خانه » همه » مذهبی » ایا با وجود افرادی مانند ایت‌الله قاضی و ایت الله بهجت رحمه‌الله علیهما و امثال اینها فردی مثل من چگونه امکان دارد جز ۳۱۳ نفر یار امام زمان شوم؟

دانلود کتاب های امتحان شده

ایا با وجود افرادی مانند ایت‌الله قاضی و ایت الله بهجت رحمه‌الله علیهما و امثال اینها فردی مثل من چگونه امکان دارد جز ۳۱۳ نفر یار امام زمان شوم؟

امید یاری دادن به حضرت صاحب الزمان روحی فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف از برترین عبادات است.
عموم شیعیان و ارادتمندان که در طول حرکت امام مهدی علیه السلام به ایشان ملحق می‌شوند.
طبق فرمایش امام صادق علیه السلام یکی از سه رکن پیروزی امام مهدی ارواحنا فداه مؤمنان هستند. و این مؤمنان کسی نیستند مگر همان منتظران راستین که دوران غیبت را به نیکی سپری کرده‌اند؛ کسی نیستند مگر زمینه‌سازان ظهور که در آستانة برانگیخته شدن حضرت به وظایف خود به شایستگی عمل کرده‌اند.
یارانى فداکار که با آشنایى نسبت به برنامه ها و اهداف و اعتقاد به آنها تا آخرین لحظه، از رهبر و انقلاب دست بر ندارند و آماده هر گونه فداکارى باشند. تا آخرین لحظه فداکارى کنند. این جمعیت خالص و مخلص، نقش جدى و قابل توجهى در رهبرى سپاه و فتح کشورها و اداره مناطق و سرزمین ها ایفا خواهند کرد.
امام جواد علیه السلام در این زمینه میفرماید: «اصحاب مهدى به سوى او اجتماع مى کنند که سیصد و سیزده نفراند؛ به تعداد اهل بدر از نقاط مختلف زمین… وقتى این عده جمع شدند، خدا امر او را ظاهر مى کند و چون عده کامل شد که ده هزار نفراند، به اذن خدا خروج مى کند»
کمال الدین، ج 2، باب 37، ح 2.
آمادگى عمومى و بالارفتن سطح رشد و فهم مردم ، از شرایط یک انقلاب و تحقق آن، پذیرش مردمى و قابلیت آنان است، اگر مردم آن را نخواهند، و شرایط فکرى و روانى فراهم نباشد، آن قیام به سرانجام نمیرسد . مردم باید به حدى از رشد و آگاهى رسیده باشند که پذیراى حرکت اصلاحى و قیام بزرگ منجى عالم بشریت باشند. وجود این آمادگى از شرایط بسیار مهم براى ظهور مصلح موعود است؛ چرا که با وجود آن، حرکت اصلاحى حضرت به نتیجه خواهد رسید.
ظهور امام مهدی ارواحنا فداه تابع مولفه های دیگری نیز هست که همگی در دست خداوند است و تا او اراده نکند امر ظهور محقق نخواهد شد . به همین جهت سفارش فراوانی به دعا جهت تعجیل فرج شده است .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها