خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » تا چه اندازه کودک می تواند در معرض نور خورشید قرار بگیرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

تا چه اندازه کودک می تواند در معرض نور خورشید قرار بگیرد؟

سؤال روز دویست و پنجاه و سوم تولد

تا چه اندازه کودک می تواند در معرض نور خورشید قرار بگیرد؟

در این مقاله به نکاتی در خصوص قرار گرفتن در معرض نور خورشید و راه های ممانعت از آسیب رسیدن به پوست اشاره شده است.


تا چه اندازه کودک می تواند در معرض نور خورشید قرار بگیرد؟

نویسنده عنوان می کند که به هنگام کودکی اغلب روزها با خانواده به ساحل دریا می رفتند و اوقاتی را در زیر نور خورشید می گذراندند. اما اکنون همه می دانند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از بزرگترین عوامل خطر بروز سرطان به حساب می آید. خوشبختانه امروزه کرم های ضد آفتابی که آسیب وارده توسط اشعه ماوراء بنفش را بسیار کاهش می دهند در دسترس عموم قرار دارند.
 
بیشترین خطر ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید متعلق به دوران کودکی است. بیش از نیمی از کل عمر قرار گرفتن در معرض آفتاب قبل از 18 سالگی رخ می دهد و دو یا سه سال نخست زندگی زمانی است که پوست ما از بیشترین آسیب پذیری برخوردار است. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF (فاکتور حفاظتی در برابر خورشید) بالا و دارای خواص ضد آب ایده بسیار خوبی است. اگر فرد به درون آب برود باید هر 80 دقیقه کرم ضد آفتاب را تجدید نماید.
 
هنگامی که خورشید بیشترین میزان آفتاب و گرما را دارد، بهتر است قرار دادن نوزاد در معرض نور خورشید را به حداقل برسانیم. این زمان در اکثر مناطق از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر می باشد، بنابراین بهترین کار آن است که در این ساعات در خانه بمانید.
 
دو دلیل مهم آسیب ناشی از آفتاب سوختگی، استفاده نادرست از کرم ضد آفتاب (استفاده نکردن کرم 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا تجدید نکردن کرم به اندازه کافی) و آفتاب سوختگی از طریق لباس است. SPF اکثر تی شرت ها حدود 4 است. بسیاری از افراد در زیر پیراهن خود دچار آفتاب سوختگی می شوند بدون آنکه حتی متوجه شوند. مشخص شده است که پیراهن های آبی رنگ بیش از هر رنگ دیگری مؤثرتر می باشند.
 
کرم ضد آفتاب تمام اشعه های خورشیدی را مسدود نمی سازد، بنابراین نباید تصور کنیم با استفاده از این نوع کرم می توانیم تمام روز را در زیر نور خورشید بگذرانیم. در عوض باید مدت زمان معقولی را در معرض نور خورشید قرار بگیریم و از کرم ضد آفتاب برای کاهش آسیب استفاده کنیم.
   
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها