خانه » همه » مذهبی » تروریست های اروپایی در عراق و سوریه چه می کنند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

تروریست های اروپایی در عراق و سوریه چه می کنند؟


تروریست های اروپایی در عراق و سوریه چه می کنند؟

۱۳۹۳/۱۰/۲۷


۸۲ بازدید

تروریست های اروپایی در عراق و سوریه چه می کنند؟

گروه تروریستی داعش می گوید که منطقه ای به مساحت اردن و با جمعیتی مشابه حدود ۶ میلیون نفر را در اختیار دارد و ویدئوهایی را منتشر می کند که با وعده بهشت برای افرادی که از غرب می آیند تا به خیال خود شهید شوند،آنها را به سوریه و عراق می کشانند.

تروریست های اروپایی در عراق و سوریه چه می کنند؟

گروه تروریستی داعش می گوید که منطقه ای به مساحت اردن و با جمعیتی مشابه حدود 6 میلیون نفر را در اختیار دارد و ویدئوهایی را منتشر می کند که با وعده بهشت برای افرادی که از غرب می آیند تا به خیال خود شهید شوند،آنها را به سوریه و عراق می کشانند.

دو مرد جوان در اتوبوسی که از انطاکیه در جنوب شرقی ترکیه به ریحانلی در نزدکی مرز سوریه می رود با زبان عربی دست و پاشکسته با راننده اتوبوس حرف می زنند اما زبان گفتگوی آنها با هم انگلیسی است،آنها تنها دو نفر از هزاران اروپایی هستند که برای شرکت در جنگ عازم سوریه اند.آنها وقتی به سوریه می رسند چه کاری انجام می دهند؟ و وقتی به کشورشان برگردند چه کاری انجام خواهند داد؟

گروه تروریستی داعش می گوید که منطقه ای به مساحت اردن و با جمعیتی مشابه حدود 6 میلیون نفر را در اختیار دارد و ویدئوهایی را منتشر می کند که با وعده بهشت برای افرادی که از غرب می آیند تا به خیال خود شهید شوند،آنها را به سوریه و عراق می کشانند.

داعشی ها «سلفی» هایی را از خود توئیت می کنند که نشان می دهد سرهای دشمنان خود را در دست دارند در حالی که از نوشیدنی های انرژی زا مثل « Red Bull » استفاده می کنند که به راحتی در اختیار نیروها قرار دارد.

در سوریه،داعشی ها شهر «رقه» را مرکز فعالیت های خود قرار داده اند.بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر جهان از افغانستان گرفته تا سوئد همسران و فرزندان خود را به این شهر آورده و به خانه سوری هایی می برند که از ترس جنگ از خانه های خود فرار کرده اند.

یکی از افراطی های اروپایی در پاسخ به این سوال که دلش برای چه چیزی در کشورش تنگ شده می گوید: شیر.اینجا باید شیر را به طور مستقیم از گاو بدوشی که بسیار سخت تر از خریدن آن در «تسکو» است.

اما یک افراطی سوئدی در توییتر خود می نویسد:اینجا هله و هوله و زمان بسیار زیادی داریم،لباس می شوییم،خانه تمیر می کنیم،آموزش می بینیم و به خرید می رویم.

اما مهمترین کاری که آنها انجام می دهند این است که در ذبح افرادی برچسب کفار به آنها خورده،چه سنی و چه شیعه شرکت می کنند.آنها برای تصرف سدها،پایگاه های نظامی و حوزه های نفتی می جنگند و دست به عملیات انتحاری می زنند مانند آنچه عبدالواحد ماجد از انگلیس در شهر حلب انجام داد.

نیروهای غربی به دلایل دیگری نیز برای داعشی ها مفید هستند.گروگان های آزاد شده از از دست داعش می گویند که سه انگلیسی زبان در اطراف آنها بودند.نیروهای خارجی می توانند به خانواده های گروگان ها به زبان خودشان ایمیل بزنند و باج خواهی کنند.

یک گروه اطلاعاتی واقع در نیویورک اعلام کرده است که تا پایان می سال گذشته میلادی 12 هزار نیرو از 81 کشور به داعش ملحق شده بودند که در میان آنها سه هزار نفر نیروی غربی حضور داشتند،این تعداد در حال حاضر به مراتب افزایش کرده است.

انگلیس یکی از کشورهایی است که مرکز جذب شبکه های تروریستی اروپایی تلقی می شود.

توماس هگامر از مرکز تحقیقات دفاعی نروژ در این باره می گوید:جامعه افراطی در انگلیس هنوز در حال صادر کردن ایده ها و روش های افراطی است.

در حالی که بسیاری از نیروهای خارجی در سوریه عرب هستند انگلیسی ها یکی از بزرگ ترین گروهای افراطی غربی را تشکیل می دهند.

حتی فرانسه که دارای قوانین سخت گیرانه تر علیه افراطی گیری است نیز شاهد سفر بسیاری شهروندانش برای پیوستن به گروه های تروریستی است.

یکی از دلایل حضور پررنگ انگلیسی ها در میان تروریست ها این است که زبان انگلیسی در کشورهایی که داعش امید نفوذ دراد خوب فهمیده می شود.

بسیاری از نیروهای غربی مردان زیر 40 سال هستند اما این جنگ زنان بسیاری را نیز جذب خود کرده است.10 تا 15 درصد از افرادی که از کشورهای غربی به سوریه می روند،زنان هستند.

اما دلیل اصلی حضور مردان یا زنان غربی در گروه های تروریستی ،فقر نیست زیرا بسیاری از آنها از طبقه متوسط هستند.

بسیاری از این افراد برای کسب هویت و برای تغییر روند زندگی به افراطی ها می پیوندند.

رافائل پانتوچی،تحلیلگر انگلیسی در این باره می گوید:برخی از افراد به سوریه کشانده می شوند برای اینکه زندگی آنها دچار روزمرگی شده و گروه های افراطی با وعده فراهم کردن محیطی متفاوت برای لذت بردن از زندگی و وعده بهشت در صورت شهادت آنها را وارد بازی می کنند.

اما آنچه کشورهای غربی را دچار هراس و نگرانی کرده است بازگشت تروریست های افراطی به کشورهایشان است و اینکه نیروهای اروپایی که امروز برای داعش می جنگند قاتلان فردا در خیابان های لندن،پاریس و نیویورک خواهند شد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها