خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » (تصاویر) خودرو لاماری ایما وارد بازار ایران شد + مشخصات و قیمت

دانلود کتاب های امتحان شده

(تصاویر) خودرو لاماری ایما وارد بازار ایران شد + مشخصات و قیمت

طی چند روز گذشته تحویل اولین سری تولیدات خودرو لاماری ایما به بازار ایران آغاز شده است.

این خودرو در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای آن ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان است که طی چند روز آینده در بورس نیز عرضه خواهد شد.

لاماری ایما از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو GDI بهره میبرد که قدرتی معادل ۱۹۵ اسب بخار را داراست.

این خودرو متاسفانه با آپشن‌های رفاهی بسیار پایینی در بازار ایران عرضه شده که قیمت فعلی آن در بازار حدود ۱.۶ میلیارد تومان است.

مشخصات فنی لاماری ایما

لاماری ایما را می‌توان قوی‌ترین کراس‌اور ۱.۵ لیتری بازار ایران دانست که توان ۱۹۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متری آن بی‌رقیب است. این پیشرانه نیز با فناوری میتسوبیشی توسعه پیدا کرده است. جعبه‌دنده لاماری ۷ سرعته دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت آن FWD محور جلو است.

اطلاعات مربوط به شتاب صفر تا صد و سرعت نهایی آن منتشر نشده، ولی با در نظر گرفتن این خروجی و لحاظ کردن وزن ۱.۵ تنی آن می‌توان پیش‌بینی کرد خودرو شتاب خوبی دارد. از دیگر اطلاعات فنی این خودرو می‌توان به مصرف سوخت ۷.۵ لیتری و باک ۵۵ لیتری آن اشاره کرد و فضای قسمت بار ایما ۴۸۰ لیتر برآورد شده است.

شتاب صفر تا صد این خودرو بین ۸.۷ تا ۹.۲ ثانیه اعلام شده است به هر صورت برای یافتن شتاب دقیق این کراس‌اوور باید منتظر ماند تا آرین پارس موتور امکان تست درایو این خودرو را فراهم نماید. مصرف بنزین لاماری ایما یا دانگ فنگ T ۵ ایوو در شرایط استاندارد کمتر از ۶ لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور مونتاژی در بازار کشورمان رقم خوبی محسوب می‌شود.

شرکت دانگ فنگ یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ را به بدنه تی ۵ ایوو یا لاماری ایما متصل کرده است. کمپانی دانگ فنگ به جای ۱۵۰ اسب بخار توانسته قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار (۵۶۰۰ دور در دقیقه) از درون پیشرانه ۴ A ۹۵ TD مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم، بیرون بکشد. بیشترین گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز به حوالی ۲۸۵ نیوتن متر (۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه) می‌رسد که در نوع خود نسبتاً هیجان‌انگیز بوده و کشش عالی را برای این کراس اوور کامپکت می‌دهد.

انتقال نیروی زیاد به سمت چرخ‌های جلو نیازمند یک گیربکس مناسب با عملکرد دقیق است که بتواند با کمترین وقفه، نسبت به دستور‌های صادره از سمت پدال گاز واکنش نشان دهد و در هماهنگی با پیشرانه، تجربه رانندگی خوبی را برای کاربر رقم بزند. انتخاب شرکت دانگ فنگ برای مدل T ۵ ایوو یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه‌تر ساخت گوتراک (Gottrak) است که گرچه استهلاک آن نسبت به نمونه‌های اتوماتیک در طول زمان کمی بیشتر خواهد بود، اصولاً گیربکس‌های دو کلاچه استهلاک کمتری نسبت به نمونه‌های خشک داشته و صفحه کلاچ‌های آن‌ها با پدیده اوورهیت یا فوق گرمایش، تا حد زیادی بیگانه هستند و در مجموع گزینه‌های مناسبی برای استفاده در خودرو‌های با توان بالا به حساب می‌آیند.

مصرف سوخت و استاندارد لاماری ایما

مصرف سوخت داخل شهر ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۵ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
میزان تولید CO۲ – گرم در هر کیلومتر

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۸۱ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه (تر) WDCT
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۶۵ طول – ۱۸۶۰ عرض – ۱۶۹۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۱۵ میلیمتر
 
منبع: ایران جیب

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها