خانه » همه » خبر » بررسی انواع ورق روغنی و عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

دانلود کتاب های امتحان شده

بررسی انواع ورق روغنی و عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

برای خرید، ابتدا باید نیاز صنعت خود را به خوبی بدانید و سپس با آگاهی نسبت به کاربرد انواع ورق فولادی نورد سرد، تصمیم گیری کنید. در این نگارش به این موضوعات می پردازیم که ورق روغنی چیست و کدام شرکت فولادی را می توان به عنوان تامین کننده معتبر پذیرفت.

قیمت ورق روغنی

اگر انواع ورق‌های روغنی را در بازار آهن جستجو کرده باشید، احتمالاً با قیمت‌های مختلفی مواجه شده‌اید. شاید برایتان سوال باشد که دلیل این تفاوت قیمت چیست و چه عواملی روی قیمت ورق روغنی اثر گذار هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت ورق نورد سرد، تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون گرید، ضخامت ورق، نوع ورق و برند تولید کننده آن است. علاوه بر موارد گفته شده، در سالهای اخیر نوسانات قیمت ارز همواره بر قیمت انواع ورق فولادی، موثر بوده است.

معتبرترین برندهای ورق روغنی در بازار ایران

اگر بخواهیم معتبرترین برندهای ورق سرد را به شما معرفی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
  • کارخانه فولاد غرب
  • کارخانه هفت الماس قزوین
  • کارخانه ورق روغنی گیلان
  • شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک
  • ورق روغنی وارداتی چین

قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بهترین کارخانه‌ های موجود در کشور است که با تولید ورق‌ های روغنی توانسته گام بسیار بزرگی در زمینه صادرات آن‌ها بردارد. قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان به طور کلی به عوامل بسیار مختلفی وابسته است. عواملی نظیر گرید، ضخامت، سایز و حالت در قیمت نهایی محصول فولادی موثرند.

قیمت ورق روغنی هفت الماس

محصول نورد سرد شده هفت الماس یا ورق روغنی هفت الماس عبارت است از ورق فولاد ساده کربنی نورد سرد شده (Reverse Mill) که پس از طی فرآیندهای آنیل بسته‌ای (تثبیت گرید فولاد مورد درخواست مشتری)، نورد پوسته‌ای (تنظیم زبری سطح ورق)، تسطیح ورق و اعمال روغن محافظ (به منظور افزایش ماندگاری محصول) با شرایط مشخص و قابل انتخاب، بسته بندی می‌شوند. قیمت ورق روغنی هفت الماس نیز مانند محصولات دیگر در بازار فولاد متغیر است.

بررسی انواع ورق روغنی و عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

ورق روغنی

ورق روغنی، از انواع ورق فولادی محسوب میشود که در طی فرآیند نورد سرد تولید می‌شود. به همین دلیل به آن ورق سرد یا ورق نورد سرد هم می‌گویند. این محصولات، سطح صاف و یکنواختی دارند و شکل پذیری و مقاومت در برابر کشش، از جمله مهم‌ترین خواص مکانیکی آن‌هاست.

ورق روغنی یکی از انواع ورق های کاربردی و ضدزنگ است که در صنایع مختلف برای ساخت محصولاتی مانند خودرو، ساختمان، لوازم خانگی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق سیاه مواد اولیه تولید ورق های روغنی است. به همین دلیل است که بعضی به آنها ورق سیاه روغنی می‌گویند. ورق های روغنی طی عملیات حرارتی نورد سرد، خواص مکانیکیشان تغییر کرده و نسبت به ورق های سیاه شکل پذیرتر می‌شوند. علاوه بر این، مقاومت در برابر کشش آن‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، عملیات حرارتی باعث می شود که سطح ورق صاف‌تر، یکنواخت‌تر و باکیفیت‌تر شود. همین کیفیت سطحی ورق‌های سرد، آن‌ها را تبدیل به بهترین مواد اولیه برای ساخت ورق‌های گالوانیزه و ورق های رنگی کرده است.

انواع ورق روغنی

ورق‌های روغنی، بر اساس عناصر به کار رفته در آن‌ها و همینطور عملیات حرارتی صورت گرفته برای ساخت ورق، به سه دسته زیر طبقه بندی می‌کنند.

  1. ورق روغنی معمولی st12
  2. ورق روغنی نیمه کشش st13
  3. ورق روغنی فوق کشش st14

منظور از عناصر استفاده شده، کربن، منگنز، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد، کروم و … است.

ورق های روغنی با خصوصیت های دیگری مانند لعاب پذیری(ورق روغنی EK2) و مقاوم در برابر سایش(ورق روغنی QStE) نیز تولید می شوند. از جمله کاربردهای ورق روغنی EK2 استفاده در ساخت صفحه اجاق گازها است. برای ساخت قطعات زیرین اتومبیل که نیاز به مقاومت در برابر سایش دارند از ورق روغنی QStE استفاده می شود.

ورق روغنی st12

می توان این نوع ورق‌ را که به ورق های کششی معروف هستند، تا ۴۵ درجه خم کرد. از مزیت‌های این نوع ورق روغنی، می‌توان به تاریخ انقضای بالای آن که تا ۱۸ ماه است، اشاره کرد. ورق st12، پرکاربردترین ورق روغنی محسوب میشود و برای انواع سازه ساختمانی یا صنعتی استفاده می شود.

ورق روغنی st13

این محصول که به آن ورق نیمه کششی یا نیمه کشسانی هم می‌گویند، تا ۹۰ درجه می‌تواند خم شود. تاریخ انقضای آن حداکثر ۸ ماه است. این ورق قابلیت جوشکاری خوبی دارد. از این نوع از ورق در سازه های صنعتی و غیرصنعتی با پرسکاری در عمق کم، استفاده می‌شود.

ورق روغنی st14

این ورق ساختاری انعطاف پذیرتر نسبت به ورق های روغنی دیگر دارد و می‌تواند به طور کامل تا شود. همچنین تاریخ انقضای آن ۸ ماه است. به دلیل ویژگی انعطاف پذیری در کاربردهای با پرسکاری عمیق به کار گرفته می شود. همچنین بیشترین کاربرد را در صنایع خودروسازی دارد. به عنوان مثال فیلترهای اتومبیل از جنس ورق روغنی st14 ساخته می شوند.

کاربرد ورق روغنی

  • تولید لوازم‌خانگی نظیر ماشین لباس‌شویی، یخچال، بخاری، اجاق گاز
  • مبلمان فلزی (اداری و غیراداری)
  • تولید انواع خودروهای سبک‌ و سنگین
  • لوازم خودرو نظیر فیلترها و قطعات زیرین اتوموبیل
  • تولیدات فولادی نظیر لوله و پروفیل ساختمانی و صنعتی
  • انواع سازه های ساختمانی و صنعتی
  • تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

بررسی انواع ورق روغنی و عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

چگونه بهترین تامین کننده ورق روغنی در بازار را بشناسیم؟

در بازار آهن و فولاد، تامین کنندگان بسیاری حضور دارند که در این بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند. در چنین شرایطی تصمیم‌گیری برای خرید، کمی سخت به نظر می‌رسد. اما کافیست ویژگی‌های یک تامین کننده معتبر و با تجربه را بشناسید. در این صورت با مطابقت این استانداردها با هر تامین‌کننده، می‌توانید بهترین شرکت برای خرید ورق روغنی در بازار را بشناسید و خرید ارزنده ای را تجربه کنید.

فولاسل، مناسب ترین قیمت ورق سرد و شرایط متنوع تحویل

چنانچه در صنایع و اصنافی فعالید که نیاز به ورق روغنی یا ورق سرد دارید، حتما به تامین کننده معتبر توجه می‌کنید. شرکت فولادسل، به واسطه سال‌ها تجربه در حوزه فولاد و آهن و نیز عضویت در اتحادیه آهن و فولاد کشور، یکی از معتبرترین تامین‌کنندگان ورق های فولادی از جمله ورق روغنی در بازار است.

فولادسل که از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است، معیارهای تامین کننده حرفه ای را دارد. از جمله این معیارهای عبارتند از:

  • فروش اعتباری و اقساطی
  • کنترل کیفیت محصول
  • امکان ارایه نمونه و گواهی محصول
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • ارایه فاکتور رسمی

فولادسل، با ایجاد واحد مهندسی فروش و جذب کارشناسان متخصص تلاش می کند تا پیش از اینکه فروشنده محصول باشد مشاور خریداران برای انتخابی مناسب و هزینه مقرون به صرفه باشد. ایجاد واحد کنترل کیفیت QC و ایجاد شرایط خرید اعتباری (LC) از گام های موثر در این زمینه است.

بررسی انواع ورق روغنی و عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

فروش اعتباری (LC) و سایر روش های اعتباری و اقساطی

فولادسل این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است. هر یک از مشتریان با مراجعه به کلیه بانک های سراسر کشور می توانند نسبت به گشایش LC داخلی به ذینفعی این شرکت، از مزایای فروش اعتباری در بازه های زمانی یک تا 6 ماه بهره مند گردند. همچنین سایر روش های اعتباری و خرید اقساطی، قابل توافق است.

مناسب ترین قیمت ورق روغنی در فولادسل

فولادسل، بخشی از کسب و کار شماست

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها