خانه » همه » خبر » بوریس جانسون سکوتش را درباره بریگزیت شکست

دانلود کتاب های امتحان شده

بوریس جانسون سکوتش را درباره بریگزیت شکست

به گزارش خبرگزاری رویترز، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه برای کاهش محدودیت‌های تجاری در ایرلند شمالی تحت کنترل بریتانیا، قرارداد جدیدی منعقد کرد و تا حدی توافق قبلی بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس را که شامل چک و کاغذبازی‌های مربوط به کالاهایی که از بقیه بریتانیا وارد می‌شد، لغو کرد.

جانسون که سال گذشته میلادی در پی یکسری رسوایی‌ها مجبور به استعفا شد، همچنین گفت، بابت اینکه متوجه نبود چک‌ها و کاغذبازی‌ها چقدر “دردسرساز” خواهند بود، مقصر است.

وی همچنین گفت، متوجه خواهد شد که آیا سیاستمداران ایرلند شمالی تصمیم می‌گیرند از توافق جدید در تلاش برای از سرگیری مجمع تقسیم قدرت منطقه حمایت کنند یا خیر.

با این حال، جانسون که متحدانش سوناک را برای کمک به برکناری وی از سمت نخست وزیری انگلیس مقصر می‌دانند، این را هم گفت که توافق جدید به اندازه کافی پیش نرفت و او برای رای دادن به آن به مشکل بر می‌خورد.

وی با اشاره به این توافق، در سخنرانی نشست قدرت نرم جهانی ۲۰۲۳ سکوتش را شکست و ادامه داد:‌ برای من بسیار سخت است که به چنین چیزی رای بدهم چون معتقدم که باید کار متفاوتی انجام می‌دادیم. ما درباره اینکه چه اتفاقی دارد می‌افتد، باید شفاف باشیم. این درباره انگلیس نیست که کنترل را به دست می‌گیرد بلکه در اتحادیه اروپاست که به ما اجازه می‌دهد چه کاری را در کشور خودمان انجام دهیم آن هم نه با قوانین خودمان بله با قوانین خودشان.

پارلمان انگلیس قرار است به این توافق جدید رای بدهد. در حالی که این توافق با حمایت حزب کارگر مخالف تصویب می‌شود، می‌تواند بار دیگر تنش در حزب محافظه کار را که از زمان رای گیری برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ۲۰۱۶ دولت را گاهی اوقات فلج کرده، احیا کند.

پس از ابراز نگرانی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد تنش‌های سیاسی در ایرلند شمالی، سوناک از این توافق به عنوان یک اقدام تاریخی استقبال کرد؛ توافقی که به انگلیس این امکان را می‌دهد از مناقشات سال‌های اخیر بریگزیت خارج شود و روابط خود را با اتحادیه اروپا و ایالات متحده از سر بگیرد.

311311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها