خانه » همه » مذهبی » انسان ، وحی و دیدن فرشتگان

دانلود کتاب های امتحان شده

انسان ، وحی و دیدن فرشتگان


انسان ، وحی و دیدن فرشتگان

۱۳۹۸/۰۳/۰۹


۶۶۳ بازدید

سلام اگرازخداطلب کنى به وسیله وحى توراکمک کنددرموردامرىاگرفرشته اىببینىدلیل براین است که فرشته وحىاست یاخیال؟ممنون مىشم پاسخ دهید.

پاره اى از معارف و حقایق تنها از طریق وحى آسمانى در اختیار بشر قرار مى گیرد و شاهباز خرد و دانش بشرى به تنهایى توان پرواز در آن ساحت را ندارد.
«اتین ژیلسون» در تبیین فلسفه «توماس آکویناس» مى نویسد:
«آیا خدا روا مى بیند که حقایق فلسفى قابل قبول عقل را از طریق وحى به مردم افاضه کند؟ جواب این است که هرگاه این حقایق در زمره امورى باشد که علم بدان ها براى نجات بشر ضرورت دارد، چنین افاضه اى حاصل مى شود. اگر جز این مى بود، این حقایق و نجاتى که مشروط بدان هاست منحصر به تعداد محدودى از مردم مى شد و دیگران خواه به سبب حرمان از نور فطرى عقل، خواه به دلیل فقدان فراغ و فرصت براى بحث و فحص، خواه به جهت عدم جرأت به مطالعه و تحقیق از این موهبت محروم مى ماندند. علاوه بر این، کسانى هم که قادر به تحصیل این حقایق بودند رنج فراوان در این راه مى بردند و مدت مدیدى از عمر آنان در تفکر مى گذشت، و اکثر ایام حیات شان در جهلى که مى توانست منشأ خطر باشد سپرى مى شد»
اتین ژیلسون، روح فلسفه قرون وسطى، ترجمه ع. داودى، ص 53، تهران: شرکت انتشارات علمى و فرهنگى، چاپ دوم، 1370.
با توجه به مقدمات یاد شده و نیز انواع وحی غیر تشریعی که گاهی به زنبور عسل نیز اطلاق شده اصل امکان آن وجود دارد.
با تعریف دانشمندان از فرشتگان و در عالم تجرد دانستن آنها امکان دیدن فرشته برای ما ناممکن و استدلال عقلی بر آن وجود ندارد .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها