیمان سمنگان و منیزیم گرمه، نیروگاه خورشیدی جاجرم وگرمه، نمونه هایی از عدم اجرای مصوبات پیشین دولت ها است.

وی یادآور شد: چرا دستورات وزرا برای افزایش پرواز های فرودگاه بجنورد، تشکیل شهرستان مانه، بازگشایی بازارچه و گمرک مرزی پرسه سو راز و جرگلان، بر زمین مانده است. آقای رئیسی، خراسان شمالی ظرفیت بالایی در مدیران توانمند و مستعد شیعه و سنی دارد، ولی کاش آن را از سکوی پرتاب مدیران نورچشمی، سفارشی، غیر بومی و ترسو نجات دهید.

وحیدی تأکید کرد: ما باور داریم که کشور آینده ای روشن دارد و بن بست در کشور وجود ندارد و مسئولین کشور کار بلد هستند و البته اگر مدیریتی هم ضعیف است باید به سرعت آن را ترمیم نمود و به اهلش سپرد

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر: دعوت کردیم تا در مورد مذاکرات هسته‌ای به مجلس پاسخ بگویند؛ هیچکدام نیامدند

محمود عباس زاده مشکینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: همکاران گرامی؛ مهمترین پیام غدیرخم شایسته سالاری است.

نماینده مشکین شهر درمجلس با تاکید بر پرهیز از سپردن امور به افراد غیرمتخصص، افزود: می‌توان گفت در مدیریت، شایسته سالاری محور و رکن آموزه‌های اسلامی است، نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند:مَنِ اسْتَعْمَلَ عَامِلاً مِنَ الْمُسْلِمِینَ وَهُوَ یَعْلَمُ أَنَّ فِیهِمْ أَوْلَی‏ بِذلِکَ مِنْهُ وَأَعْلَمَ بِکتَابِ اللَّهِ وَسُنَّةِ نَبِیِّهِ فَقَدْ خَانَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَجَمِیعَ الْمُسْلِمِینَ؛ اگر در جامعه اسلامی کسی را در راس امری در وزارتخانه و در استان قرار بدهید که اولی‌تر، عالم تر و کارآمدتر از آن وجود داشته باشد، این خیانت به خدا و رسول خدا و جمع مسلمین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، تاکید کرد: امروز متاسفانه مطالبات مردم در حوزه اقتصاد، از مطالبات کلان در شهرستان‌ها و استان‌های غیر تهران به تامین نان خالی نزول پیدا کرده است؛ این چه مدیریتی است؟ آقایان اگر نمی توانند نان خالی سفره مردم را مدیریت کنند در کشوری به این عظمت و با این منابع، مدیریت را واگذار کنند.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای حفظ کرامت انسان ها، خروج آنها از فقر و ایجاد رفاه عمومی است، مطرح کرد: اخلاق نیز در رفاه عمومی رشد می کند؛ برای نیل به این منظور باید اقتصاد را اجتماعی کرد.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد:در قرن بیست و یکم ،مدیران ما در مقابل اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی،مقاومت می کنند.منابع احتکار شده را نمی‌توانند یا نمی‌خواهندبه مردم واگذار کنند.

عضو مجمع نمایندگان شمالغرب کشور با اشاره به حضور سرمایه گذار سوئیسی با 150 میلیون دلار،برای تاسیس بیمارستان در مشکین شهر در مدت 6 ماهه،مطرح کرد: هفته گذشته سرمایه گذار سوئیسی را به مشکین شهر دعوت کردیم، یک ساختمان نیمه تمامی که ۱۵ سال در دست وزارت علوم بوده و نیمه کار مانده و حتی نماد ناکارآمدی شده را برای ایجاد پیشرفته ترین بیمارستان خاورمیانه،تقاضا کرده است،ولی مسولان همکاری نکردند؛ مگر با این وضعیت می شود کشور را اداره کرد؟

نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس باید در مقابل این ناکارآمدی‌ها بایستد،بیان کرد: مجلس عصاره فضائل ملت است و نباید با دولت ،با وزیر و رئیس جمهور و با هیچکس تعارف داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عدم حضور معاون وزیر در کمیسیون متبوعش،ادامه داد: دوبار یک معاون وزیر را به کمیسیون دعوت می کنند تا در مورد مذاکرات هسته‌ای به مجلس پاسخ بگوید؛ هیچکدام نیامده‌اند؛اگر قرار باشد دولت، وزرا و رئیس جمهور به عصاره فضایل ملت پاسخگو نباشند، نشستن در این مجلس وقت تلف کردن است!

نماینده مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر مطالبات مردم منطقه آذربایجان،تصریح کرد: آذربایجان به قول مقام معظم رهبری ایران،سَر ایران است. آذربایجان دو مطالبه دارد یکی، در مورد فقر است در حالی که آذربایجان دریای فرهنگ و زبان است، دوم درباره نجات دریاچه ارومیه.

عضو مجمع نمایندگان شمالغرب کشور در مجلس با بیان اینکه آذربایجان یک پایه امنیت ملی کشور است،مطرح کرد: بی‌توجهی به دو مطالبه اصلی آذربایجان هزینه دارد و از مدیران کشور خواهش می کنم عنایت کنند؛ به خدا اگر عزمی باشد و توانی و توکلی؛ بهتر از این می شود کشور را اداره کرد.

همچنین تعدادی از نمایندگان تذکراتی به مسئولین برای بهبود امور کشور و حوزه انتخابیه دادند.

حسین‌پور در تذکر شفاهی: آیین‌نامه اجرائی قانون رتبه‌بندی فرهنگیان خلاف مصوبه مجلس است

بهروزی فر در تذکر شفاهی:رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی کند

شریعتی در تذکر شفاهی: دولت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند

بشیری در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور:۳۷ قلم خوراکی پرمصرف ۵۱ درصد تورم داشته است

فرهاد بشیری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از اینکه معیشت و اقتصاد مردم با مشکل مواجه است، گفت: ۳۷ قلم خوراکی پرمصرف، ۵۱ درصد تورم داشته است و در این رابطه نیاز به اقدام جدی و برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسانه توسط تیم اقتصادی دولت دارد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای کاهش قیمت‌های خوراکی باید اقدام فوری انجام شود، در جلسه دولت و مجلس تأکید کردیم که تیم اقتصادی دولت در رابطه با اداره امور اقتصادی کشور موفق نبوده است به طور حتم باید در تیم اقتصادی دولت تجدیدنظر شده و افراد ناکارآمد از تیم اقتصادی دولت خارج شوند.

وی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: شما گفتید قیمت دارو افزایش نمی‌یابد، اما اکنون شاهد افزایش قیمت دارو هستیم و مردم با مشکل جدی مواجه شده‌اند در این رابطه باید فکر اساسی شود.

حسینی در تذکر شفاهی: انتقاد از نوع نامگذاری خودروها توسط خودروسازان داخلی
 
سید مرتضی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 تیرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به رئیس جمهور، اظهار داشت: مشکلات بازنشستگان افزایش یافته و لازم است حقوق آن ها اصلاح شود و هرچه سریع تر ساماندهی شود.

نماینده مردم میانه در مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از نوع نامگذاری خودروها توسط خودروسازان داخلی، گفت: اسامی که روی خودروها گذاشته می شود مطابق با فرهنگ ایرانی نیست و به نام های خارجی شبیه است

درخشان در تذکر شفاهی:طولانی شدن فرآیند جذب پذیرفته شدگان سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی توجیه ندارد

پاشایی بهرام در تذکر شفاهی: انحرافات در آئین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی اصلاح شود

رئیسی در تذکر شفاهی: سازمان برنامه نسبت به سیل زدگان سال ۱۴۰۰ بی توجه است

انتقاد نماینده چابهار از بی‌توجهی مسئولان وزارت راه به جاده‌های سیستان و بلوچستان

شکرالهی در تذکر شفاهی: وزارت کشور در تقسیمات کشوری جنوب استان کرمان شاخص‌های کارشناسی را مدنظر قرار دهد

آزاد در تذکر شفاهی: هنوز خسارات سیل شهرهای خور و بیابانک پرداخت نشده است

محسنی بندپی در تذکر شفاهی: کمیته بررسی علل خروج نخبگان از کشور تشکیل شود

محمدعلی محسنی بندپی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با بیان اینکه مهمترین منبع توسعه هر کشور به توسعه نیروی انسانی آن ها وابسته است، گفت: کارشناسان معتقدند تا 70 درصد توسعه به نیروی انسانی وابسته است و تنها 30 درصد به نقش سایر منابع بستگی دارد لذا بر همین مبنا جذب نخبگان در دستورکار بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه قرار گرفته است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس افزود: آمار خروج اعضای هیات علمی دانشگاه ها و تحصیلکردگان در کشور به ویژه در 2 سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته و این آمار برای حال و آینده کشور نگران کننده است لذا از وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه ها درخواست دارم که با قید دوفوریت نسبت به تشکیل کمیته ای جهت بررسی اموال و علل خروج نخبگان اقدام کنند تا بتوانیم پیشگیری لازم را انجام دهیم

رضوانی در تذکر شفاهی: شرکت مخابرات به تعهدات خود در قبال بازنشستگان عمل کند

آزادیخواه در تذکر شفاهی:۱۵ اشکال بر آیین نامه اجرایی رتبه بندی وارد است

موسوی در تذکر شفاهی:طولانی بودن صف نان در استان گردشگری اردبیل در شأن مردم نیست

رحیمی مظفری در نطق میان دستور: تورم قوانین بالاترین درد سیستم اجرائی کشور است

در نهایت عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه 26 تیرماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت 12 و 2 دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز یکشنبه 2 مرداد ماه رأس ساعت 7:45 خواهد بود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها