یکی از تغییرات بزرگی که در نسخه Consumer Preview ویندوز 8 شاهد بوده‌ایم حذف دکمه Start از نوار تسک‌بار ویندوز است. از همان ویندوز 95 تاکنون، دکمه Start در پایین و سمت چپ صفحه نمایش خودنمایی می‌کرد و اکنون در ویندوز 8 خبری از آن نیست. با توجه به تغییرات ساختاری که در ویندوز 8 رخ داده است منوی Start به طور کلی جای خود را به صفحه Start داده است و دیگر خبری از آن منوی قبلی نیست. با این حال با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید منوی Start را در ویندوز 8 در اختیار داشته باشید.

بدین منظور نیازمند یک برنامه جانبی به نام Start8 هستیم. به وسیله این برنامه می‌توان منوی Start را در ویندوز 8 بازگردانی کرد.
ابتدا این برنامه را از http://www.tarfandestan.com/files/Start8_setup.exe و یا سایت سازنده به نشانی http://www.stardock.com/products/start8 دریافت نمایید.
پس از نصب برنامه بلافاصله دکمه Start ظاهر خواهد شد و با کلیک بر روی آن منوی Start ظاهر خواهد شد.

هم‌چنین شما می‌توانید به محتویات موجود در منوی Start به روشی دیگر نیز دسترسی داشته باشید. بدین صورت که:
ابتدا (ترفندستان) بر روی فضای خالی از تسک‌بار راست‌کلیک کنید و از منوی Toolbars بر روی New Toolbar کلیک نمایید.
در جلوی عبارت Folder آدرس زیر را عیناً Copy و Paste نموده و بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید:

C:ProgramDataMicrosoftWindowsStart Menu

اکنون این پوشه جدید اضافه شده به تسک‌بار که با عنوان Start Menu مشخص شده است را با استفاده از ماوس بگیرید و در انتهای سمت چپ تسک‌بار رها کنید (دقت کنید برای این کار تسک‌بار نباید در حالت قفل باشد؛ بر روی تسک‌بار راست‌کلیک کرده و تیک Lock the taskbar را بردارید).
فلش کوچک کنار Start Menu عملکردی مشابه با دکمه Start خواهد داشت.

هم‌چنین برنامه‌هایی مشابه با Start8 نیز وجود دارد که امکان در اختیار داشتن منوی Start در ویندوز 8 را ممکن می‌سازند. برای دریافت این برنامه‌ها می‌توانید به لینک‌های زیر رجوع کنید:

http://lee-soft.com/vistart
http://www.startmenu7.com
http://www.liberkey.com