خانه » همه » مذهبی » برخورد با شبکه های معاند- عناصر ضد انقلاب داخلی-وزارت اطلاعات- اتش به اختیار

برخورد با شبکه های معاند- عناصر ضد انقلاب داخلی-وزارت اطلاعات- اتش به اختیار


برخورد با شبکه های معاند- عناصر ضد انقلاب داخلی-وزارت اطلاعات- اتش به اختیار

۱۳۹۷/۰۲/۲۵


۷۲۲ بازدید

باسلامتدبیر نظام در مورد عناصر ضد انقلاب داخلی چیست ؟چرا نخبگان نظام درمورد جوانانی که از شبکه های ضد انقلاب خط می گیرند برنامه مشخصی ندارند؟چرا وزارت اطلاعات با معاندین نظام نرم برخورد میکند؟و بلاخر تا کی آتش به اختیار باشیم؟

1. رویکرد نظام در برخورد با عناصر ضد انقلاب داخلی ، روشنگری به منظور آشکار شدن ماهیت این جریان ها و گروهها و افراد برای توده جامعه به ویژه نسل جوان و همزمان مقابله با اقدامات مخرب آنان و جلوگیری از نفوذ و تأثیر گذاری آنان است .
2. نخبگان نظام همواره نسبت به آسیب ها و پیامدهای شبکه های معاند و ضد انقلاب تذکرات و هشدار داده و می دهند. اما اصلاح این مسأله تنها با برنامه ریزی نخبگان امکان پذیر نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله توجه خانواده ها و نهادهای فرهنگی و آگاه سازی جوانان از خطرات این شبکه ها ، اقدامات پیشگیرانه و برخورد وزارت اطلاعات و دستگاههای ذی ربط با فعالیت این شبکه ها و جلوگیری از آن و…
3. در مجموع وزارت اطلاعات در برخورد با معاندین نظام مسامحه نکرده و برخورد لازم را انجام می دهد . شناسایی و دستگیری شبکه ها و عناصر معاند نظام و وابسته به دشمنان و متلاشی کردن آنها از اقدامات این وزارت در راستای مقابله با تهدیدها بوده است به عنوان نمونه در آشوب های اواخر سال گذشته وزرات اطلاعات با عناصر اصلی این آشوب ها برخورد کرد در گزارشی که در این خصوص از سوی این وزارتخانه منتشر شد آمده است. «سربازان گمنام امام زمان (عج) در چند روز گذشته موفق شدند تعداد دیگری از عناصر تروریستی و ضد انقلاب را که نقش بسزایی در به آشوب کشیدن اعتراضات مردمی داشتند، شناسایی و دستگیر کنند.
وزارت اطلاعات توانست با رصد اطلاعاتی و بهره گیری از گزارشات مردمی ، برخی عوامل آشوب ، اغتشاش، قتل و ضرب و شتم مردم و ماموران ناجا با سلاح سرد و گرم، تخریب و سرقت اموال عمومی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه را دستگیر کند که به برخی از این اقدامات اشاره می شود:
• شناسایی و انهدام تیم تروریستی در سردشت که با هدف اقدامات تروریستی از مرزهای غربی وارد کشور شده بود و از آنان 3 قبضه سلاح کلاشینکف و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد.
• دستگیری متهم م – ق ، عامل فروش 147 چاشنی انفجاری و 40 عدد مواد منفجره در ورامین.
• بازداشت متهم ح – الف از عناصر فعال ضد انقلاب که در فضای سایبری به آموزش ساخت مواد منفجره و هدایت اقدامات ضد امنیتی اقدام می کرد.
• شناسایی خانه ی تیمی و دستگیری 3 نفر از مرتبطان یکی از گروههای ضد انقلاب مستقر در اروپا که مشغول ساخت مواد انفجاری از جمله کوکتل مولوتف بودند.
• بازداشت شرور سابقه دار ح- م از عوامل اصلی اغتشاش و مسئول تهیه و توزیع انواع سلاح سرد ، اسپری فلفل و دیگر ادوات تخریبی برای اغتشاشگران که نقش بسزایی در خشن کردن فضای اعتراضی داشت.
• دستگیری شماری از تهییج و تحریک کنندگان مردم برای حضور در اغتشاشات در فضای مجازی در برخی استان ها.
• دستگیری ارسال کنندگان تصاویر آشوب و اغتشاش به رسانه های ضد انقلاب خارج نشین از طریق فضای مجازی.
• بازداشت تعدادی از آسیب زنندگان به مراکز مذهبی ، اموال عمومی و شخصی.
• دستگیری هسته عملیاتی آشوبگران شهرستان ایذه و بازداشت متهم م – ص که قصد به آتش کشاندن منزل یکی از مسئولان این شهرستان را داشت. در بازرسی از منزل این فرد، مقادیری اسلحه و لوازم ساخت مواد منفجره کشف و ضبط شده است.
• شناسایی و بازداشت 3 نفر در استان فارس و کشف و ضبط مقادیر زیادی تجهیزات ساخت کوکتل مولوتف و بیانیه های شدید اللحن و افراطی خطاب به اقوام مختلف برای انجام اقدامات مسلحانه علیه نظام از آنان.»
(www.vaja.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?…ID)
4. آتش به اختیار در عرصه فرهنگی تا زمانی است که دستگاههای مرکزی فرهنگی دچار اختلال بوده و به وظایف و مسئولیت های خود در این زمینه به درستی عمل نکنند. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:« من به همه آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش به اختیار. البتّه در جنگ، قرارگاه مرکزی وجود دارد که دستور می‌دهد، امّا اگر چنانچه رابطه قرارگاه قطع شد یا قرارگاه عیبی پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتش به اختیار می‌دهد. خب شما افسرهای جنگ نرمید -قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس می‌کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمی‌تواند درست مدیریت کند، آنجا آتش به اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید. گاهی اوقات انسان احساس می‌کند دستگاه‌های مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند این‌ها دچار اختلال‌اند، دچار تعطیل‌اند؛ واقعاً آدم گاهی اوقات احساس می‌کند. حالا مثلاً فرض بفرمایید این‌همه ما مسئله فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئله اصلیِ فرهنگی را بشمارم که این‌ها دچار مشکل است؛ فرض کنید مسئله سینما، یک مسئله مهم است، [یعنی] مسئله فرهنگی مهمی است که سینمای کشور چه جوری اداره می‌شود، از کجا پشتیبانی می‌شود -حالا پشتیبانی خارجی هم پیدا می‌کنند برای فیلم‌ها- اداره هنر کشور و سینما که چیز کوچکی نیست؛ مثلاً فرض کنید ده مسئله این‌جوری می‌شود پیدا کرد، [امّا] ناگهان می‌بینید مثلاً فرض کنید اینکه فلان آهنگ قبل از افطار پخش بشود یا نشود، می‌شود مسئله اصلی؛ نامه‌نگاری می‌کنند! پیدا است که این دستگاه اختلال پیداکرده که مسئله اصلی را از مسئله فرعی تشخیص نمی‌دهد و یک مسئله اصلاً بی‌اعتبارِ بی‌اهمیت فرعی را به‌عنوان یک مسئله اصلی، درشت می‌کنند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا جای همان آتش به اختیاری است که عرض کردم.»( بیانات در دیدار دانشجویان ، 17 خرداد96)
همچنین در تشریح آن فرمودند:«علاوه بر مجموعه های مسئول دولتی، مجموعه های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند .آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به معنای بی قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.»(بیانات در عید سعید فطر ، 5تیر 96)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد