خانه » همه » مذهبی » بسمله و حقانیت علی(ع)

بسمله و حقانیت علی(ع)


بسمله و حقانیت علی(ع)

۱۳۹۶/۰۸/۲۳


۲۲۸ بازدید

در زیارت اربعین نشانه مومن بسم الله الرحمن الرحیم آمده – امام محمد غزالی از اهل سنت گفته بنی امیه بسم الله الرحمن الرحیم گفتن را آهسته گفتند و بعدا حذف کردند و باب این کار را باز کردند چون نشانه حقانیت امام علی علیه السلام هست . چرا و چگونه حقانیت حضرت امیر در بسم الله می باشد که وهابیت هنوز از این موضع می ترسد ؟

بعضی از دلایل و شواهد آن چنین است : -سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام این بوده که بسم الله را در همه جا بلند می گفتند و این سنت را ترویج می دادند و احتمالا کسانی که می خواستند با آن حضرت مقابله کنند این سنت را که به حضرت علی علیه السلام نسبت داده شده بود را عکس کردند تا بلکه علی علیه السلام فراموش شود!-بین اهل سنت آوردن بسم الله و خصوصا بلند گفتن آن بسیار کم است و روی همین اساس است که حتی در زمان امام حسن عسکری علیه السلام این موضوع مطرح بوده و حضرت بلند گفتن آن را نشانه ایمان دانسته است !
– در یکی از جنگها بود که سربازانی که از جبهه آمده بودند به خیال خودشون از حضرت علی شکایت را پیش رسول خدا بردند و چنین گفتند که اودر نمازهایش فقط سوره توحید را خواند ! وبه خیال خودشان منقصتی را برای حضرت علی علیه السلام در پیش رسول خدا صلی الله علیه و آله گفتند و انتظار داشتند که رسول خدا با ایشان همراهی کند ! رسول خدا فرمودند که دلیلش این است که پسر عمم علی درتوحید خدا غرق است …..
– اگر کسی به مسجد الحرام برود و اقتدای به نمازهای ایشان بکند هرچه دقت کند، در نماز، بسم الله الرحمن الرحیم را ، نمی شنود !

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد