خانه » همه » مذهبی » تاریخچه خودروی آریا شاهین

دانلود کتاب های امتحان شده

تاریخچه خودروی آریا شاهین

رامبلر آمریکایی در سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۹ در ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایران ( در تهران و در شرکت خودروسازی پارس خودرو ) ، مکزیکو سیتی، مکزیک، آرژانتین، پرتوریا و آفریقای جنوبی تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده‌است.
این خودرو سواری در سال ۱۳۴۶ توسط شرکت جیپ ایران (پارس خودرو فعلی) بصورت CKD وارد و مونتاژ گردید. مونتاژ این خودرو در ایران تا سال ۱۳۵۳ یا ۱۳۵۱  ادامه داشت و مجموعاً ۳۵٬۱۹۳ عدد از این خودرو در ایران تولید شد. امروزه این خودرو از رده خارج محسوب می‌شود.
آریا و شاهین به موتور شش سیلندر مجهز میباشد.قدرت موتور ۱۲۸ اسب در ۴۴۰۰ دور در دقیقه است و یاتاقان آن طوری تعبیه شده است که موتور با کمال نرمی و بدون لرزش کار کند.
مشخصات فنی مدل 1968
آریا و شاهین در هر صد کیلومتر فقط ده لیتر مصرف بنزین دارد.
آریا و شاهین به ترمز دوبل مجهز است.بدین ترتیب در این اتومبیل خطر بریدن ترمز به کلی منتفی شده است .
آریا و شاهین به چراغهای فلاش چهار طرفه مجهز است تا هنگام توقف های اضطراری در کنار جاده های باریک رانندگان وسائط دیگر را متوجه نماید.
آریا وشاهین دارای فرمان تلسکوپی است و بدین ترتیب هنگام بروز حادثه هیچگونه آسیبی به راننده وارد نمی‌شود.
آریا و شاهین هرگز به صدا نمی‌افتد زیرا قسمت راست و چپ بدنه یکپارچه ساخته شده است و فاصله درها همیشه یکسان است.
آریا و شاهین به جعبه دنده سینکرونیزه کامل(هماهنگ) مجهز است بدین ترتیب حتی هنگام تعویض معکوس دنده ها ایجاد صدا نمی‌نماید.
آریا و شاهین به داشبورد چرمی مجهز است و درون آن از مواد ابری انباشته شده است تا در مواقع بروز حوادث و ترمز های ناگهانی بسرنشینان آسیبی نرسد.
آریا و شاهین به رادیاتورهای بزرگ که مختص مناطق کوهستانی و گرمسیری است مجهز است این رادیاتور با شرایط آب و هوای مناطق مختلف ایران کاملاً تطبیق میکند.
آریا و شاهین به آیینه شب مجهز است و بدین جهت نور اتومبیل هائی که از پشت سر حرکت میکنند هرگز در چشم راننده منعکس نمی‌شود. و به علت کمتر بودن تعداد دنده شتاب بسیار بالایی دارد
بالاخره آریا و شاهین با فضای بیشتر-جای باک بیشتر و دید بیشتر و احساس ایمنی بیشتر انبساط و نشاط بیشتری در سرنشینان خود به وجود میآورد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها