خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » انس جهانی طلا چگونه بر بازار ایران تاثیر می‌گذارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

انس جهانی طلا چگونه بر بازار ایران تاثیر می‌گذارد؟

فرارو– قیمت انس جهانی طلا بعد دلار دومین عامل تاثیرگذار در بازار سکه و طلا داخلی است. در یک ماه گذشته قیمت دلار حوالی مرز ۲۸ هزار تومان نوسان محدودی داشته و پالس اثربخشی به سکه و طلا نداده، اما وضعیت قیمت انس جهانی طلا و تاثیر آن روی قیمت سکه و طلا خودمان قابل توجه است.

به گزارش فرارو، در یک ماه گذشته روز ۲۹ فروردین قیمت انس جهانی طلا تا قله هزار و ۹۸۱ دلار بالا رفت و همان روز قیمت سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. رقمی که بالاترین سطح قیمت سکه امامی در یک ماه گذشته محسوب می‌شود. بعد آن روز نوسان محدود دلار ادامه پیدا کرد، اما قیمت انس جهانی با شیب ملایمی در مسیر نزولی قدم برداشت و باعث شد قیمت سکه امامی هم ارزان شود. روز ۱۲ اردیبهشت قیمت انس جهانی به کف یک ماه اخیر خود رسید، هزار و ۸۶۳ دلار معامله شد و در بازار داخلی سکه امامی را ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خرید و فروش کردند.

قیمت انس جهانی طلا

به گزارش فرارو، قیمت انس جهانی طلا در یک ماه گذشته حدود دو‌ونیم درصد کاهش پیدا کرده است. قیمت انس جهانی طلا چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت روی پله هزار و ۸۸۲ دلار ایستاد درحالی که ۱۵ فروردین امسال قیمت انس جهانی طلا هزار و ۹۳۰ دلار بود. در این مدت بالاترین قیمت انس جهانی طلا روز ۲۹ فروردین هزار و ۹۸۱ دلار به ثبت رسید و رقم هزار و ۸۶۳ دلار که روز ۱۲ اردیبهشت تثبیت شد، کمترین قیمت انس جهانی طلا محسوب می‌شود.

با این حال بازدهی سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله انس جهانی طلا مثبت بوده است. قیمت انس جهانی طلا روز ۱۵ بهمن پارسال هزار و ۸۰۷ دلار بود و به این ترتیب بازدهی سه‌ماهه آن حدود مثبت چهار درصد برآورد می‌شود. شش ماه پیش یعنی ۱۵ آبان پارسال قیمت انس جهانی طلا هزار و ۸۱۸ دلار بود و حالا با رسیدن این رقم به هزار و ۸۸۲ دلار، بازدهی شش‌ماهه انس جهانی طلا حدود مثبت سه‌ونیم درصد است. بازدهی یک‌ساله انس جهانی طلا هم حدود مثبت شش درصد است. ۱۴ اردیبهشت پارسال انس جهانی طلا هزار و ۷۷۸ دلار خرید و فروش می‌شد.

قیمت انس جهانی طلا در یک ماه گذشته

قیمت انس جهانی طلا ۱۵ فروردین

قیمت انس جهانی طلا ۱۴ اردیبهشت

بیشترین قیمت انس جهانی طلا

کمترین قیمت انس جهانی طلا

تغییر قیمت انس جهانی طلا

بازدهی انس جهانی طلا

هزار و ۹۳۰ دلار

هزار و ۸۸۲ دلار

هزار و ۹۸۱ دلار

هزار و ۸۶۳ دلار

۴۸ دلار کاهش

منفی دو‌ونیم درصد

قیمت انس جهانی طلا و سکه

قیمت سکه و طلا در بازار داخلی تحت تاثیر دو عامل قرار دارد؛ نرخ دلار و قیمت انس جهانی طلا. تقریبا یک ماه از درجا زدن قیمت دلار حوالی مرز ۲۸ هزار تومان می‌گذرد و اثر مهمی از تحولات بازار ارز در قیمت سکه و طلا دیده نمی‌شود، اما در همین مدت قیمت انس جهانی باعث بالا و پایین شدن محدود قیمت‌ها در بازار طلا داخلی شده است.

در یک ماه گذشته اوج قیمت انس جهانی طلا روز ۲۹ فروردین هزار و ۹۸۱ دلار بوده. اتفاقا همان روز قیمت سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، به بالاترین سطح یک‌ماه اخیر خود رسید و قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۱۳ هزار تومان بود. همزمان با رسیدن قیمت انس جهانی طلا به کف هزار و ۸۶۳ دلار در روز ۱۲ اردیبهشت، قیمت سکه امامی هم در مسیر نزولی قرار گرفت و به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. هرچند کف قیمت سکه امامی در یک ماه گذشته ۱۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان بوده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها