خانه » همه » خبر » تجلیل از «خسروی خوبان» در ایستگاه پایانی یک جشنواره/ عکس

تجلیل از «خسروی خوبان» در ایستگاه پایانی یک جشنواره/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی جشنواره نمایشنامه‌نویسی «آماره»، مراسم اختتامیه‌ نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره ویژه خسرو حکیم‌رابط با تجلیل از این نویسنده پیشکسوت و اعلام برندگان، پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر با اجرای محمدرضا یزدان‌پرست و استقبال هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.

در این مراسم خسرو حکیم‌رابط ضمن تشکر از انتشارات «آماره» و دست‌اندرکاران این مجموعه و موسسه هنرمندان پیشکسوت، مقدمه و موخره‌ کتاب جدیدش با عنوان «تئاتر ایران، توانای ناتوان» را قرائت کرد. پس از آن کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، عباس عظیمی مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت و فرهاد نوع‌پرست مدیرمسئول انتشارات آماره با اهدا تندیس خسرو حکیم‌رابط از او تجلیل کردند.

سپس ضمن پخش بخشی از مستند «خسروی خوبان» ساخته‌ مجید سعدآبادی درباره زندگی خسرو حکیم‌رابط، شیرین بزرگمهر، نصرالله قادری و فارس باقری درباره‌ اندیشه، آثار و زندگی حکیم‌رابط سخنرانی کردند.

همچنین دو قطعه از نسخه صوتی کتاب «روز هفتم» با صدای خسرو حکیم‌رابط و آهنگسازی آزاد حکیم‌رابط، فرزند او پخش شد. در ادامه با خواندن متنی از حکیم‌رابط در ستایش همسرش توسط محمدرضا یزدان‌پرست، مجری مراسم تقدیر به‌عمل آمد.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - تجلیل از «خسروی خوبان» در ایستگاه پایانی یک جشنواره/ عکس
عکاس: اختر تاجیک

در پایان محسن عظیمی پس از ارائه مقدمه‌ای درباره‌ نحوه‌ شکل‌گیری و برگزاری جشنواره، بیانیه هیات داوران را خواند و فرهاد نوع‌پرست مدیرمسئول نشر آماره درباره ضرورت حمایت از آثار نمایشی به‌خصوص آثار نمایشی نسل جوان سخنانی ایراد کرد. او با تاکید بر اینکه این رویداد تنها با همت یک‌ گروه چهار نفره به‌عنوان شورای سیاست‌گذاری انتشارات آماره برگزار شده از محسن عظیمی، هومن بنایی و شهرام احمدزاده تشکر کرد.

نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «آماره» با داوری محمد یعقوبی، فرزاد طالبی و ناهید احمدیان برگزیدگان خود را اعلام کرد و جوایز برگزیدگان توسط خسرو حکیم‌رابط به ایشان اهدا شد.

آرایِ داورانِ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات «آماره»

عناوین نمایشنامه‌ها و نامزدهای نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات «آماره» (به ترتیبِ حروفِ الفبا) به شرح زیر بود:

«اهورای اهریمن من» نوشته‌ علیرضا داوری از بندرعباس
«بحرالمیت» نوشته‌ مهدی گلزار از تهران
«به خاطر یک تصادف» نوشته‌ محمد پورجعفری از رشت
«به خاموشی خواهم رفت» نوشته‌ مهدی اکبری از کرج
«سفر تابوت چوبی» نوشته‌ سیدمرسلین ترابی از بهشهر
«زنگ ساعت شماطه‌دار» نوشته‌ محمد فخرایی‌مطلق از بندر دیر
«قحطی» نوشته‌ کامران سعادت از مشهد
«مجلس اضافات یک تیغ» نوشته‌ روح‌الله صالحی از همدان

لوح تقدیر رتبه‌ سوم
نمایشنامه‌ «سفر تابوت چوبی» نوشته‌ سیدمرسلین ترابی

لوح تقدیر رتبه‌ دوم
نمایشنامه‌ «به خاموشی خواهم رفت» نوشته‌ مهدی اکبری از کرج

تندیس جشنواره و لوح سپاس رتبه‌ نخست
نمایشنامه‌ «بحرالمیت» نوشته‌ مهدی گلزار از تهران

انتشارات آماره علاوه بر چاپ سه اثر برتر، به پیشنهاد داوران جشنواره، پنج اثرِ دیگر را نیز در یک مجلد منتشر خواهد کرد.

در این مراسم کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، عباس عظیمی مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت، ابراهیم گله‌دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر، شیرین بزرگمهر، ناصر حسینی‌مهر، روح‌الله جعفری، نصرالله قادری، فارس باقری، ندا ثابتی و جمعی دیگر از هنرمندان و هنردوستان شرکت داشتند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - تجلیل از «خسروی خوبان» در ایستگاه پایانی یک جشنواره/ عکس
عکاس: اختر تاجیک

۲۵۹۲۵۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد