خانه » همه » مذهبی » اهمیت تزکیه قلب در سلوک

اهمیت تزکیه قلب در سلوک


اهمیت تزکیه قلب در سلوک

۱۳۹۸/۰۴/۲۴


۸۱۸ بازدید

باسلام.بنده پسری ۱۷ ساله ام به خاطر زیبایی و خوشتیپ بودنم دختران زیادی به سمت من کشیده میشوند بنده نیز به انها اعتنایی نمیکنم((درضمن با اخلاق و عرفان اشنایی کامل دارم))بنده چیکار کنم تا با مقابله با این گناه به خداوند نزدیک تر شوم و خدا منو بخرد؟؟اخه واقعا وسوسه گناه داره بهم فشار میاره…لطفا کامل توضیح دهید

دوست گرامی. یکی از دانشجویان از بنده سوال کرد: چگونه شاه کلید زندگیمان را پیدا کنیم و به درجات بالای معنویت برسیم؟
در پاسخ به این سوال جالب به ایشان گفتم: دوست گرامی. شاه کلید زندگی و رسیدن به درجات بالای معنوی برای انسان، تزکیه و تعالی قلب است. خدای متعال به ما یک قلب معنوی داده است و این امانت الهی است و در روز قیامت از ما قلب سلیم می خواهد.
سعی کنید قلب معنوی خود را بشناسید و آنرا روی میز کار خود قرار دهید و نیروهایی که رویش تاثیر مثبت و منفی می گذارند را شناسایی کنید و نیز روش تزکیه و پاکسازی و تعالی یافتن آنرا بیاموزید و عزم و اراده خود را برای خودسازی و سلوک قلبی تقویت نمایید و عملا مشغول شستن آن با آب توبه و جلا دادن آن با عبادت و بندگی خدا شوید، تا به فضل خدا به خواسته های معنوی خود برسید و به رضایت و محبت خدا نزدیک شوید.
آنچه نوشته اید مربوط به نیروهای شیطانی است که شما را در محاصره دارند. از شیطان و نیروهای شیطانی دوری کنید و تمام فکر و ذکر خود را روی اصلاح قلب خود متمرکز نمایید و دائم به یاد خدا باشید چرا که قلب انسان با یاد خدا به آرامش و تعالی می رسد.
موفق باشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد