خانه » همه » مذهبی » اگر اسم امام سجاد علی اوسط است چرا شیعیان از علی اوسط برای نامگذاری فرزندان خود استفاده نمیکنند درحالیکه نام های علی اصغر و علی اکبر به کرات مورد استفاده قرار گرفته است

دانلود کتاب های امتحان شده

اگر اسم امام سجاد علی اوسط است چرا شیعیان از علی اوسط برای نامگذاری فرزندان خود استفاده نمیکنند درحالیکه نام های علی اصغر و علی اکبر به کرات مورد استفاده قرار گرفته است

جواب اجمالی :
در برخی از نقاط کشور استفاده می‌شود اما برای فامیل بیشتر استفاده شده تا اسم به تنهایی.
بله نام امام سجاد(ع) هم مثل دو برادر دیگرشان علی بوده است و در کتب و منابع معروف به علی بن الحسین(ع) است که به علت پرداختن به ادعیه و مناجات و بکا و گریه معروف به سجاد است . و نام سجاد در میان شعیان مرسوم و معروف است .
در باره سن فرزندان امام حسین(ع) در منابع اختلاف وجود دارد . برخی امام سجاد(ع) را برادر بزرگتر و برخی علی اکبر را برادر بزرگتر دانسته اند .
گفته می شود ، امام حسین(ع) نام فرزندان پسر خود را علی گذاشت و چون سه فرزند پسر به نام علی داشت ، پسر بزرگتر معروف به علی اکبر ( شهید در کربلا ) و فرزند وسطی علی اوسط معروف به سجاد و فرزند کوچک ( طفل رضیع و شیر خواره – کمتر از دو سال احتمالا شش ماهه شهید در کربلا ) معروف به علی اصغر بود . در میان شعیان نام گذاری فرزندان پسر بیشتر، به علی اکبر و سجاد و علی اصغر مرسوم است .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها