خانه » همه » مذهبی » اگر جلوی نفوذ دشمن را نگیریم عاشورا تکرار می‌شود

اگر جلوی نفوذ دشمن را نگیریم عاشورا تکرار می‌شود


اگر جلوی نفوذ دشمن را نگیریم عاشورا تکرار می‌شود

۱۳۹۴/۰۸/۰۲


۶۱ بازدید

اگر جلوی نفوذ دشمن را نگیریم عاشورا تکرار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی حادثه عاشورا را حاصل نفوذ پنجاه ساله آل سفیان در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر دشمن در میان ما نفوذ کند وضعیت مردم همانند کوفیان شده و حادثه کربلا تکرار می شود.

اگر جلوی نفوذ دشمن را نگیریم عاشورا تکرار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی حادثه عاشورا را حاصل نفوذ پنجاه ساله آل سفیان در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر دشمن در میان ما نفوذ کند وضعیت مردم همانند کوفیان شده و حادثه کربلا تکرار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم شب دهم محرم هیأت فاطمیون که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در ادامه شرح زیارت جامعه کبیره اظهار داشت: در فرازی از این زیارت می خوانیم به وسیله شما ذلت از گردن ما برداشته می شود و به واسطه شما بر روی زمین گیاه می روید؛ یعنی اگر اهل بیت(ع) نبودند اصلا موجود زنده ای به وجود نمی آمد.

وی با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) نیز در پیشگاه پروردگار چنین جایگاهی دارد، گفت: امام حسین(ع) خیلی مرد بود که با داشتن چنین قدرتی باز هم حاضر شد به خواست خدا با آن وضعیت کشته شود و از قدرت خدا دادی اش علیه دشمن استفاده نکند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان داشت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر آمده بود نه برای جهاد زیرا در جهاد همراه کردن زن و فرزندان لازم نیست، اصلا کار حضرت جهاد اصطلاحی نیست؛ برخلاف جهاد که محدودیت هایی دارد، در امر به معروف و نهی از منکر کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد همه باید شرکت کنند.

تارک نهی از منکر شریک عاصی است

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر بسیار کمرنگ است، گفت: برخی از ما حاضریم پشت سر افراد نقد کنیم اما به خودش نمی گوییم؛ کسی که نهی از منکر نمی کند در گناه عاصی شریک است.

وی روحیه انتقاد پذیری را در جامعه ضعیف خواند و ابراز داشت: این از آثار دوری از امر به معروف و نهی از منکر است؛ اگر این واجب الهی ترک نمی شد همه یاد می گرفتند که باید عیوب خود را از دیگران بپذیرند و اصلاح کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی به عبارت«سَجِیَّتُکُمُ الکَرَمُ»اشاره کرد و گفت: وقتی می گوییم کسی کریم است یعنی همه خوبی ها و فضائل در او جمع است؛ نقیض واژه کریم لؤم است، گاهی فردی قدرتی هم ندارد اما بزرگوار و کریم است اما برخی با اینکه قدرت دارند مشخص است که این جایگاه مناسب او نیست.

رد امان نامه از سوی حضرت ابوالفضل ناشی از روحیه کریمانه او است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: علامه طباطبایی می فرماید «کریم» معادل فارسی دقیقی ندارد اما اجمالا می توان گفت کریم به کسی می گویند که آنقدر بزرگوار است که نمی توان او را با مال دنیا خرید؛ حضرت ابوالفضل(ع) امان نامه را نپذیرفت چراکه روحیه کریمانه و بزرگ منشانه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی یکی از خصلت های امام زمان(عج) را کریم بودن دانست و گفت: حضرت اگر توبه هم می کند به خاطر من و شما توبه می کند؛ تا این اندازه حضرت به فکر ما هستند؛ اینکه ما به ایشان «آقا» می گوییم ناظر به همین کرامت است.

وی در تبیین روایتی در شرح عظمت جایگاه اهل‌ بیت(ع) نزد خداوند، ابراز داشت: حضرت می فرماید ما اهل بیت نورهایی بودیم در اطراف عرش؛ خداوند به ما امر فرمود که او را تسبیح کنیم، ملائکه هم از ما آموختند و به تسبیح پروردگار مشغول شدند، سپس از آن عالم به زمین آمدیم و اهل زمین نیز تسبیح کردن خدا را از ما آموختند.

هر چه داریم از اهل بیت است

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با اشاره به آیه« یُسَبِّحُ لله مَا فِی السَّماواتِ وَ مَا فی الارضِ» گفت: موجودات زمین تسبیح کردن خداوند را از اهل بیت(ع) یاد گرفته اند؛ اگر راه درستی برای پیمودن هست ما آن را از امام آموخته ایم ما باید قدر این معلمان بشریت را بدانیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به روایت «کلنا سفینة النجاة»گفت: حضرت می فرماید همه ما کشتی جنات هستیم اما کشتی حسین(ع) وسیع تر و سریع تر است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی به شرح اجر قرائت زیارت عاشورا در این روز پرداخت و اظهار داشت: فردا این فرصت را از دست ندهید که با سرو پای برهنه زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام بخوانید.

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین پایانی می گفت صبح روز عاشورا دلم عجیب گرفته بود از خانه بیرون رفتم به قصد زیارت حضرت معصومه(س) به قبرستان ابوالحسین رفتم در گوشه قبرستان دیدم علامه طباطبایی با سر و پای برهنه مشغول خواند زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام است.

شیوه زیارت عاشورا خوانی علامه طباطبایی

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مرحوم پایانی می گوید پس از اتمام نماز زیارت نزد علامه رفتم؛ پرسیدند امروز چه روزی است؟ گفتم عاشورا، فرمود نه امروز روزی است که زمین و زمان بر حسین(ع) خون گریه می کنند بعد فرمود می خواهی ببینی؟ بدهم، گفتم بله؛ کلوخی از روی زمین برداشت و در مشتش فشرد دیدم از آن خون می چکید.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) برترین خلق خدا بود که همه چیزش را برای خدا گذاشت؛ جان خودش، فرزندانش و حتی عزت خود را هم در راه خدا داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان داشت: علامه طباطبایی می فرمود وقتی زیارت عاشورا می خوانم و به عبارت «و آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَی ذَالِک» می رسم می ترسم از خواندن آن چراکه می گویم نکند من هم شریک جرم آنهایی باشم که امام حسین(ع) را کشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به انحراف شدید جامعه اسلامی پس از پیامبر(ص)، گفت: وضعیت آنقدر خراب شد که حدود50 سال آل ابی سفیان در شام حاکمیت داشت؛ بعد از داستان کربلا در کوفه دیدند که پیرزنی گفت من در کربلا نبودم اما از همان درب خانه سنگی را به سمت کربلا پرتاب کرد تا با یزیدیان همراهی کرده باشد.

عاشورا در پی نفوذ دشمن در جامعه اسلامی اتفاق افتاد

وی افزود: اگر دشمن در میان ما نفوذ کند وضعیت مردم همانند کوفیان شده و حادثه کربلا تکرار می شود؛ باید جلوی نفوذ دشمن را گرفت و ایمان فرزندان این مرز و بوم را تقویت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی به آثار مخرب جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا در خانه خودمان جنگ رو در رو با تک تک فرزندان ما به راه انداخته است؛ «قُوا انفسَکُم وَ اهلِیکُم نَاراً»مراقب ایمان خود و فرزندانتان باشید، یکی از لوازمش این است که هرچه زودتر شرایط را برای ازدواج آنها فراهم کنید.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در بیان علت دشمنی آمریکا با ایران، ابراز داشت: هر انقلابی در دنیا رخ داد معمولا چند سالی طول نکشید که از محتوا خالی شد، تنها انقلاب اسلامی توانسته بیش از 30 دهه ایستادگی کند؛ اگر آنها موفق شوند این انقلاب را زمین بزنند می توانند جلوی بسیاری از انقلاب هایی که با الگوبرداری از انقلاب ما در حال شکل گیری است را بگیرند.

مبادا غرق در فضای مجازی شوید و اندوخته محرم را از دست بدهید

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی گفت: مبادا فضای مجازی اندوخته ای که در دهه محرم جمع کرده اید را از شما بگیرد؛ تصور نکنید اگر از این وسایل استفاده نکنید عقب مانده هستید؛ این چیزها موجب رشد انسان نمی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اصحاب سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا خوشحالی می کردند، گفت: آنها می دانستند که درست به چه کار بزرگ و ماندگاری را رقم خواهند زد؛ خدا را شکر امام حسین(ع) چنین یارانی داشتند که مایه فخر حضرت زینب(س) بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی حالات یاران امام حسین(ع) را در شب عاشورا عجیب توصیف کرد و افزود: خداوند به ما نیز فهم و معرفت درک امام زمان و ولایت را به ما بدهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه راه امام حسین(ع) پایدار و ادامه دار است، گفت: هنوز هم برای کسانی که بخواهند به آن حضرت اقتدا کنند این راه وجود دارد و تا روز قیامت نیز خواهد بود.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد