در هر ورژن جدیدی که از یاهو مسنجر عرضه می‌شود، این نرم‌افزار مقدار فضای بیشتری از رم را اشغال می‌کند. این اشغال کردن فضای رم باعث کندی بسیار زیاد سرعت کامپیوتر نیز می‌گردد. در این ترفند قصد داریم 2 روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید این میزان فضای اشغالی را بکاهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را بالا ببرید.
 

1- پاک کردن پلاگین‌های اضافی

مطمئناً هر کاربری از پلاگین‌های نصب‌شده به طور پیش‌فرض بر روی یاهو مسنجر استفاده نمی‌کند. این پلاگین‌ها مقدار زیادی از فضای رم را اشغال می‌کنند. برای پاک کردن پلاگین‌های اضافی، به یاهو مسنجر لاگین کنید. سپس (ترفندستان) از منوی Actions روی Choose a Plugin کلیک کنید. در پنجره‌ی Plug-ins Manager که برای شما باز می‌شود به تب My Plug-ins بروید. صبر کنید تا پلاگین‌های نصب‌شده لود شوند. اکنون می‌توانید این پلاگین‌ها را ببینید و در صورت تمایل روی علامت سطل آشغال کنار هر پلاگین کلیک کنید تا پلاگین پاک شود.

2- استفاده از پوسته‌ی Classic
ممکن است شما پوسته‌ی یاهو مسنجر را از حالت پیش‌فرض تغییر داده باشید. این کار باعث سنگین شدن برنامه و اشغال فضایی از رم می‌شود. پیشنهاد می‌شود از همان پوسته‌ی سبک Classic استفاده کنید. برای این کار پس از لاگین به یاهو مسنجر، از منوی Messenger روی Change Skin کلیک کنید. اکنون می‌توانید پوسته Classic را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.