خانه » همه » مذهبی » انهدام ناو شبیه‌سازی شده آمریکا خبر اول رسانه‌های جهان

انهدام ناو شبیه‌سازی شده آمریکا خبر اول رسانه‌های جهان


انهدام ناو شبیه‌سازی شده آمریکا خبر اول رسانه‌های جهان

۱۳۹۳/۱۲/۰۶


۱۲۰ بازدید

انهدام ناو شبیه‌سازی شده آمریکا خبر اول رسانه‌های جهان

در نخستین روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) که در منطقه خلیج فارس برگزار شد، انهدام ماکت شبیه‌سازی شده ناو هواپیمابر آمریکایی در صدر اخبار خبرگزاری‌های جهان قرار گرفت.

نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در تنگه هرمز و خلیج فارس با رمز یا محمد رسول‌الله(ص) و با فرمان سردار سرلشکر جعفری آغاز شد.

در نخستین مرحله از رزمایش ۱۷ موشک کروز و بالستیک از شناورها، بالگردها و سامانه‌های ساحلی نیروی دریایی سپاه شلیک شد.

انهدام ناو شبیه‌سازی شده آمریکا خبر اول رسانه‌های جهان

در نخستین روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) که در منطقه خلیج فارس برگزار شد، انهدام ماکت شبیه‌سازی شده ناو هواپیمابر آمریکایی در صدر اخبار خبرگزاری‌های جهان قرار گرفت.

نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در تنگه هرمز و خلیج فارس با رمز یا محمد رسول‌الله(ص) و با فرمان سردار سرلشکر جعفری آغاز شد.

در نخستین مرحله از رزمایش 17 موشک کروز و بالستیک از شناورها، بالگردها و سامانه‌های ساحلی نیروی دریایی سپاه شلیک شد.

4 موشک بالستیک بوده که از این چهار فروند دو فروند موشک خلیج فارس و دو فروند موشک‌های زلزال و فاتح بودند.

در مرحله آغازین این رزمایش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سرلشکر رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند.

این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس و با محوریت قرارگاه دریایی خاتم 2 برگزار می‌شود و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات می‌پردازند.

« مین‌گذاری» تنگه هرمز توسط ده‌ها فروند شناور نیروی دریایی سپاه

عملیات مین‌ریزی توسط ده‌ها فروند شناور نیروی دریای سپاه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) و در منطقه تنگه هرمز صورت گرفت.

در این مرحله حدود 30 فروند شناور نیروی دریایی سپاه اقدام به انجام عملیات مین‌ریزی در محدوده تنگه هرمز کردند.

این اقدام با سرعتی بسیار بالا و در زمانی کم انجام شد و از این تاکتیک می‌توان در مواقع بحرانی علیه تهدیدات احتمالی بهره ‌برد.

پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور

نیروی دریایی منهدم شد

در آغاز مرحله دوم رزمایش سپاه، پهپادهای هدف توسط 100 فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد.

این پهپادها توسط موشک‌های دوش‌پرتاب میثاق و توپ‌های نصب شده روی قایق‌های تندرو منهدم شد.

ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی با موشک‌های سپاه منهدم شد

همچنین در ادامه برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه در تنگه هرمز ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی که توسط نیروی دریایی سپاه ساخته شده بود طی عملیاتی همه‌جانبه مورد اصابت صدها راکت و ده‌ها فروند موشک قرار گرفت و منهدم شد.

این ماکت در ابعادی واقعی ساخته شده و توسط ده‌ها فروند شناور تندرو مورد اصابت قرار گرفت.

همچنین چند موشک کروز و دو موشک بالستیک نیز به این هدف اصابت کرد.

در ادامه قایق‌های تندرو سپاه موفق شدند با تهاجم به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی، با شلیک 400 فروند راکت 107 میلیمتری و شلیک‌ موشک‌های نصر از روی قایق‌های تندرو سپاه، این ناو را منهدم کنند.

شلیک موفقیت‌آمیز 2 موشک کروز نصر

برای نخستین بار در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه، موشک کروز نصر از بالگردها به ناو هواپیمابر شلیک شد.

همچنین موشک بالستیک با برد 270 کیلومتر برای انهدام اهداف متحرک شلیک شد.

در این مرحله از رزمایش از شناورهای جدید ذوالفقار سپاه رونمایی شد.

شلیک موشک‌های فاتح 110 علیه اهداف ثابت زمینی

موشک‌های فاتح 110 و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی به هدفی در یک جزیره غیرمسکونی به فاصله 270 کیلومتر در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم شلیک شد.

شلیک با موفقیت موشک دوربرد و بالستیک «خلیج فارس»

موشک دوربرد و بالستیک «خلیج فارس» نیز در رزمایش پیامبر اعظم سپاه با موفقیت شلیک شد.

همچنین هدف دریایی متحرک با دو موشک بالستیک با برد 270 کیلومتر در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه در منطقه خلیج فارس منهدم شد.

موشک هوشمند و بالستیک «خلیج فارس» یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت و به صورت کروز عمل می‌کردند اما «خلیج فارس» با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

شعاع برد عملیاتی این موشک 300 کیلومتر است که در آینده نزدیک نسل جدید آن با بردی بیشتر تولید خواهد شد.

موشک «خلیج فارس» به صورت هدایت ترکیبی عمل کرده به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل می‌کند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود 650 کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.

سوخت موشک «خلیج فارس» جامد است و این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

تصرف ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروهای ویژه

پس از انهدام کامل ناو هواپیمابر شبیه‌سازی شده با انجام عملیات شلیک موشک و راکت، تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی سپاه با انجام عملیات هلی‌برن و از طریق شناورهای ویژه این ناو هواپیمابر را به تصرف کامل درآوردند.

این بخش از رزمایش توسط بالگردها و شناورهای ویژه نیروی دریایی سپاه صورت گرفت.

مدل شبیه‌سازی شده ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروهای ویژه و تکاورهای نیروی دریایی سپاه به وسیله بالگرد و دو شناور تصرف شدند.

بازتاب در رسانه‌های‌جهانی

رزمایش سپاه پاسداران در تنگه هرمز و انهدام ماکت شبیه‌سازی شده ناو هواپیمابر آمریکایی با موشک‌های سپاه در صدر اخبار خبرگزاری‌های منطقه و جهان قرار گرفت.

در این رابطه خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت: شناورهای سپاه ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دادند.

در گزارش «آسوشیتدپرس» آمده که «تلویزیون ایران تصاویر مانور نظامی در تنگه هرمز را نشان داد که در این تصاویر شلیک چهار موشک دیده ‌می‌شود که سه تا از آنها به ناو برخورد کرده است».

در ادامه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» و «خبرگزاری رویترز» هم از دیگر رسانه‌هایی بودند که به سرعت خبر رزمایش سپاه پاسداران و هدف قرار گرفتن ماکت ناو آمریکایی را بازتاب دادند.

در همین رابطه پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» نیز با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم(ص)، این رزمایش را تمرین نظامی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» نیز با اشاره به خبر خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در رابطه با آغاز رزمایش پیامبر اعظم(ص) به تحلیل این رزمایش سپاه پاسداران پرداخت.

همچنین خبرگزاری شینهوا درباره رزمایش پیامبر اعظم‌(ص) گزارش داد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه رزمایش دریایی خود در آبراه استراتژیک تنگه هرمز را آغاز کرد».

رژه شناورهای تندرو و 50 خودرو

حامل موشک‌های کروز

در آخرین مرحله از روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدها فروند شناور تندرو و ده‌ها فروند ناوچه موشک‌انداز و 50 سامانه موشکی ساحل به دریا به صورت متحرک از مقابل جایگاه اصلی رزمایش رژه رفتند.

در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) که در تنگه هرمز و توسط نیروی دریایی سپاه آغاز شد، سه فروند جنگنده اف 4 نیروی هوایی ارتش از مقابل جایگاه رژه رفتند.

پایگاه هوایی این جنگنده‌ها تحت کنترل عملیاتی قرارگاه سپاه برای اجرای این رزمایش بود.

رژه چندین فروند بالگرد شاهد مسلح

به موشک کروز نصر

به گزارش فارس، همچنین چندین فروند بالگرد شاهد مسلح به موشک کروز نصر و پهپادهای مختلف سپاه از جمله پهپاد شاهد 129 از مقابل جایگاه رژه رفتند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد