خانه » همه » آموزشی » تشکیل شرکت، ثبت برند تجاری چه مزایای دارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

تشکیل شرکت، ثبت برند تجاری چه مزایای دارد؟

تشکیل شرکت، ثبت برند تجاری و انجام فعالیت‌های متنوع در این حوزه، مزایای بسیاری دارد. زیرا برخی از افراد نمی‌توانند تمامی کارها را به تنهایی انجام دهند و تشکیل یک شرکت، کمک می‌کند که با وجود مشغله‌های زیاد، کار را به خوبی انجام بدهیم و جلو ببریم.

برخی افراد تصور می‌کنند که ثبت شرکت به معنی پرداخت مالیات به دولت است و مزایای خاصی ندارد. اما ثبت شرکت فواید و مزایایی برای مسئولین شرکت دارد که باید کاملا بررسی شود. باید توجه داشت که شرکت دارای اعتبار قانونی است و مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد.
 
در ضمن می‌توانیم از تجربه و تخصص افراد دیگر هم استفاده کنیم. شرکت‌هایی که ثبت می‌شوند معمولا دارای تعدادی عضو هستند که به صورت قانونی فعالیت دارند. اگر شرکت به ثبت نرسیده باشد، می‌تواند فعالیت خود را به صورت قهری داشته باشد. اگر دوست دارید با مزایا و معایب داشتن شرکت و ثبت آن آشنا شوید، من را همراهی کنید.

مزایای ثبت شرکت

  1. انجام فعالیت به صورت قانونی

هر فعالیت به صورت قانونی بهتر می‌تواند پیشرفت کند. در این صورت کار و تجارت حالت رسمی‌تری دارد و ارزشمند خواهد بود. همچنین شرکت‌ها قانون‌مدار هستند و مقررات بر فعالیت آن‌ها نظارت دارد.

  1. تمام اعضا مسئولیت دارند

ثبت یک شرکت، بار مسئولیت را از دوش یک نفر برمی‌دارد و باعث می‌شود سود و زیان بر همه اعضا تاثیر داشته باشد. همچنین همه فعالیت‌ها و وقایع در شرکت، بر عهده یک نفر نباشد. در ضمن می‌توانید از تخصص و دانش افراد کاربلد در هر حوزه استفاده کنید و تمامی کارها به عهده شما نخواهد بود.

  1. برخورداری تمام اعضا از حقوق قانونی

با شراکت قانونی در یک شرکت، قانون می‌تواند مشکلات پیش آمده بین افراد را به راحتی حل و فصل کند. مقررات جامعه از شرکت حمایت می‌کند و قوانینی برای پبشرفت آن وجود دارد.

  1. شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها

قابل ذکر است که هر فرد به تنهایی نمی‌تواند در مزایده‌ها و مناقصه‌ها شرکت کند. این مورد با وجود یک شرکت به راحتی حل می‌شود. در این صورت فرصت‌های خوب از دست نمی‌روند.

 

  1. اعطای نمایندگی برندها و شرکت‌های بزرگ به سایر شرکت‌ها

گرفتن نمایندگی از شرکت‌ها و برندهای بزرگ و معتبر و کار کردن با آن‌ها، مشروط به داشتن شرکت است. پس برای این کار باید شرکت خود را به ثبت رسانده باشید. در این صورت می‌توانید قراردادهای مهمی عقد کنید.

  1. واضح بودن تمام اطلاعات شرکت‌ها

عدم ابهام در مورد شرکت و فعالیت آن جایز نیست. بنابراین بعد به ثبت رساندن شرکت، نباید ابهامی در مورد آن وجود داشته باشد. در واقع باید همه آن‌هایی که با شرکت کار می‌کنند، اطلاعات لازم را بدانند.

  1. گذر تاریخ، اعتبار شرکت

با گذشت زمان از تاریخ ثبت، اعتبار شرکت بیشتر و بیشتر می‌شود. برند شناخته می‌شود و سهام شرکت ارزش بیشتری پیدا می‌کند. در این صورت سرمایه‌گذاران بیشتری جذب خواهید کرد.

  1. استفاده از مزایای ثبت شرکت

ممکن است نتوان به صورت شخصی از برخی امتیازها و وام‌ها استفاده کرد. اما اگر دارای شرکت باشیم، می‌توانیم از این تسهیلات برخوردار شویم.

  1. مبادلات تجاری با سایر شرکت‌ها و کشورها

یکی دیگر از مزایایی که وجود دارد، امکان مبادله با سایر شرکت‌ها و شناخته شدن در بازار و دنیای تجارت است. همچنین می‌توان با شرکت‌های معتبر جهانی در ارتباط بود و از این طریق شناخته شد.

  1. برخورداری از سرمایه

می‌توان از عنوان و برند شرکت برای جذب سرمایه‌گذار و افزایش توان شرکت استفاده کرد. یکی دیگر از روش‌ها، افزایش شریک یا سهامدار می‌باشد. می‌توانید سهام شرکت را بفروشید و از سرمایه‌های جدید بهره ببرید.

معایب ثبت شرکت‌ها

  1. الزامی بودن پرداخت مالیات

یکی از معایبی که ثبت شرکت دارد، ضرورت پرداخت مالیات است. البته مالیات بر مبنای درآمد شرکت و سود حاصل از کار و فعالیت محاسبه می‌گردد. در این صورت ممکن است شرکتی فعالیت نداشته باشد. کافی است اظهارنامه‌ای مبنی بر عدم فعالیت پر نماید. سپس آن را به اداره مالیات بدهد.

  1. پر کردن دفاتر مالیاتی

شرکت‌هایی که به ثبت می‌رسند، می‌بایست به صورت سالیانه دفاتر مالیاتی خود را به اداره مالیات ببرند و آن را به قسمت مربوطه تحویل دهند.

  1. پرداخت حقوق و بیمه کارکنان

پرداخت حقوق بر اساس قانون اداره کار و بیمه تامین اجتماعی، بر عهده مسئولین شرکت است. در واقع بر اساس قانون، این کار الزامی است.

          1.ثبت یک مکان

یکی از موارد اجباری در زمان ثبت یک شرکت، ثبت مکانی مشخص (مالکیت یا اجاره‌ای) برای انجام فعالیت‌ها است. ارائه سند یا اجاره‌نامه شرکت اجباری است.

  1. نیاز به سرمایه اولیه

شروع یک کار به تنهایی و به صورت انفرادی نیازی به سرمایه آنچنانی ندارد. اما آغاز کار در یک شرکت نیاز به سرمایه کافی برای پرداخت حقوق و مزایا است. در واقع تا زمانی که شرکت به سود برسد، باید مسئولین از جیب خود پرداخت کنند. پس داشتن سرمایه الزامی است.

  1. آشنایی با قوانین مربوط به تجارت

مطالعه در این زمینه تقریبا اجباری است و برای اینکه اطلاعات کافی داشته باشید، باید مقالات مفید را بخوانید. برخی ممکن است به علت عدم آگاهی از ثبت شرکت بترسند؛ اما واقعیت این است که می‌توان با مطالعه مقالات و کتاب‌های مختلف، اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد .البته اگر اطلاعات کافی ندارید، متخصصان و کارشناسان خبره سایت سفیر صلح می‌توانند بهترین مشاوره در خصوص ثبت شرکت را به شما بدهند. پس در این باره نگران نباشید.

در ادامه مزایای شرکت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تنها ۲ شریک برای تشکیل شرکت کافی است.

. هزینه ثبت برند یا سرمایه شرکت با مسئولیت محدود، تنها ۱۰۰ هزار تومان است.
در مورد مدیریت الزامی وجود ندارد. مدیریت شرکت می‌تواند یک یا چند نفر باشد. همچنین یکی از شرکا یا فرد دیگری باشد.
مسئولیت شرکا کاملا محدود است.

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص h2

  • نقل و انتقال سهام بسیار آسان است.
    مسئولیت شرکا محدود می‌باشد.
    ‌آوری سرمایه محدود هریک از شرکا، در قالبی بزرگتر به نام شرکت

جمع‌بندی

در این مقاله با مزایا و معایب ثبت شرکت آشنا شدید. دیدید که ثبت یک شرکت خاص به معنی پرداخت مالیات‌های سنگین به دولت نیست و می‌توان سود زیادی از این طریق به دست آورد. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها