خانه » همه » مذهبی » انحرافات جنسى کدامند و راه های درمان آنها چیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

انحرافات جنسى کدامند و راه های درمان آنها چیست؟

غریزه جنسی یکی از مهم‌ترین غرایز بشر و عامل بقای نسل آدمی است. اسلام ارضای غریزه جنسی را تنها در پرتو ازدواج امری پسندیده به حساب آورده و بر آن تأکید ورزیده است تا انسان‌ها نیازهای جنسی خود را از طریق روابط زناشویی با همسر خویش ارضا کنند.

 

انحراف جنسی از دیدگاه اسلام ، به رفتارهای جنسی خارج از قوانین شرعی و اسلامی گفته می‌شود این چنین رفتار هایی خلاف فطرت انسانی است و غالبا توأم با نگرانی و اضطراب است که از جمله آن ارتباط جنسی (اعم از نگاه های شهوت آلود ،رد و بدل کردن کلمات شهوت آلود، لمس و بوسیدن از روی شهوت و آمیزش) است. آثار هر یک از انحرافات جنسی و اخلاقی در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان چنان آسیب‌رسان است که موجب اختلالات روحی و روانی خواهد شد.

 

انسان تا هنگام مرگ توان اصلاح نفس و رفع و دفع این عوامل و نجات از انحراف را داراست. ولی این کار در جوانى بسیار آسانتر، و با ارزش تر از دوران پیرى است، زیرا در گذر زمان رذایل و عادات زشت ریشه‏دارتر مى‏شوند و قلع و قمع آنها بسى دشوارتر است.

 

برخی از راه های مبارزه با انحرافات جنسی و درمان آن عبارتند از:

 

توجه به مفاسد و مضرات گناه و انحرافات جنسی، توجه به ارزش والای شخصیت خود، توجه به مقام عظیم خداوند و رعایت کردن دستورهای او، توجه به ارزش مبارزه با گناه و هوای نفس، ارضای غریزه جنسی از راه حلال (ازدواج دائم یا موقت)، دوری کردن از محیط های خلوت و پرکردن اوقات فراغت با برنامه هایی هم چون مطالعه، ورزش، قرائت و حفظ قرآن، عبادت، روزه گرفتن، ارتباط با افراد متدین و خود ساخته و…

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها